2019-11-22, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oenophile
Men jag måste fatta långsamt.
Trodde att de redan haft husrannsakan i lgh och att dithörande förråd ingick i det?

Är det inte pinsamt om idag är första dagen de tittar i lägenhetens förråd? Känns som det första man borde kolla?

De borde ha kollat detta i samband med husrannsakan, snarast möjligt. Men de verkar blivit ledda på villovägar flertalet gånger i detta fallet.
Citera
2019-11-22, 16:59
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monocerotis
/.../ En fundering är den bil med fyra mörkhyade som körde förbi brännplatsen i skogen Måndagskväll... Ingen väg man kör random eller genar utan att ha ett ärende där uppe i skogen. Kan vara nyfikna bara men tycker att man stannar och frågar hur det går inte bara kör vidare, märkligt beteende.

Hur kunde dessa fyra mörka män köra förbi brandplatsen, när bilvägen slutar just vid brandplatsen? Jag får en känsla av att du skarvar en del, vid behov.
Citera
2019-11-22, 17:00
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overtramp
Bilskrotens kontor?
https://www.google.com/maps/@58.3502972,12.0059295,3a,15y,139.86h,90.18t/data=!3m6!1e1!3m4!1sr_GzU4iHUhphJsErebsQjw!2e0!7i1 6384!8i8192

Var ju någon som nämnde att ett medium pratat om gröna garagedörrar.

Aldrig fel att kolla. Hellre det än att stå som fån senare och det upptäcks att hon kanske faktiskt funnits just där.
Han kan via pappan, familjen/släkten ha tillgång till förvaringsutrymmen. Dessa personer behöver ju inte vara inblandade eller ha vetskap. Även om jag tror att sannolikheten är rätt stor att han haft hjälp från dessa...
Citera
2019-11-22, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Citerar mig själv och fyller på. Undrar vad det är för fynd dom har gjort?

FÖR 2 MINUTER SEDAN
Reporter Angelique Hvalgren är just nu vid Kurödsmotet i Uddevalla och intervjuar frivillighetsorganisationen Fikk "Frivilliga insatser vid kris och katastrofer". Daniel Brodin som är verksamhetsansvarig berättar att organisationen gjort flera fynd i samband med sökandet efter Wilma. Strax under 10 fynd ska volontärerna gjort. Det man hittat har överlämnats till polisen för vidare analys.
Många..kan vara så att gärningsmannen försöker avleda polisen. Genom att placera material.
Citera
2019-11-22, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Hur kunde dessa fyra mörka män köra förbi brandplatsen, när bilvägen slutar just vid brandplatsen? Jag får en känsla av att du skarvar en del, vid behov.
Dem kanske vände och åkte tillbaka igen.
Citera
2019-11-22, 17:03
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Äntligen. Det här har jag skrivit upprepade gånger i tråden. Förråd, vindsutrymmen osv. I närheten av hans bostad. Sedan har han i förhör försökt vilseleda Polisen till Ljugskile. När hon i själva verket finns betydligt närmare. Vad jag tror.

Precis! Även kolla utrymmen som han har tillgång till via familjen!!! Jag tror inte hon finns utomhus.
Citera
2019-11-22, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jo. När väl pappan knackade på.

Nej, jag har läst att han inte öppnade då. De sågs litet senare och det var då han gav ett "tyket" intryck.
Citera
2019-11-22, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qirtero
Jo det lutar väl att det skett i lägenheten med tanke på vad grannar har hört, sen kan det bli komplicerat att bevisa vad som hänt om hon t.ex. blivit strypt, har han blodat ner lägenheten så är det rätt så kört men om hon nu är strypt går det nog inte att bevisa mycket, hårstrån m.m. är inga vidare bevis då dom varit tillsammans och hon antagligen varit där en del.
Hej.
"Min fetning". Var har du läst detta?
Citera
2019-11-22, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
Nej, jag har läst att han inte öppnade då. De sågs litet senare och det var då han gav ett "tyket" intryck.
Nån i familjen var där och ringde på. Han öppnade inte trots att han verkade vara hemma (tänt i lägenheten). Sedan, på lördagen (?), åkte pappa dit och då öppnade Ahmed. Var jag oklar och otydlig?
Citera
2019-11-22, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Vi har nog ingen bekräftelse av det där. Mer än att dom knackade på, och att han inte öppnade. Sedan upptäckte dom att han var där inne, och sen fick dom kontakt. På vilket sätt dom fick kontakt vet jag inte.

De möttes vid senare tillfälle läste jag - men inte då pappan knackade på -då öppnade inte MGM.
Citera
Medlem
oenophiles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalops84
De borde ha kollat detta i samband med husrannsakan, snarast möjligt. Men de verkar blivit ledda på villovägar flertalet gånger i detta fallet.

Hm.
När man tänker på de uppeldade gymnastikskorna; om de nu är Wilmas, var det inte lite konstig placering av dem? Mitt på en grusväg? Som för att de skulle hittas?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Din länk fungerar inte men här är en som fungerar och där kommer direktrapporter.
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=125&artikel=7347756
FÖR EN MINUT SEDAN
Polisens förrådsrensning är över och tros ha att göra med Wilmas försvinnande. Polisen vill inte kommentera aktionen närmare. Reporter Tommy Öster ser inte att polisen ska gjort något fynd vid insatsen.

FÖR 7 MINUTER SEDAN
Flera poliser är på plats vid den misstänktes bostad.

FÖR 8 MINUTER SEDAN
Polisen är just nu vid den misstänktes bostad i Uddevalla. Där de söker förråd och garage. Polisen ska bland annat brutit upp några förråd, det rapporterar Tommy Öster.

Måste säga att jag är rätt besviken över att detta inte gjorts tidigare, eller rättare sagt. Jag tog för givet att förråd och garage redan kontrollerats
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in