2019-11-22, 18:40
Medlem
Grooms avatar
Trump supportrar, vad säger ni om den avslutande talet för impeachment av Adam Schiff?
Jag hoppas ni har lyssnat på hela 20 min, då hela är viktigt över det som har skett:

https://youtu.be/qV_wJNok8HA?t=1
Citera
2019-11-22, 18:44
Medlem
Finns det något sätt Trump kan väcka åtal mot dom som hittat på, ljugit och drivit detta som tex Adam schiff?

Tycker att det helt otroligt att man kan sen dag ett först driva storyn om Ryssland och nu Ukraina utan några som helst bevis och allt på skattebetalarnas bekostnad. Måste väl finnas något lag om att inte slösa skattepengar i onödan och speciellt inte om man ljugit och myglat som på detta viset?

Trodde aldrig jag skulle få uppleva något där man helt öppet ljuger för att få byta ut en demokrstiskt vald president utan att ens ha en tanke om vad detta kan innebära för framtida personer som ens funderar på att bli just en president. Man kommer kunna åtala vem som baserat på vad som helst
Citera
2019-11-22, 18:46
Medlem
Mrjobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Problemet med kalla irrelevanta vittnen, det är att alla ser hur irrelevanta de är.
Och eftersom Ukraina-skandalen är så enkel och förstå också, så blir det bara komiskt nu för BananRepublikanerna.

Det är intressant att man ropar att man inte får kalla vittnen, sen står man där ändå med inget.
Det verkar vara förnekelse som gäller nu över korruptionen bland fascisterna nu.

De är så glada om trumpen ska vittna, men det komemr vi aldrig få se.
Och sen säger dom visst vittna han, och sen hänvisar dom till ett papper av en advokat.
Samtidigt alla vet om hur han gick och mötte pressen och upprepa jag har inte begått brott, jag har inte begått brott.

Och nu ser vi det har trumpen visst.
Och därför sitter vi med en impeachment process, där bara fakta funkar.(och jag vet att en del inte förstår vad fakta är och hur det fungerar, förståeligt då trumpnissar normalt hanterar konspirationer, och brotten av Demokrater är för få för att fungera, då får man hitta på egna, men nu INGET!!!)
Nu har man gett upp och försvara trumpen och visar sina rätta färger.

Du säger att ett kuppförsök är att avslöja korruption i POTUS och följe?
Men när skon hamnar på andra foten så krävs inga bevisa alls.
Varför denna selektivitet?
Eller kanske du inbillar dig att ingen ser?

Men som du förstår, det är redan fastställt att trumpen var så rädd för att förlora uppkommande valet, att trumpen bara såg en utväg och det var att begå brottet och fuska för vi vet redan att fascister har svårt för demokrati, lagar och regler.
Och allt du pratar om är hur man blir diktator, hur kommer det sig att du inte pratar om nått som har med trumpen försvar för sitt brott om quid pro quo och bribery.

För enda svaret att du pratar om makt, istället för försvarar.
Det är för du nu kommit till punkten du inser din häst du satsat på är korrupt, och inget försvar längre existerar.

Tråden pratar om en sak och det är Ukraina-skandalen, och i den om man följer vittnen i impeachment hearings.
Då inser vi att det är samstämmiga uppgifter som berättar samma sak.
Och du pratar om inget, förstår du hur snett det är för dig när du pratar om hur trumpen ska bli diktator?
Undrar för det gör alla andra.

Vad spel det för roll för ståndpunkt man har om man påvisar brott av trumpen och Ukraina-skandalen.
Vad är det vi ska glömma?

Är detta försvaret för dig och Ukraina-skandalen och inget till försvar?

Ska vara ärlig orkar inte ens läsa ditt inlägg. Jag hade med velat utreda en ukraina skandal om ett korrupt företag som bedrivs av sleepy joe. Fast du kanske tycker det är okej med att lukta på barn, tafsa på barn osv?
Kanske besöka Epstein ön tillsammans med bill?
Citera
2019-11-22, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Groom
Trump supportrar, vad säger ni om den avslutande talet för impeachment av Adam Schiff?
Jag hoppas ni har lyssnat på hela 20 min, då hela är viktigt över det som har skett:

Inget Adam säger är värt lyssna på, jag är sjuk förvånad att denna människa inte sitter i fängelset redan
Citera
2019-11-22, 18:48
Medlem
Mrjobis avatar
Citat:

Adam Schiff är en stor lögnare.. Hitta på lite egna samtal..
Citera
2019-11-22, 18:49
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:

Adam shiff låter mer som en domare från ett datorspel om en korrupt värld.
Aggresiv, hotfull och partisk.
Citera
2019-11-22, 18:50
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Irrelevant för Ukraina-skandalen och förhören i impeachment processen 100% irrelevant.

