2019-11-22, 19:23
Medlem
Du brukar ha koll. Vet du var Fikk söker? Är det där i närheten av var den MT pappa bor?
Följer man Göteborgsvägen kommer man till pappans bostad och fortsätter man ännu längre ut är det öde. Killen hade enligt pappan varit och hälsat på i måndags.
Jag har inte riktigt koll på var man söker just nu. Håller på att läsa ikapp

Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det där förrådssöket genomfördes väl dagen efter vi dryftade det i tråden, var det igår vi lyfte frågan?

Bra att polisen läser i trådarna oavsett.
Citera
2019-11-22, 19:24
Medlem
Gobigorgohomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheFortress
Tack för informationen.

Vet om att en del återvinningscentraler är kameraövervakade. Vet du ifall det finns kameraövervakning vid denna?

Inne på området är den det, men inte utanför. Är en stor bom 200M från själva återvinningscentralen.

Finns dock en avfart till vänster precis vid bommen.
Citera
2019-11-22, 19:25
Medlem
Citat:
Tack för informationen.

Vet om att en del återvinningscentraler är kameraövervakade. Vet du ifall det finns kameraövervakning vid denna?

Ja är jag rätt säker på. Den är även bemannad vid öppettider och stängd med grind annars, vid inpassering behövs kodkort till bom som utgår till alla hushåll som betalar avfallsavgift, så alla besök loggas.
Citera
2019-11-22, 19:26
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gobigorgohome
Inne på området är den det, men inte utanför. Är en stor bom 200M från själva återvinningscentralen.

Finns dock en avfart till vänster precis vid bommen.

Okej! Tack för mer utförlig info. Såg nu avfarten - intressant område.
Citera
2019-11-22, 19:26
Medlem
Citat:
Det där förrådssöket genomfördes väl dagen efter vi dryftade det i tråden, var det igår vi lyfte frågan?

Bra att polisen läser i trådarna oavsett.

Men de måste väl ha kollat tidigare? Eller? Är ju katastrof annars. De har inget som tyder på att mord har skett, alltså bevis i form av blod eller liknande, inga vittnen som sett henne utanför huset eller ute överhuvudtaget förutom ett väldigt svagt vittne som kan ha sett henne... Då letar man väl för fan igenom huset ordentligt samtidigt som man söker ute?
Citera
2019-11-22, 19:27
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoJaa
Ja är jag rät säker på. Den är även bemannad vid öppettider och stängd med grind annars, vid inpassering behövs kodkort till bom som utgår till alla hushåll som betalar avfallsavgift, så alla besök loggas.

Tackar! Är även avfarten till vänster om bommen kameraövervakad? Och leder denna någonstans eller enbart ”runt” avfallscentralen?
Citera
2019-11-22, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Outsider-Man
Kanske. Men vågade sonen chansa på att få pappans stöd? Tveksamt. Jag tror inte det.

Vi får se.

Tror för övrigt inte (som den amatörpsykolog man vill vara) att det dröjer så många dagar innan MGM erkänner. Inte mord, men "vållande till annans död". Han ser ganska bräcklig ut på den bild jag sett (ja, jag vet, dåliga grunder, men ändå). Och DÄR kommer pappan stötta honom helhjärtat: "Min son kan inte ha dödat någon med avsikt. Aldrig, det var en olycka".

Innan tisdag?

Det vore dock inte konstigt. De allra flesta föräldrar känner så inför sina barn. Är vissa grövre case där man läser att föräldrar vänder sitt barn ryggen men oftast tror man det bästa om sin unge.
Citera
2019-11-22, 19:30
Medlem
Absolut bör man göra set direkt eller i alla fall så fort som möjligt. Allra senast vid husis. Beslagta alla datorer, mobiler, bilar, kläder rubbet skall gås igenom. Samtidigt som man söker naturligtvis. Hemvärnet brukar vara behjälpliga, men har inte sett något om dom.

Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
Men de måste väl ha kollat tidigare? Eller? Är ju katastrof annars. De har inget som tyder på att mord har skett, alltså bevis i form av blod eller liknande, inga vittnen som sett henne utanför huset eller ute överhuvudtaget förutom ett väldigt svagt vittne som kan ha sett henne... Då letar man väl för fan igenom huset ordentligt samtidigt som man söker ute?
Citera
2019-11-22, 19:31
Medlem
Citat:
Tycker också att det låter rimligt.

Vet ej hur polisens hundenheter resonerar och jobbar i detalj, men har en vag känsla baserat på historiska fall att man avvaktar med likhundssök vid vatten något eller några dygn, och det kanske beror på att en rutten banan luktar mer ju längre tiden går, om du förstår hur jag menar.

Ja det låter klokt att vänta lite så hundarna har ännu större chans att känna lukten. Jag är som sagt inte säker på att de använde likhundar eller hundar över huvud taget den dagen, men om så låter det logiskt.
Citera
2019-11-22, 19:32
Medlem
Gobigorgohomes avatar
Citat:
Tackar! Är även avfarten till vänster om bommen kameraövervakad? Och leder denna någonstans eller enbart ”runt” avfallscentralen?

När området är öppet så är bommen vid avfarten öppen, sen kommer det en bom till inne på området precis innan alla containrar med skit i finns, för att öppna fen måste man ha passerkort vilket får användas 10ggr om året, alla besök utöver det kostar.
Inne på det området är det kameror, men vid den första bommen ungerfär 200m från området är inte kameraövervakat.

Vägen till vänster leder till hus som man bor i etc etc.
Citera
2019-11-22, 19:33
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Absolut bör man göra set direkt eller i alla fall så fort som möjligt. Allra senast vid husis. Beslagta alla datorer, mobiler, bilar, kläder rubbet skall gås igenom. Samtidigt som man söker naturligtvis. Hemvärnet brukar vara behjälpliga, men har inte sett något om dom.

Fattar inte varför inte hemvärnet kallas in. Minns fallet i Eksjö. Det var ett helvetes pådrag med bandvagnar och allt möjligt. Kan vara så att FIKK + MP är mycket nog? Men hemvärnet har ju även andra resurser.
Citera
2019-11-22, 19:34
Medlem
Citat:

Tittar man på google maps så leder den upp i skogen men även runt ner till Bjursjöområdet.
Aldrig farit den vägen själv så har svårt att tala mig men i och med att den är tydligt markerad på kartan borde den vara fullt farbar med bil hela vägen runt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in