2019-11-22, 19:38
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoJaa
Tittar man på google maps så leder den upp i skogen men även runt ner till Bjursjöområdet.
Aldrig farit den vägen själv så har svårt att tala mig men i och med att den är tydligt markerad på kartan borde den vara fullt farbar med bil hela vägen runt.

Aha! Alltså - Dalaberg, idrottsplats, Bjursjöområdet, skogsterräng. Intressant.

Stort tack!
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Fattar inte varför inte hemvärnet kallas in. Minns fallet i Eksjö. Det var ett helvetes pådrag med bandvagnar och allt möjligt. Kan vara så att FIKK + MP är mycket nog? Men hemvärnet har ju även andra resurser.

Militärer från marinen kom frivilligt och hjälpte till när dom var lediga från sin tjänst
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Finns det inte stora grillar där?

Det finns nog någon, men det är privata. Däremot vet jag inte helt hundra hur det ser ut i skogen.. Vet bara att från sjön går det en väg som börjar vid första vittnet med hunden, genom stor skog, till andra vittnet.
Citera
2019-11-22, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det där förrådssöket genomfördes väl dagen efter vi dryftade det i tråden, var det igår vi lyfte frågan?

Bra att polisen läser i trådarna oavsett.
Att polisen läser i dessa trådar tror jag inte, i så fall i liten utsträckning. Går inte få ut någon relevant info som de inte redan vet.
Citera
2019-11-22, 19:39
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Du brukar ha koll. Vet du var Fikk söker? Är det där i närheten av var den MT pappa bor?
Följer man Göteborgsvägen kommer man till pappans bostad och fortsätter man ännu längre ut är det öde. Killen hade enligt pappan varit och hälsat på i måndags.
Jag har inte riktigt koll på var man söker just nu. Håller på att läsa ikapp

Tyvärr har jag ingen koll på var någon söker, finns ingen bra karta som någon vänlig själ uppdaterar.
Citera
2019-11-22, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Followtherainbow
Ang pappan...om sonen kom dit i måndags...asså jag vet inte men mina föräldrar kan se på mig om jag sovit lite kasst på natten, kan tänka mig vilket nervvrak han måste vara som genomfört något sådant...även om inte pappan var delaktig tror jag definitivt han vet vad hans son har gjort. Så himla konstigt uttalande han sa till media att sonen var ”jätteledsen”. Och hävdade att W brukade komma hem hos dom, men ingenting tex ”vi är alla jätte oroliga” eller liknande. Och varför larmade inte pappan polisen om han nu var så tight med w?

Varför skulle pappan larma polisen? Han trodde väl att tjejen åkt hem till sina föräldrar om killen sa att hon dragit.
Han sa det till media när sonen var tagen. Gissar att killen är jätteledsen även om han är skyldig. Inte kul att åka fast.
Citera
2019-11-22, 19:43
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Followtherainbow
Ang pappan...om sonen kom dit i måndags...asså jag vet inte men mina föräldrar kan se på mig om jag sovit lite kasst på natten, kan tänka mig vilket nervvrak han måste vara som genomfört något sådant...även om inte pappan var delaktig tror jag definitivt han vet vad hans son har gjort. Så himla konstigt uttalande han sa till media att sonen var ”jätteledsen”. Och hävdade att W brukade komma hem hos dom, men ingenting tex ”vi är alla jätte oroliga” eller liknande. Och varför larmade inte pappan polisen om han nu var så tight med w?
Hade mitt barn varit i sonens sits och jag sett att hen sovit dåligt skulle nog jag tänka att det beror på ovisshet och saknad
Citera
Medlem
Är detta fortfarande en sk. särskild händelse? Tänkte om set fortfarande anses som det, så har man tillgång till väldigt mycket resurser. Hörde att hästar och 4 hjulingar söker ute i terräng.
Får ont i magen, tänker på Lena W i Örebro som hittades 150m från hemmet bakom ett bullerplank efter 5dygn eller ngt
Citera
Medlem
Det vore väl fan om hon ligger i hans källarförråd
Citera
2019-11-22, 19:44
Medlem
monocerotiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheFortress
Okej! Tack för mer utförlig info. Såg nu avfarten - intressant område.
Den vägen leder även ner till Dynamitbacken... Ett gammalt militärt övningsområde för I17
Citera
2019-11-22, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lifeisnow
Det är inte alls tveksamt. Sonen ringer sin pappa och berättar att han mördat Wilma..klart en pappa till 50% säger jag fixar detaa...speciellt om vi pratar om en kurdisk familj som tänker på annat sätt än vad du å jag gör...

Jag tror inte som du. Vågade MGM chansa på det? Men har inga problem med att erkänna om det visar sig vara fel.
Citera
2019-11-22, 19:45
Medlem
rotesaus avatar
Aftonbladet har lite videomaterial från söket vid mgm´s bostad idag
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/g71WQL/stor-polisinsats-vid-haktade-mannens-bostad

Ser ut som man bryter ett fönster från fasaden.
Man är exakt här - baksidan fastigheten där mgm står skriven på Göteborgsvägen:
https://www.google.se/maps/@58.3442382,11.9282107,3a,75y,327.1h,65.35t/data=!3m6!1e1!3m4!1sURTa8RL27R4f6TUQ9SRQ5Q!2e0!7i1 3312!8i6656

Fullständigt makalöst! Här är alltså bevis på att man inte tagit sig in i mgm´s hela fastighet förrän idag!
Senast redigerad av rotesau 2019-11-22 kl. 20:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in