Men inget av detta hjälper dig och att man måste presentera fallet först.
Dock ser vi i förhören hur samstämmiga uppgifterna är, det är därför man slutat försvara sig fascisterna.

Den dagen du pratar mo sak och fakta, så är du välkommen.
Så ha ett bra liv, för det kommer aldrig ske och en saklighet från dig.

Och POTUS har redan erkänt quid pro quo, så försök du starta där.

Och snart kommer startskottet till sista fasen av förnekelse, och det är att man smiter om BananRepublikaner är korrupta, kriminella och/eller berikar sig.
Och i andra änden så har vi vetat om i decennier att man inte röstar igenom detta.
Jag tycker Ukraina-skandalen är nått underbart, då den är så enkel i jämfört med 8 hearings om inget i Bengazi.

Nu skrev jag nått annat än det du skrev där, så jag ger dig en chans att försöka igen om och erkännandet om quid pro quo i POTUS här i Ukraina-skandalen.

Enda jag ser falla samman, är försvarat som nu handlar om ingenting som sker i impeachment hearings.
Återkom när försvaret är sakligt igen, innan dess kommer du inte säga nått sakligt som ahr någon som helst betydelse för fastställa brottet.
Du skriver ju även i detta inlägg att "Och POTUS har redan erkänt quid pro quo" , samtidigt som du förnekar det några rader bort. Mår du bra? Du verkar helt ha lämnat den verkliga världen.
Citera
2019-11-22, 18:50
Medlem
Mrjobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
Inget Adam säger är värt lyssna på, jag är sjuk förvånad att denna människa inte sitter i fängelset redan

Kan tänka mig bitterhet, en man som aldrig arbetat med Politik går vinner ett val i ett av världens mäktigaste land måste väl ändå vara ett bevis på att demokraterna är ute på hal is?

Adam påminner om Stefan Löfven, hittar på lite saker som ska låta bra.
Citera
2019-11-22, 18:52
Medlem
klybans avatar
Citat:
Finns det något sätt Trump kan väcka åtal mot dom som hittat på, ljugit och drivit detta som tex Adam schiff?

Tycker att det helt otroligt att man kan sen dag ett först driva storyn om Ryssland och nu Ukraina utan några som helst bevis och allt på skattebetalarnas bekostnad. Måste väl finnas något lag om att inte slösa skattepengar i onödan och speciellt inte om man ljugit och myglat som på detta viset?

Trodde aldrig jag skulle få uppleva något där man helt öppet ljuger för att få byta ut en demokrstiskt vald president utan att ens ha en tanke om vad detta kan innebära för framtida personer som ens funderar på att bli just en president. Man kommer kunna åtala vem som baserat på vad som helst
Hur ska man lyckas påvisa att Schiff ljuger, och när man vägrar prata om brottet man erkänt och quid pro quo, och nått som vittnen fastställer också.

Kan du förklara hur nått sådant ska gå och om man vägrar prata om sak och Ukraina-skandalen och det som sker i impeachment processen?
Som du förstår är det 100% omöjligt, för då pratar man inte längre om det som i skett i Ukraina och och det är vad vi pratar om i denna tråden.
Och då impeachment processen pga Ukraina-skandalen.
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Du skriver ju även i detta inlägg att "Och POTUS har redan erkänt quid pro quo" , samtidigt som du förnekar det några rader bort. Mår du bra? Du verkar helt ha lämnat den verkliga världen.
Du glömde berätta vad det var.
Citat:

Hur ska man lyckas påvisa att Schiff ljuger, och när man vägrar prata om brottet man erkänt och quid pro quo, och nått som vittnen fastställer också.

