2019-11-22, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billienn
Måste vara polisens likhundar som markerat i gms lägenhet i kombination med fynd av blodspår. Annars är det svårt att nå upp till att bli misstänkt för mord på sannolika skäl.
I det här landet är det relativt lätt att bli häktad för vad som helst, på gott och ont. I det här fallet verkar det vara flyktrisk och risk för att den misstänkte skulle undanröja bevis. Troligen har han också osammanhängande eller avikande svar under förhör och sen misstänks han av alla ändå eftersom det brukar vara en närstående. Någon form av teknisk bevisning verkar inte finnas men det kanske kommer senare. Även det möjligen en orsak till häktning och höjning av misstankenivå. Men visst är det möjligt attt en hund markerat för likdoft i hans lägenhet. 20 minuter var tillräcklig för en kropp att ligga död för att avge luktmolekylerna till underlaget läste jag tidigare. I fallet Lisa Holm hjälpte det inte för hundarna gick bara förbi där hon hängt. Den första var i och för sig där för att spåra levande människor men ändå, efterföljande gav inget heller utan det var andra spår polisen gick efter.

Bara inte polis och åklagare låser fast sig vid detta nu utan ser på andra trådar med för det vore ju beklagligt annars om det nu visar sig att han är oskyldig. Nu tror jag ju inte det som de flesta andra och vem vet vad polisen har och gör.

Det borde vara svårt sådant här utan kropp och vittnen. Även om det finns lite blod så har dom ju bott ihop och DNA från en eventuell kropp senare ger inte mycket. Det ska vara telefoner från honom och hans eventuella transporthjälp då som slår sönder att dom bara var hemma den kvällen och natten om dom nu var så dumma och inte stängde av dom. Eftersom dom inte hittat kroppen verkar inte telefonerna gett mycket. Det är också märkligt att en så ung man inte bryter ihop och erkänner för han verkar ju inte vara en härdad brottsling även om han kommer från en hederskultur.

Ovanligt få vittnen till allt möjligt verkar det vara men kanske polisen fått tyst på dom.

Sen är det väl inte omöjligt att hon är vid liv och märkliga saker hänt. Lite hopp till familjen då.
Citera
2019-11-22, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
https://nyheter24.se/nyheter/inrikes/936456-wilma-anderssons-pojkvan-begars-haktad-pa-sannolika-skal

Det verkar som om polisen har tekniska bevis som kopplar MGM till brottet.
Förmodligen något i från lägenheten.
Citera
2019-11-22, 15:04
Medlem
Varför tar man inte in likhundarna som va med i Kim Wall fallet. Tror de att han dumpat henne i havet /sjö så borde de nu ta det och försöka hitta flick stackarn.
Citera
2019-11-22, 15:05
Medlem
Något medium skrev på Expressens sida om en garagelänga med gröna dörrar. Kan vara en tokskalle, vet inte om jag tror på medium men om det nu finns de som kan se så undrar jag om det finns någon sån garagelänga i närheten av MGM bostad eller hos hans farsa.
Citera
2019-11-22, 15:07
Medlem
monocerotiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bastitest
Varför tar man inte in likhundarna som va med i Kim Wall fallet. Tror de att han dumpat henne i havet /sjö så borde de nu ta det och försöka hitta flick stackarn.
Det finns på plats
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rtx
https://www.flashback.org/sok/sammanfattning?sp=1&t=3095431
Varför lägga tid och energi på att skriva en kommentar när man kan söka på en sekund? Funkar i varenda tråd dessutom.
https://www.facebook.com/tishkoshabaz
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Jag vet inte om det är uppmärksammat här inne. Men åklagaren bekräftar ju att det finns andra personer som är av intresse i utredningen.

"– Efter förhör med den misstänkta och med personer som allteftersom är intressanta i utredningen samt utifrån omständigheter som framkommit i tekniska undersökningar har jag beslutat att begära mannen häktad på sannolika skäl misstänkt för mord, sa Caroline Fransson i ett pressmeddelande inför häktningsförhandlingen."

Sedan är han förhörd tre gånger, men detta är det mest intressanta;
"GT har tagit del av delar av den bevisning som åklagaren lämnat in i samband med häktningsförhandlingen. Där framgår bland annat att pojkvännen förhördes över telefon i tre minuter den 17 november, två dagar innan han anhölls."

Han har alltså haft två dygn på sig att städa upp på riktigt, efter det att han fattat att misstankar riktas mot honom från rättsväsendet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Något medium skrev på Expressens sida om en garagelänga med gröna dörrar. Kan vara en tokskalle, vet inte om jag tror på medium men om det nu finns de som kan se så undrar jag om det finns någon sån garagelänga i närheten av MGM bostad eller hos hans farsa.

Polisen förlorar absolut ingenting på att kolla upp det, alla tips bör granskas.
Citera
2019-11-22, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rtx
https://www.flashback.org/sok/sammanfattning?sp=1&t=3095431
Varför lägga tid och energi på att skriva en kommentar när man kan söka på en sekund? Funkar i varenda tråd dessutom.

Här:
https://www.facebook.com/tishkoshabaz
Citera
2019-11-22, 15:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Den var från klockan 10 imorse. Du hittade inget från klockan 13?

Tyvärr! Men personen är häktad och det är en pusselbit iallafall.

Den som är villig dra fram din e-post och skicka till.

uddevalla.tingsratt@dom.se

"Härmed vill jag ta del utav dagens häktningsförhandling angående misstänkta mordet på Wilma, Skickat per e-post"

klart!
Citera
2019-11-22, 15:11
Medlem
Skulle vara intressant att höra vad pappa har att säga avseende häktningen.
Citera
2019-11-22, 15:12
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El0l
Tyvärr! Men personen är häktad och det är en pusselbit iallafall.

Den som är villig dra fram din e-post och skicka till.

uddevalla.tingsratt@dom.se

"Härmed vill jag ta del utav dagens häktningsförhandling angående misstänkta mordet på Wilma, Skickat per e-post"

klart!

Nä, man lär ju med framgång specifikt be om häktningsprotokoll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in