2019-11-22, 15:13
Medlem
T34Panzers avatar
Alltså journalister...deras frågor, man blir bara så trött på imbecilla frågor.
Skärpning Adam Elmervik på Svt

” Hur viktigt är det att hitta flickan?”

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/misstankt-man-haktas-for-mord-pa-forsvunna-flickan

Visst killen är häktad för mord, å andra sidan säger dom ju man inte gett upp hoppet att hitta henne vid liv. Oavsett om hon är död eller forfarande lever så är det väl viktigt att hitta henne..
Citera
2019-11-22, 15:15
Medlem
okok1s avatar
Kan man bli dömd för mord utan en kropp?
Citera
2019-11-22, 15:18
Medlem
tinkyminkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El0l
Tyvärr! Men personen är häktad och det är en pusselbit iallafall.

Den som är villig dra fram din e-post och skicka till.

uddevalla.tingsratt@dom.se

"Härmed vill jag ta del utav dagens häktningsförhandling angående misstänkta mordet på Wilma, Skickat per e-post"

klart!

Har mailat dom och lägger upp ifall jag får det skickat till mig!
Citera
2019-11-22, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Kan kan man väl, om det finns väldigt tydlig bevisning... men utan blod och annan teknisk bevisning tror jag det blir väldigt svårt att döma honom utan kropp
Citera
2019-11-22, 15:20
Medlem
Hummm..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
https://nyheter24.se/nyheter/inrikes/936456-wilma-anderssons-pojkvan-begars-haktad-pa-sannolika-skal

Det verkar som om polisen har tekniska bevis som kopplar MGM till brottet.

Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Förmodligen något i från lägenheten.

Citat:

Okänd i Polisens register och första brottet är ett misstänkt mord!? Anhöriga till flickan upplevde att MGM visat andra mörka sidor och blivit förändrad den sista tiden. Grabben har inte börjat med typ anabola, testo, eller annat?

För att kunna bli fälld för mord utan närvarande kropp så krävs det lite speciellt. Det kan vara mängder med blod och att man inte kan förväntas kunna vara utan, men det är ytterst svåra fall det där. Så verkar dock inte vara fallet här.
Senast redigerad av Hummm.. 2019-11-22 kl. 15:22.
Citera
2019-11-22, 15:21
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Alltså journalister...deras frågor, man blir bara så trött på imbecilla frågor.
Skärpning Adam Elmervik på Svt

” Hur viktigt är det att hitta flickan?”

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/misstankt-man-haktas-for-mord-pa-forsvunna-flickan

Visst killen är häktad för mord, å andra sidan säger dom ju man inte gett upp hoppet att hitta henne vid liv. Oavsett om hon är död eller forfarande lever så är det väl viktigt att hitta henne..

De får ut rätt mycket information från den typen av frågor
Citera
2019-11-22, 15:21
Medlem
Goliat1982s avatar
Citat:

Ja, men det är ovanligt och extremt svårt
Citera
2019-11-22, 15:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Nä, man lär ju med framgång specifikt be om häktningsprotokoll.

Ja det har du verkligen rätt med.
brukar inte sitta och plocka hem dokument från tingsrätten så man måste ju göra fel för att lära sig .
Citera
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Jag vet inte om det är uppmärksammat här inne. Men åklagaren bekräftar ju att det finns andra personer som är av intresse i utredningen.

"– Efter förhör med den misstänkta och med personer som allteftersom är intressanta i utredningen samt utifrån omständigheter som framkommit i tekniska undersökningar har jag beslutat att begära mannen häktad på sannolika skäl misstänkt för mord, sa Caroline Fransson i ett pressmeddelande inför häktningsförhandlingen."

Sedan är han förhörd tre gånger, men detta är det mest intressanta;
"GT har tagit del av delar av den bevisning som åklagaren lämnat in i samband med häktningsförhandlingen. Där framgår bland annat att pojkvännen förhördes över telefon i tre minuter den 17 november, två dagar innan han anhölls."

Han har alltså haft två dygn på sig att städa upp på riktigt, efter det att han fattat att misstankar riktas mot honom från rättsväsendet.

Förvånar mig inte, det var en söndag. Trött polis, kanske nån som skulle gå av sitt pass. Denne har nog all anledning att vara efterklok nu...

Tror fortfaranade att han haft lite hjälp, tycker att man ska ta en titt på hans familj/släkt. Bilarna borde kollas. Även förråd, garage ja alla sorters förvaringsplatser som han haft tillgång till. För detta tror jag inte han klarat av att reda ut själv. Och blod är tjockare än vatten. Jag tror hon finns ”inomhus”.
Citera
Bannlyst
Värt att ha i åtanke att det kanske härjar en liga i Sverige som rövar bort flickor:

https://www.expressen.se/nyheter/polisen-misstanker-man-forsokte-rova-bort-flicka/
Citera
Medlem
Lian.Vendls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Skönt då att vi inte har tidsbestämning på häktning. Ny förhandling om 14 dagar. Det ger dem tid att ta igen försprånget och att bevaka ev omgivning

Man kommer behöva hitta kroppen samt några besvärande omständigheter för MGM.
T.ex. kan man binda MGM till områden där fynden gjorts och vid passande tidpunkt så vore det fördelaktigt.
Men utan kropp är det svårt att komma nånstans!
Citera
2019-11-22, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tinkyminky
Varför ska någon annan kolla upp något som du tycker vara viktigt? Jag skiter väl i vad du tycker. Nä inget mer hörru, hade..
Tror nog att det är mer intressant för målet och tråden vad MGM’s inneboende som var ca fem till antalet heter och gör. Än att gång efter gång ta upp vad Wilmas föräldrars och syskons namn är.
Att du skiter i vad jag tycker än bara nonsens, det visade du ju alldeles nyss.

Så återigen: Vad sysslar samtliga av MGM’s fars inneboende med ?
För någon har troligen varit behjälplig med såväl fordon och kanske bärhjälp
Senast redigerad av zebop 2019-11-22 kl. 15:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in