Kan du förklara hur nått sådant ska gå och om man vägrar prata om sak och Ukraina-skandalen och det som sker i impeachment processen?
Som du förstår är det 100% omöjligt, för då pratar man inte längre om det som i skett i Ukraina och och det är vad vi pratar om i denna tråden.
Och då impeachment processen pga Ukraina-skandalen.
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Du glömde berätta vad det var.
Citat:
Ursprungligen postat av Mrjobi
Kan tänka mig bitterhet, en man som aldrig arbetat med Politik går vinner ett val i ett av världens mäktigaste land måste väl ändå vara ett bevis på att demokraterna är ute på hal is?

Som du förstår i en "rättegång" som detta liknar, så är inte de som anklagar de som ska svara på frågor.
Försök hänga med vad som är sak och vad som är fantasi.

Och man ställer sig frågan varför inget försvar lägren existerar och när man även fastställt med vittnen att quid pro quo är ett faktum och en olaglig sådan genom utpressning.
Sm du förstår,d et spelar ingen roll om bakrånaren går tillbaka med pengarna.
Citat:
Ifall Vita huset och Trump inte har något att frukta gällande sanningen.
Varför vägras/vägrar nyckelvittnen/personer i utredningen?
Varför tas inte källsamtalet (röst och riktiga transkript) samtalet från den hemliga servern till Impeachment förhören?

Klart de har något/flera saker att dölja/förhindra ifall de är skyldiga...
För Bidens inte är sakfrågan i impeachment förhören, där har du svaret.
Lika lite som att man pratar med vaktmästaren på andra sidan jordklotet, det är I R R E L E V A N T att prata om vaktmästaren.

Så enkelt är det.
Även är det en risk att kalla in vittnen som inte har med impeachment förhören och göra.
Och man vittnar under ed också, det är det som skapar problem för kalla in folk till förhör som inget har att säga om Ukraina-skandalen.
För ljuga innebär fängelse.
Senast redigerad av klyban 2019-11-22 kl. 18:58.
Citera
2019-11-22, 18:53
Medlem
Grooms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ertil
Trump ville inte överlämna pengarna på grund av korruption i landet. Två dagar efter visselblåsaren blåst så var Trump inte så bekymrad över korruption i Ukraina längre. Så då överlämnades pengarna.

Giulianis inblandning i det här behöver utredas ordentligt.

Ifall Vita huset och Trump inte har något att frukta gällande sanningen.
Varför vägras/vägrar nyckelvittnen/personer i utredningen?
Varför tas inte källsamtalet (röst och riktiga transkript) samtalet från den hemliga servern till Impeachment förhören?

Klart de har något/flera saker att dölja/förhindra ifall de är skyldiga...
Citera
2019-11-22, 18:55
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrjobi

Nu är valet 2016 extremt off-topic men nej, det är inte så konstigt, Clinton var en fruktansvärt dålig, svag och hatad kandidat, nu var/är inte Trump älskad han heller men valet stod mellan en kandidat som man vet är en hycklare och potentiellt skadlig politiker eller en amatör (han är fortfarande enormt amatörmässig i sitt beteende) som kanske menar gott även om de flesta kunde se att Trump inte var ute efter "MAGA" utan snarare MTGA* där målet var att kunna skapa ett så stark mediaprofil att han skulle kunna skapa en egen motsvarighet till Infowars eller Glenn Beck.

Vi får se hur det hela slutar men jag tror knappast att Trumps vittnen kommer att vara honom till nytta när det väl kommer till kritan, speciellt inte om de håller samma nivå som Giuliani tenderar att göra.

*Make Trump Great Again
Citera
2019-11-22, 18:56
Medlem
Grooms avatar
Citat:
Du berättar ju så extremt tydligt om varför det är en impeachment nu, men nått säger mig det inte var ditt syfte.
Allt med NATO och Biden är irrelevant till brottet man nu utreder.
Och NATO är många år kvar till dessa kraven på 2% BNP.(Så även det försöket till "försvar" gick åt skogen.)

Det man pratar om nu i impeachment är dock helt andra saker, och hur vittnesmålen berättar en ett skeende och med multipla samstämmiga vittnen.
Så vart är försvaret, undrar då det blir bra sämre och sämre och mer innehållslöst för var dag som går i förhören.
Men såklart stoppar man fingrarna i öronen och blundar, så vet man inget pm vad som faktiskt sker.

Glöm inte att EU (12/13 miljarder $ EU) har betalat mer till Ukraina än USA (3milj $ )
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in