2019-11-22, 19:34
Medlem
Hundar har varit med sedan start vet jag, även inne i den MT bostad. Trodde att man checkade av förråd mm. samtidigt, men icke. - tydligen

Citat:
Ursprungligen postat av MLANEE
Ja det låter klokt att vänta lite så hundarna har ännu större chans att känna lukten. Jag är som sagt inte säker på att de använde likhundar eller hundar över huvud taget den dagen, men om så låter det logiskt.
Citera
2019-11-22, 19:35
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MLANEE
Det du pratar om är i Ljungskile vid sjön polisen flög med drönare över. Jag har inte släppt detta område än, då jag vet att det finns ytterligare ett tips som polisen fått från detta ställe..

Finns det inte stora grillar där?
Citera
2019-11-22, 19:35
Medlem
Ja. Det bör finnas tillräckligt med områden att söka av. Man tycker väl att ju fler som söker desto fortare kan hon anträffas.

Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Fattar inte varför inte hemvärnet kallas in. Minns fallet i Eksjö. Det var ett helvetes pådrag med bandvagnar och allt möjligt. Kan vara så att FIKK + MP är mycket nog? Men hemvärnet har ju även andra resurser.
Citera
2019-11-22, 19:36
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
Va? Hur fan tänker man då? Förråd/utrymmen borde väl ingå i sök när man inte har något bevis på vart hon varit?
Fan tjejen kan ju lika gärna blivit instängd med tejp över munnen som mördad och dumpad i skogen.

De kan gått igenom förråd tio gånger redan innan idag. Det vet inte vi.
Kompletterande sök kan man göra månader framåt med lite olika periodicitet.
Citera
2019-11-22, 19:36
Avslutad
Ang pappan...om sonen kom dit i måndags...asså jag vet inte men mina föräldrar kan se på mig om jag sovit lite kasst på natten, kan tänka mig vilket nervvrak han måste vara som genomfört något sådant...även om inte pappan var delaktig tror jag definitivt han vet vad hans son har gjort. Så himla konstigt uttalande han sa till media att sonen var ”jätteledsen”. Och hävdade att W brukade komma hem hos dom, men ingenting tex ”vi är alla jätte oroliga” eller liknande. Och varför larmade inte pappan polisen om han nu var så tight med w?
Citera
2019-11-22, 19:37
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Ja. Det bör finnas tillräckligt med områden att söka av. Man tycker väl att ju fler som söker desto fortare kan hon anträffas.

Kom på att i Eksjö hade man nog mer hopp om att hitta en levande person, än i det här fallet. Tyvärr. Tråkigt men verkligheten.
Citera
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gobigorgohome
När området är öppet så är bommen vid avfarten öppen, sen kommer det en bom till inne på området precis innan alla containrar med skit i finns, för att öppna fen måste man ha passerkort vilket får användas 10ggr om året, alla besök utöver det kostar.
Inne på det området är det kameror, men vid den första bommen ungerfär 200m från området är inte kameraövervakat.

Vägen till vänster leder till hus som man bor i etc etc.

Alright - det innebär med andra ord att någon svårligen skulle kunna gömma någonting i anslutning till återvinningsstationen. Om personen i fråga inte är helt imbecill alltså och under stresspåslag ”glömmer” att ens förehavanden i området lätt kan spåras.

Stort tack för svar!
Citera
Medlem
Citat:
Absolut bör man göra set direkt eller i alla fall så fort som möjligt. Allra senast vid husis. Beslagta alla datorer, mobiler, bilar, kläder rubbet skall gås igenom. Samtidigt som man söker naturligtvis. Hemvärnet brukar vara behjälpliga, men har inte sett något om dom.

Ja jisses. Nu tror jag inte att det är fallet nu, men vad som helst kan ju hända. Hon går upp/ner till förråd/vind, ramlar, slår i huvudet och blir liggande. Känns ju som något man kollar ganska omgående för att kunna avfärda det.
Citera
Medlem
Citat:
Hundar har varit med sedan start vet jag, även inne i den MT bostad. Trodde att man checkade av förråd mm. samtidigt, men icke. - tydligen

Ja, hundar har använt sen dag ett men kan inte minnas som sagt att de användes vid sjön i Ljungskile? Jag trodde de bara flög med drönare..
Citera
2019-11-22, 19:38
Medlem
Lifeisnows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Outsider-Man
Kanske. Men vågade sonen chansa på att få pappans stöd? Tveksamt. Jag tror inte det.

Vi får se.

Tror för övrigt inte (som den amatörpsykolog man vill vara) att det dröjer så många dagar innan MGM erkänner. Inte mord, men "vållande till annans död". Han ser ganska bräcklig ut på den bild jag sett (ja, jag vet, dåliga grunder, men ändå). Och DÄR kommer pappan stötta honom helhjärtat: "Min son kan inte ha dödat någon med avsikt. Aldrig, det var en olycka".

Innan tisdag?
Det är inte alls tveksamt. Sonen ringer sin pappa och berättar att han mördat Wilma..klart en pappa till 50% säger jag fixar detaa...speciellt om vi pratar om en kurdisk familj som tänker på annat sätt än vad du å jag gör...
Citera
Medlem
Jag kanske missuppfattade. Trodde man idag sökt av MT förråd, men det kanske är några andra förråd som har sökts av? Sorry för det i sådana fall.

Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
De kan gått igenom förråd tio gånger redan innan idag. Det vet inte vi.
Kompletterande sök kan man göra månader framåt med lite olika periodicitet.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Outsider-Man
Kanske. Men vågade sonen chansa på att få pappans stöd? Tveksamt. Jag tror inte det.
Vi får se.
Tror för övrigt inte (som den amatörpsykolog man vill vara) att det dröjer så många dagar innan MGM erkänner. Inte mord, men "vållande till annans död". Han ser ganska bräcklig ut på den bild jag sett (ja, jag vet, dåliga grunder, men ändå). Och DÄR kommer pappan stötta honom helhjärtat: "Min son kan inte ha dödat någon med avsikt. Aldrig, det var en olycka".
Innan tisdag?

En lycksökare som lurat till sig svenskt medborgarskap, förförde en 15-åring när han själv var 20. Han är inte bräcklig. Det har inte framkommit någonting positivt om den mannan. Kanske är han också en kallblodig mördare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in