2019-11-22, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Värt att ha i åtanke att det kanske härjar en liga i Sverige som rövar bort flickor:

https://www.expressen.se/nyheter/polisen-misstanker-man-forsokte-rova-bort-flicka/

Citat:
Det ska sammanlagt ha varit tre bilar med flera män i varje som stannade till vid flickan. Flickan känner inte igen männen.
Självklart utelämnas signalement. Fruktansvärt obehagligt, men har inget med detta fallet att göra.
Citera
2019-11-22, 15:36
Medlem
Redas avatar
Måste vara en bilresa i detta. Att man släpat ut ett lik från lägenheten kan vi nog glömma.
Wilma har åkt bil levande någonstans där hon kanske tagits av daga.
Citera
2019-11-22, 15:37
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Jag får en känsla av att han var mitt uppe i städningen, och stressad som satan, när dom knackade på och han inte ville öppna dörren. Därav hans tykna uppträdande när han väl öppnade dörren...
Av vad jag har läst och förstått öppnade han aldrig dörren?
Citera
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oenophile
Spekulerar hej vilt:

Trots att invandrargubbar (och tanter) verkar sky natur och friluftsliv som pesten, så har jag faktisk ibland sett en del stå och fiska på olika ställen. Antar att de gillar det för att det är gratis?

Kanske MGMs pappa också fiskar och kan få tag på båt, alternativt vet var det är djupt vatten som man kan komma nära med bil?
På tal om att spekulera. Var det inte så att pappan hade någon slags bilverkstad eller liknande?
Borde finnas gott om utrymme som går att spola av med högtryckstvätt efter styckning/hantering av lik.
Citera
Medlem
Hummm..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dembotronen-2.0
Klanen med andra ord

Sedan behöver inte MGM som nu är häktad veta var klanen gjort av henne. Lite smidigt faktiskt att inte låta den huvudmisstänkte veta.

Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Måste vara en bilresa i detta. Att man släpat ut ett lik från lägenheten kan vi nog glömma.
Wilma har åkt bil levande någonstans där hon kanske tagits av daga.

Lite behändigare också om BO kan gå själv, så man slipper kånka..
Senast redigerad av Hummm.. 2019-11-22 kl. 15:40.
Citera
2019-11-22, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Av vad jag har läst och förstått öppnade han aldrig dörren?
Jo. När väl pappan knackade på.
Citera
2019-11-22, 15:38
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenalina23
Kan kan man väl, om det finns väldigt tydlig bevisning... men utan blod och annan teknisk bevisning tror jag det blir väldigt svårt att döma honom utan kropp

Den här åklagaren vet vad hon gör 🙏
Hon sa att man kan omfokusera bevisningen. Och ändå få en fällande dom.

Han kommer åka in. Tror inte de släpper honom så lätt. Så om några är inblandade borde de vara män och prata nu. Annars blir deras påföljd enormt mycket större.
Citera
2019-11-22, 15:39
Medlem
HRTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejFrans
Vad grundar du det på?

Att man går från skäligen misstänkt till sannolikt misstänkt vilket är det högsta av de 2, indikerar att de har fått mer. Hade man inte haft det hade han inte häktats, utan hade försatts på fri fot men med med fortsatt misstanke. Nu går man upp till sannolika det säger rätt mycket.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Alltså journalister...deras frågor, man blir bara så trött på imbecilla frågor.
Skärpning Adam Elmervik på Svt

” Hur viktigt är det att hitta flickan?”

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/misstankt-man-haktas-for-mord-pa-forsvunna-flickan

Visst killen är häktad för mord, å andra sidan säger dom ju man inte gett upp hoppet att hitta henne vid liv. Oavsett om hon är död eller forfarande lever så är det väl viktigt att hitta henne..

Med tanke på polisens svar verkar det inte som om det finns något hopp om att hitta henne vid liv. Då skulle han givetvis ha sagt det som huvudskäl för att försöka hitta henne. Så på så sätt fick journalisten ändå viss information utifrån denna nonsensfråga.
Citera
Medlem
tinkyminkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erzebet
Ändra mailet till att efterfråga häktningsprotokoll då två häktningsframställan ligger i tråden redan.
Snabba dig för dom stänger snart. Det är osäkert om dom skriver klart det i dag.

Ja, men det är svårt.

Har bett om protokollet men har inte fått svar ännu.
Citera
2019-11-22, 15:41
Medlem
Fortsätter med spekulationer. Hennes DNA finns som sagt i bostaden då hon ibland bodde där, men jag tror att man hittat blod som den MT försökt att städa bort. Detta på grund av att han blev häktad på sannolika. Under husis har man troligtvis hittat någonting som stark indikerar att hon blivit bragd om livet i bostaden. Kan även vara hundar som markerat om ingetvlodvite hittats.
Citera
2019-11-22, 15:41
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CassandraC
Eftersom de fortfarande inte hittat kroppen så är jag fast vid min teori att någon hjälpt honom föra bort kroppen, troligtvis farsan.

Vi får se, om de inte hittar kroppen blir det otroligt svårt att dömma honom om de inte har överflöd av bevis från lägenheten men efter som hon bodde där så räcker det inte bara att ha dna från platsen... då det är rätt självklart att hennes dna finns där redan

Men det finns fall där gm dömts just pga DNA exempelvis som inte finns. Hittar man bara hans DNA blir det svårt att trolla bort sig själv. Så att det är kallt gynnar ibland utredning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in