Citat:
Ursprungligen postat av
T34Panzer
Ja man börjar ju fundera på hur de prioriterat. Som sagt i fallet med mordet på Jens Janzon så låg han i 2 veckor ett förråd. Dold under mattor. Mitt i sommaren dessutom, med allt vad det innebär temperaturmässigt.
Om de inte sökt igenom pappans (aka ”jag lovar”) bilar, arbetsplats/företag eller andra utrymmen-
beror det på överdriven hänsyn? På att de är rädda för att beskyllda för att kränka anhöriga till GM? Bara funderingar. Tycker bara att det känns som de är lite sent på vissa typer av sök.
Hittade precis dom här raderna hos P4 Väst:
Citat:
Strax efter 16.00 idag slog polisen till vid den häktade mannens bostad. Reporter Tommy Öster var på plats och bevakade händelsen. Enligt honom ska polisen sökt igenom förråd och garage. Nu berättar polisens pressperson, Thomas Fuxborg, att det inte var något tips som sporrade insatsen. "Det är standard förfarande. En del av polisens arbete. Vi måste gå igenom alla utrymmen kopplade till den misstänktes lägenhet. Och vi hittade ingenting i samband med detta, vad jag vet", säger han.
Får lite svårt att släppa att man inte gjort detta sök förrän idag. Det är under all kritik, och vi får hoppas det är enda missen gjord..
Var polisen prioriterar är nog annars kring var telefoner pingat sin position mot mast, men det är samtidigt väldigt viktigt att ta reda på var den här killen brukar röra sig och även vilken åtkomst han har till tex fordon, lokal etc.