2019-11-22, 16:50
Medlem
Såg att misstänkte delat efterlysningen på sin fb. För att verka oskyldig kanske..
Citera
2019-11-22, 16:50
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Din länk fungerar inte men här är en som fungerar och där kommer direktrapporter.
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=125&artikel=7347756
FÖR EN MINUT SEDAN
Polisens förrådsrensning är över och tros ha att göra med Wilmas försvinnande. Polisen vill inte kommentera aktionen närmare. Reporter Tommy Öster ser inte att polisen ska gjort något fynd vid insatsen.

FÖR 7 MINUTER SEDAN
Flera poliser är på plats vid den misstänktes bostad.

FÖR 8 MINUTER SEDAN
Polisen är just nu vid den misstänktes bostad i Uddevalla. Där de söker förråd och garage. Polisen ska bland annat brutit upp några förråd, det rapporterar Tommy Öster.
Citerar mig själv och fyller på. Undrar vad det är för fynd dom har gjort?

FÖR 2 MINUTER SEDAN
Reporter Angelique Hvalgren är just nu vid Kurödsmotet i Uddevalla och intervjuar frivillighetsorganisationen Fikk "Frivilliga insatser vid kris och katastrofer". Daniel Brodin som är verksamhetsansvarig berättar att organisationen gjort flera fynd i samband med sökandet efter Wilma. Strax under 10 fynd ska volontärerna gjort. Det man hittat har överlämnats till polisen för vidare analys.
Citera
2019-11-22, 16:52
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Kolla på ROKS hemsida LÄS så ser du dem har TYSTNADSPLIKT mot allt och alla, Dem ska skydda dem som är inne och söker skydd det är deras uppgift oavsett hur många som söker och vad dem söker så är tystnadsplikten A & O!

Förlåt att jag lägger mig i. Men tror du inte en åklagare via domare kan få ett papper på att den tystnadsplikten hävd.
Så vid särskild händelse blir den tystnaden inte riktigt gällande.
Vad får dig att tro att hon är där?
Citera
2019-11-22, 16:52
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Din länk fungerar inte men här är en som fungerar och där kommer direktrapporter.
FÖR EN MINUT SEDAN
Polisens förrådsrensning är över och tros ha att göra med Wilmas försvinnande. Polisen vill inte kommentera aktionen närmare. Reporter Tommy Öster ser inte att polisen ska gjort något fynd vid insatsen.

FÖR 7 MINUTER SEDAN

FÖR 8 MINUTER SEDAN
Polisen är just nu vid den misstänktes bostad i Uddevalla. Där de söker förråd och garage. Polisen ska bland annat brutit upp några förråd, det rapporterar Tommy Öster.

Bra rapportering!

P4 skriver att de kommer att onlinerapporera hela em och kvällen idag på sin webb

”Under eftermiddagen och kvällen kommer våra reportrar Tommy Öster och Angelique Hvalgren vara ute med frivilligorganisationerna i sökandet efter Wilma Andersson. ”

https://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=125&grupp=33531&artikel=7 347756
Citera
2019-11-22, 16:53
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
FÖR EN MINUT SEDAN

FÖR 7 MINUTER SEDAN

FÖR 8 MINUTER SEDAN

Äntligen. Det här har jag skrivit upprepade gånger i tråden. Förråd, vindsutrymmen osv. I närheten av hans bostad. Sedan har han i förhör försökt vilseleda Polisen till Ljugskile. När hon i själva verket finns betydligt närmare. Vad jag tror.
Citera
2019-11-22, 16:53
Medlem
oenophiles avatar
Letar polisen mordvapen i förråden? Har de hittat blod i lägenheten möjligen?
Citera
2019-11-22, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oenophile
Letar polisen mordvapen i förråden? Har de hittat blod i lägenheten möjligen?

De letar nog efter självaste Wilma.
Citera
2019-11-22, 16:56
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
FÖR EN MINUT SEDAN

FÖR 7 MINUTER SEDAN

FÖR 8 MINUTER SEDAN

Har dom inte undersökt detta förrän nu?
Mycket märkligt, i så fall.
Citera
2019-11-22, 16:57
Medlem
oenophiles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalops84
De letar nog efter självaste Wilma.

Men jag måste fatta långsamt.
Trodde att de redan haft husrannsakan i lgh och att dithörande förråd ingick i det?

Är det inte pinsamt om idag är första dagen de tittar i lägenhetens förråd? Känns som det första man borde kolla?
Citera
2019-11-22, 16:58
Medlem
Haloumis avatar
Förrådsgenomgången verkar bara ha tagit 20 minuter. Vad fan? Dom måste ju varit i princip tomma om inget har hittats.

Jag hade velat se om det fattas någon stor matta hos MGM eller liknande. Var sängkläderna nybytta osv. Svårt att säga utan att se hur det sett ut där inne före försvinnandet. Förhoppningsvis hittar man bilder på hans telefon.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau

Ja jag fattar inte de heller, de tjötade jag om redan i onsdags
Citera
Medlem
HRTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau

Ja låter märkligt borde skett omedelbart då han anhölls.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in