2019-11-22, 15:24
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Förvånar mig inte, det var en söndag. Trött polis, kanske nån som skulle gå av sitt pass. Denne har nog all anledning att vara efterklok nu...

Tror fortfaranade att han haft lite hjälp, tycker att man ska ta en titt på hans familj/släkt. Bilarna borde kollas. Även förråd, garage ja alla sorters förvaringsplatser som han haft tillgång till. För detta tror jag inte han klarat av att reda ut själv. Och blod är tjockare än vatten. Jag tror hon finns ”inomhus”.

Jag får en känsla av att han var mitt uppe i städningen, och stressad som satan, när dom knackade på och han inte ville öppna dörren. Därav hans tykna uppträdande när han väl öppnade dörren...
Citera
2019-11-22, 15:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Kan man bli dömd för mord utan en kropp?

Fråga Sture Bergwall...
Citera
2019-11-22, 15:27
Medlem
oenophiles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Borde man inte behöva tillgång till båt för att komma ut en bit?

Spekulerar hej vilt:

Trots att invandrargubbar (och tanter) verkar sky natur och friluftsliv som pesten, så har jag faktisk ibland sett en del stå och fiska på olika ställen. Antar att de gillar det för att det är gratis?

Kanske MGMs pappa också fiskar och kan få tag på båt, alternativt vet var det är djupt vatten som man kan komma nära med bil?
Citera
2019-11-22, 15:28
Medlem
https://nyheteridag.se/invandrare-begars-haktad-for-mord-pa-forsvunnen-flicka/

Häktad: https://www.n0.se/v/f/d437e_haktad.jpg
Citera
2019-11-22, 15:29
Medlem
Citat:

Ja men är svårt, finns några fall här i sverige tex 2005 när det va tre MC snubbar som hade ihjäl polarn. Han gick in i klubb huset / garaget till dessa tre men kom aldrig ut igen. Polisen hade någon dold filmkamera.
Men i detta fall med Wilma måste hon hittas, han kan ju inte hunnit göra små bitar av henne. Ovasett att han haft mycket tid så visste han inte det då och va garanterad stressad så någon stans finns pusselbiten som talar om vart hon finns.
Citera
2019-11-22, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tinkyminky
Har mailat dom och lägger upp ifall jag får det skickat till mig!

Ändra mailet till att efterfråga häktningsprotokoll då två häktningsframställan ligger i tråden redan.
Snabba dig för dom stänger snart. Det är osäkert om dom skriver klart det i dag.

Citat:

Ja, men det är svårt.
Citera
2019-11-22, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Alltså journalister...deras frågor, man blir bara så trött på imbecilla frågor.
Skärpning Adam Elmervik på Svt

” Hur viktigt är det att hitta flickan?”

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/misstankt-man-haktas-for-mord-pa-forsvunna-flickan

Visst killen är häktad för mord, å andra sidan säger dom ju man inte gett upp hoppet att hitta henne vid liv. Oavsett om hon är död eller forfarande lever så är det väl viktigt att hitta henne..
Det kan vara så att reportern ville veta om bevisen mot den misstänkte mördaren är så stark att man kan åtala honom utan att kroppen har hittats?
Citera
Medlem
T34Panzers avatar
Mer info om honom

”Mannen är svensk medborgare, men har tidigare haft irakiskt medborgarskap. Han invandrade till Sverige som barn och fick 2014 sitt svenska medborgarskap”.

https://nyheteridag.se/invandrare-begars-haktad-for-mord-pa-forsvunnen-flicka/
Citera
Medlem
Läste att man inte vet var, när eller hur Wilm@ rört sig, vilket får mig att misstänka att hennes mobil har i samband med mordet blivit förstörd av den MT. Polisen vill ju ha fler iakttagelser från dygnen hon försvann. Den mt har kanske lämnat sin mobil hemma under dumpningen av kroppen eftersom man letar på så många olika platser. Verkar inte finnas positioner att gå på.
Killen kan i förhör ha sagt att han befunnit sig hemma med mobilen.

Hoppas man går igenom samtliga bilar han in tänkas ha tillgång till. Hittar fortfarande inte bekräftade uppgifter på de persedlar sökdeltagarna har anträffat, om något av dessa tillhör Wilm@.
Personligen tror jag att så är fallet, skulle vara en otrolig slump om man hittat likadana glasögon och jacka som hon äger som sedermera inte är hennes.
Citera
2019-11-22, 15:33
Medlem
CassandraCs avatar
Eftersom de fortfarande inte hittat kroppen så är jag fast vid min teori att någon hjälpt honom föra bort kroppen, troligtvis farsan.

Vi får se, om de inte hittar kroppen blir det otroligt svårt att dömma honom om de inte har överflöd av bevis från lägenheten men efter som hon bodde där så räcker det inte bara att ha dna från platsen... då det är rätt självklart att hennes dna finns där redan
Citera
2019-11-22, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CassandraC
Eftersom de fortfarande inte hittat kroppen så är jag fast vid min teori att någon hjälpt honom föra bort kroppen, troligtvis farsan.

Vi får se, om de inte hittar kroppen blir det otroligt svårt att dömma honom om de inte har överflöd av bevis från lägenheten men efter som hon bodde där så räcker det inte bara att ha dna från platsen... då det är rätt självklart att hennes dna finns där redan
Klanen med andra ord
Citera
2019-11-22, 15:35
Medlem
LeeVans avatar
Citat:

I mycket sällsynta fall har det hänt.. Prio ett är att hitta kroppen mens den är i ett sådant skick att dödsorsaken kan fastställas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in