Citat:
Ursprungligen postat av
Krockich
Vet inte hur det har sett ut mot Ryskorna men Hasselborg fick storstryk av Schweiziska laget i gruppspelet av den Grand slam-turnering som Hasselborg till slut vann nyligen. Dock var Schweiz utslagna av ett annat lag då. I inbördes möten känns det väldigt svårt att sia. Hasselborg förlorade ju VM-finalen mot samma schweiziska damer i våras.
Det ryska laget är ju ett rätt nytt och ungt lag så dom har väl inte hunnits mötas så mycket och historian kan man ju inte lita på allt för mycket när det gäller lag som snabbt klättrar uppåt.. En sak som slog mig när jag såg ryskorna är att dom är väldigt säkra på det hårda spelet, det som svenskorna brukar vara nummer ett på, så det är ett lag som håller jämna steg även om Hasselborg bestämmer sig för att spela enkelt.
Och dessutom, det jag noterade när jag var nere på plats i Helsingborg och ryskorna spelade på banan närmast mig var vilken fröjd det var att se deras teknik. Otroligt vackra slajder på alla 4. Går nog inte få bättre stabilitet än vad dom har. Dessutom helt identiska. Vet inte om jag har sett det i ett lag förut...