2019-11-22, 19:10
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av angestmannen
Ber om ursäkt men jag orkar inte leta igenom +5000 inlägg, är det någon som har länken eller en skärmdump på MGM?

Vill slå ett slag för sökrutan till höger. Du kan skriva in lämpligt sökord där. Skriv bild, facebook, misstänkt eller vad du vill. Du behöver inte leta genom 5000 inlägg.

Efter 10 år som medlem är det väl skönt att upptäcka det.
Citera
2019-11-22, 19:11
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gobigorgohome
Ja

Tack för info.

Om det stämmer att MGM har spelat fotboll i Uddevalla samt att han är uppvuxen i Dalaberg, så torde detta område vara kända marker för honom. Gärningsmän förnekar sig sällan nämligen.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MLANEE
Ja, jag håller med. Jag har fortfarande inte fattat varför man valde att söka där? Jag menar, om nu den misstänkte uppgett detta i förhör så borde det betyda att han gjorde det på tisdag eftermiddag (då han hade två förhör den dagen och sen inte förens på fredag). Men.. Det var ju på onsdag man började söka där. Väntar man verkligen ett dygn med det då? Varför isåfall?

Kanske sökte med likhund, kan vara så att mer likdoft utsöndras med tiden, och att det är sannolikare att få träff om man väntar några dygn.

Ibland söker man med likhund och gör senare nya sök. Stämmer med ovanstående teori.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheFortress
En fråga till någon Uddevalla-bo i tråden.

Havskuren Återvinningscentral ligger i närheten av en stor idrottsplats. Rätt ödsligt ställe i övrigt. Om jag tolkar flygfoton över området rätt är det på väg ut från Dalaberg - stämmer det?

Ja det stämmer, drygt 2km norr om Dalaberg Centrum.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CassandraC
Tror du han var smart nog att inte ta med sig telefonen vid tillfället han gömde kroppen? Jag tror fortfarande mer på att han fick hjälp och någon annan gömde kroppen medans han städade eller liknande. Telefonen pingar in till diverse "noder" när man förflyttar sig, även fast den är avslagen, dock inte om den inte har batteri i sig såklart. Har han iphone går hans rörelser att spåra om han hade telefonen på sig vid tillfället även om den är av.

Han hade ändå säkert en hel del tid att fundera över hur han skulle göra när han dumpade kroppen. Sin egen telefon kunde han lämna hemma, BO:s kan han ha tagit ur batteriet ur och sedan slängt i en container, eller stannat vid en sjö på väg till skogen. Man behöver inte vara supersmart för att tänka i dessa banor - om än stressad över det som hänt. Man behöver bara ha sett en del krimprogram för att få fakta hur man inte ska, och borde, bete sig efter ett mord. GW själv brukar ju t ex lämna en hel del "tips" till mördare hur de ska göra för att undgå upptäckt. "Alla" idag vet ju att telefoner lämnar digitala spår - även en skärrad MGM som skurar golv och funderar på vad fn han nu ska göra...
Citera
Medlem
Lifeisnows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Outsider-Man
Tycker bara det känns så fel i bilden. Släkten har, vad jag vet (inget har framkommit här heller i skvallret) inget kriminellt förflutet, eller sådana kopplingar. Om MGM vill slippa fängelsestraff (troligt) kan han ju då verkligen inte räkna med att pappan skulle ställa upp och "städa". Kanske bara anmoda att sonen ska ange sig - och då är det ju kört liksom.

Känns inte alls som fallet i Trollhättan där tidigare brottslingen Andre*s ringde in sina KRIMINELLA kumpaner för att fixa undan kroppen av hans flickvän. Tycker inte NÅGONTING talar för liknande scenario här. Det skulle framkommit mkt mer skvaller, inte minst här, kring släktens kriminalitet i så fall. Det MÅSTE inte vara en förutsättning för att en far hjälper en son i nöd men... Nja, tror inte sonen chansade på det.
Men som pappa tror jag nog de flesta kurder skulle göra allt för sin son..speciellt kanske som invandrare i främmande land med helt annan kvinnosyn, kultur etc...
Citera
2019-11-22, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gobigorgohome
Ja

Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Vad i helvete! Har man först idag gått igenom förråden?! Trodde detta gjordes i samband med husis. Då har polisen knappast gjort beslag eller undersökningar av bilar eller pappas bostad. Detta bör man göra i ett tidigt skede i en mordutredning. Inte sant alltså

Va? Hur fan tänker man då? Förråd/utrymmen borde väl ingå i sök när man inte har något bevis på vart hon varit?
Fan tjejen kan ju lika gärna blivit instängd med tejp över munnen som mördad och dumpad i skogen.
Citera
2019-11-22, 19:14
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoJaa
Ja det stämmer, drygt 2km norr om Dalaberg Centrum.

Tack för informationen.

Vet om att en del återvinningscentraler är kameraövervakade. Vet du ifall det finns kameraövervakning vid denna?
Citera
2019-11-22, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Kanske sökte med likhund, kan vara så att mer likdoft utsöndras med tiden, och att det är sannolikare att få träff om man väntar några dygn.

Ibland söker man med likhund och gör senare nya sök. Stämmer med ovanstående teori.

Vad jag minns så hade de enbart drönare när de sökte av området, inga likhundar. Annars tycker jag teorin låter klok, tänkte inte så långt.
Citera
2019-11-22, 19:17
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
Va? Hur fan tänker man då? Förråd/utrymmen borde väl ingå i sök när man inte har något bevis på vart hon varit?
Fan tjejen kan ju lika gärna blivit instängd med tejp över munnen som mördad och dumpad i skogen.

Det där förrådssöket genomfördes väl dagen efter vi dryftade det i tråden, var det igår vi lyfte frågan?

Bra att polisen läser i trådarna oavsett.
Citera
2019-11-22, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lifeisnow
Men som pappa tror jag nog de flesta kurder skulle göra allt för sin son..speciellt kanske som invandrare i främmande land med helt annan kvinnosyn, kultur etc...

Kanske. Men vågade sonen chansa på att få pappans stöd? Tveksamt. Jag tror inte det.

Vi får se.

Tror för övrigt inte (som den amatörpsykolog man vill vara) att det dröjer så många dagar innan MGM erkänner. Inte mord, men "vållande till annans död". Han ser ganska bräcklig ut på den bild jag sett (ja, jag vet, dåliga grunder, men ändå). Och DÄR kommer pappan stötta honom helhjärtat: "Min son kan inte ha dödat någon med avsikt. Aldrig, det var en olycka".

Innan tisdag?
Citera
2019-11-22, 19:22
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MLANEE
Vad jag minns så hade de enbart drönare när de sökte av området, inga likhundar. Annars tycker jag teorin låter klok, tänkte inte så långt.

Tycker också att det låter rimligt.

Vet ej hur polisens hundenheter resonerar och jobbar i detalj, men har en vag känsla baserat på historiska fall att man avvaktar med likhundssök vid vatten något eller några dygn, och det kanske beror på att en rutten banan luktar mer ju längre tiden går, om du förstår hur jag menar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in