2019-11-22, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kjelle83
Har det inte varit något blod kan det väl inte vara så svårt att undvika spår. Speciellt i en lägenhet där det förväntas finnas massa dna mm. från henne.

En annan fråga. Kan polisen beslagta/söka igenom pappans bilar om han inte går med på det?
Men det är samma sak där. Har det inte varit blodigt behöver det inte finnas mycket att hitta.

Det har inte ens framkommit om han har körkort. Är inte det registret offentligt?

Har hon blivit strypt finns det ju inga blodspår att gå gå
Citera
2019-11-22, 22:08
Medlem
Säkraste vägen! pressa den häktade med alla medel (tillåtna) och lite mer under häktningstiden.Gulla inte med den jäveln.Han måste prata! Satsa på det för genom att vinna tid har de tillintetgjort kroppen.Det här ska de bara inte lyckas med.
Citera
2019-11-22, 22:09
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Aftonbladet har lite videomaterial från söket vid mgm´s bostad idag
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/g71WQL/stor-polisinsats-vid-haktade-mannens-bostad

Ser ut som man bryter ett fönster från fasaden.
Man är exakt här - baksidan fastigheten där mgm står skriven på Göteborgsvägen:
https://www.google.se/maps/@58.3442382,11.9282107,3a,75y,327.1h,65.35t/data=!3m6!1e1!3m4!1sURTa8RL27R4f6TUQ9SRQ5Q!2e0!7i1 3312!8i6656

Fullständigt makalöst! Här är alltså bevis på att man inte tagit sig in i mgm´s hela fastighet förrän idag!

Ja man börjar ju fundera på hur de prioriterat. Som sagt i fallet med mordet på Jens Janzon så låg han i 2 veckor ett förråd. Dold under mattor. Mitt i sommaren dessutom, med allt vad det innebär temperaturmässigt.

Om de inte sökt igenom pappans (aka ”jag lovar”) bilar, arbetsplats/företag eller andra utrymmen-
beror det på överdriven hänsyn? På att de är rädda för att beskyllda för att kränka anhöriga till GM? Bara funderingar. Tycker bara att det känns som de är lite sent på vissa typer av sök.
Citera
2019-11-22, 22:09
Medlem
tomyhockeys avatar
notera detta först häktas mgm sedan söker man i bostaden och förråd bevis verkar komma lol
Citera
2019-11-22, 22:14
Medlem
Vet vi om GMs familj äger någon båt? Ifall hon kan vara utkörd mot havet på djupare vatten? Söker ingen idiotförklaring utan en fundering bara.
Citera
2019-11-22, 22:15
Medlem
Groggnaks avatar
Det borde väl vara standardprocedur att utgå ifrån misstänkt mordplats och kamma inifrån o ut?
Citera
2019-11-22, 22:16
Medlem
Hon kan lika gärna vara nerspolad i toan i 1000 småbitar.
Citera
2019-11-22, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kjelle83
Har det inte varit något blod kan det väl inte vara så svårt att undvika spår. Speciellt i en lägenhet där det förväntas finnas massa dna mm. från henne.

En annan fråga. Kan polisen beslagta/söka igenom pappans bilar om han inte går med på det?
Men det är samma sak där. Har det inte varit blodigt behöver det inte finnas mycket att hitta.

Det har inte ens framkommit om han har körkort. Är inte det registret offentligt?

Blir man strypt så finns de tyvärr inte blod, jag bara hoppas detta fall kommer till en lösning. Men fuck detta är sjukt.
Citera
2019-11-22, 22:17
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boxlunch
Hon kan lika gärna vara nerspolad i toan i 1000 småbitar.
Rätt omöjligt kan jag säga dig!
Citera
2019-11-22, 22:17
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ja man börjar ju fundera på hur de prioriterat. Som sagt i fallet med mordet på Jens Janzon så låg han i 2 veckor ett förråd. Dold under mattor. Mitt i sommaren dessutom, med allt vad det innebär temperaturmässigt.

Om de inte sökt igenom pappans (aka ”jag lovar”) bilar, arbetsplats/företag eller andra utrymmen-
beror det på överdriven hänsyn? På att de är rädda för att beskyllda för att kränka anhöriga till GM? Bara funderingar. Tycker bara att det känns som de är lite sent på vissa typer av sök.

Hittade precis dom här raderna hos P4 Väst:
Citat:
Strax efter 16.00 idag slog polisen till vid den häktade mannens bostad. Reporter Tommy Öster var på plats och bevakade händelsen. Enligt honom ska polisen sökt igenom förråd och garage. Nu berättar polisens pressperson, Thomas Fuxborg, att det inte var något tips som sporrade insatsen. "Det är standard förfarande. En del av polisens arbete. Vi måste gå igenom alla utrymmen kopplade till den misstänktes lägenhet. Och vi hittade ingenting i samband med detta, vad jag vet", säger han.

Får lite svårt att släppa att man inte gjort detta sök förrän idag. Det är under all kritik, och vi får hoppas det är enda missen gjord..

Var polisen prioriterar är nog annars kring var telefoner pingat sin position mot mast, men det är samtidigt väldigt viktigt att ta reda på var den här killen brukar röra sig och även vilken åtkomst han har till tex fordon, lokal etc.
Citera
2019-11-22, 22:18
Medlem
ThirdMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najkks
Märkligt när tabloidpressen blåser upp det som "skötsam" och duktig i skolan osv..

Om det nu är rena fakta så undrar man lite hur det står till med prestationen i skolan?

"duktig i engelska, och G i de flesta ämnen.." - när blev G annat än medelmåttigt?

Som jag tolkade det så hade vederbörande även hoppat från jobb till jobb, eller ja han hade många "kvalifikationer" på sitt CV, eller dylikt. Kan det tänkas att han fått byta jobb ofta pga strul?

Ingen reell koppling till fallet, men funderade mest

Såhär en bit in i utredningen när man vet vad det handlar om för person så är det inte alls märkligt tycker jag. Självklart försöker media lyfta fram mgm som att han är världens bästa egentligen. Om det visar sig att han är skyldig så kan jag nästan lova att dom kommer försöka förmedla så mycket "förmildrande omständigheter" som möjligt. Det är ju ganska många ggr man har hört frasen. "Vi vet ju inte vad för hemskt han gått igenom"

Det är vad jag känner och tror.
Förlåt för off topic.
Citera
2019-11-22, 22:18
Medlem
tomyhockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Groggnak
Det borde väl vara standardprocedur att utgå ifrån misstänkt mordplats och kamma inifrån o ut?

Uddevalla polisen suger pung det har jag skrivit tidigare i tråden, man har inte spärrat området trots mord har sett folk komma in och ut i trapppgången . ja man kanske gör avspärrningar nästa vecka man vet ju aldrig hur polisen i Uddevalla jobbar .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in