2019-11-22, 08:57
Medlem
80231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Säkert spelad semifinal av Lag Edin. Nu gäller det bara att inte förlora sista matchen.

Mer oro för damerna spel då. Tror ändå något gott kan komma ur att dom förlorat mot lagen dom troligtvis nu måste slå för att ta guldet, känns inte som lag dom ska förlora två raka mot.
Det är imponerande hur spelsäkra de är. En fröjd att se på.

Har en reprisdag med kaffe här.
https://www.svtplay.se/video/2445200...e-h?start=auto
Citera
2019-11-22, 09:45
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krockich
Vet inte hur det har sett ut mot Ryskorna men Hasselborg fick storstryk av Schweiziska laget i gruppspelet av den Grand slam-turnering som Hasselborg till slut vann nyligen. Dock var Schweiz utslagna av ett annat lag då. I inbördes möten känns det väldigt svårt att sia. Hasselborg förlorade ju VM-finalen mot samma schweiziska damer i våras.
Det ryska laget är ju ett rätt nytt och ungt lag så dom har väl inte hunnits mötas så mycket och historian kan man ju inte lita på allt för mycket när det gäller lag som snabbt klättrar uppåt.. En sak som slog mig när jag såg ryskorna är att dom är väldigt säkra på det hårda spelet, det som svenskorna brukar vara nummer ett på, så det är ett lag som håller jämna steg även om Hasselborg bestämmer sig för att spela enkelt.

Och dessutom, det jag noterade när jag var nere på plats i Helsingborg och ryskorna spelade på banan närmast mig var vilken fröjd det var att se deras teknik. Otroligt vackra slajder på alla 4. Går nog inte få bättre stabilitet än vad dom har. Dessutom helt identiska. Vet inte om jag har sett det i ett lag förut...
Citera
2019-11-22, 14:30
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Fint med en tidig halvpoängsledning för Sverige, lite orolig för denna matchen..

EDIT: Oj. Ryska 3:an ligger på 15% efter två omgångar. Inte där man vill ligga i en semifinal.
Senast redigerad av Kung_Ingenting 2019-11-22 kl. 14:39.
Citera
2019-11-22, 15:16
Medlem
Sverige har varit betydligt bättre, men ryska skippern räddade en potentiell katastrof förra omgången med dragning för etta istället för stulna poäng och nu fick Sverige en nollomgång istället för två som det såg ut att bli. Gäller att hålla koncentrationen.
Citera
2019-11-22, 15:36
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Sverige har varit betydligt bättre, men ryska skippern räddade en potentiell katastrof förra omgången med dragning för etta istället för stulna poäng och nu fick Sverige en nollomgång istället för två som det såg ut att bli. Gäller att hålla koncentrationen.
Jag var inte helt nöjd med att dom la den sista guarden så långt in och framför boet där när Ryssland undvek stölden, dom kunde ha försvårat den dragningen lite mer..

Och taskigt när Agnes drog en så fantastisk sten när hon la upp allt perfekt att dom inte kunde utnyttja det och ta två. Dom pressar ryskorna hela vägen i alla fall.

Och nu missade Anna en enkel för två... Hoppas inte att nästanlägena sätter sig i huvudet, hoppas dom känner att dom pressar ryskorna istället.
Citera
2019-11-22, 15:40
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Och nu missade Anna en enkel för två... Hoppas inte att nästanlägena sätter sig i huvudet, hoppas dom känner att dom pressar ryskorna istället.

Anna har bränt två relativt enkla sistastenar i 5:e och 6:e för två poäng. Lite oroande att tjejerna inte tar vara på lägena. Tror ändå på final, men väl där måste man bli skarpare.
Citera
2019-11-22, 15:49
Medlem
Sverige kommer undan med blotta förskräckelsen. En tvåa nu skulle vara avgörande.
Citera
2019-11-22, 15:59
Medlem
Stefan4s avatar
Stabilt spel av Sofia (93%) och Agnes (95%), så känns ändå ganska tryggt inför de avgörande omgångarna, även om Sara "bara" har 75%. 87% på Anna är bättre än jag trodde.

---
Nu kan matchen avgöras!
Senast redigerad av Stefan4 2019-11-22 kl. 16:03.
Citera
2019-11-22, 16:07
Medlem
Lite forcerat spelat av Ryssland. 3-6 hade varit svårt men inte kört.
Citera
2019-11-22, 16:07
Medlem
Stefan4s avatar
Sådärja! Där var det klart!

Fem sköna poäng i den 8:e omgången blev spiken i kistan.

---
Spännande avslutning väntar i den andra semifinalen där Skottland leder med 2-1 efter 9 omgångar och där Schweiz har sista sten i 10:e.
Senast redigerad av Stefan4 2019-11-22 kl. 16:10.
Citera
2019-11-22, 16:20
Medlem
Globalisten55s avatar
Kanon med två Svenska lag i final 🥌
Citera
2019-11-22, 16:31
Medlem
Stefan4s avatar
Det blev skiljeomgång. Om den skotska trean kan hålla nerverna i styr så bör väl rutinerade Muirhead fixa detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in