2019-11-22, 14:29
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Då det mesta talar för att MGM förutom att vara ostraffad är en normal, omtyckt barnafar så bör kloka medlemmar ägna intresse över vilken förhöjd risk LW utsatt sig för genom eget agerande.
Det finns ett antal grumliga själar som obstruerat relevanta fakta i tron att falsk vittnesbörd hedrar en mördad mamma.

Det fetade

Vilken risk har LW utsatt sej för om hon träffade SD som enligt dej är en omtyckt barnafar,normal och
ostraffad,om inte dessa kriterier skulle duga så vet inte jag vad man kan kräva av en blivande partner
möjligtvis oskuld skulle väl toppa det hela,men dom är väl lite svåra att hitta i 45 års ålder
Citera
2019-11-22, 14:37
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Vi vet ju inte vad som sägs i de där inspelningarna. Det kan väl lika gärna vara så att LW ger samma version där som den SD har gett. Sedan kan man ju fundera lite också över varför de tidningar som nu publicerar de här "nya" läckta uppgifterna inte skriver någonting om när i tid de här bråken och telefonsamtalen skall ha varit.

Kan det material vi får läsa om i media nu (P7:an och ljudinspelningarna) röra den konflikt som ledde fram till de två anmälningarna vintern 2016/2017, och att det här i så fall kanske bara är lite av gammal skåpmat i ny förpackning?

Du har rätt i att vi inte vet vad som sägs i inspelningarna och/eller när i tid de kommer ifrån, men jag har svårt att tänka mig att det "bara" skulle vara gammal skåpmat i ny förpackning. Som sagt tidigare i tråden "det finns mer" och jag tror att bevisunderlaget för häktningen på Sannolika Skäl är väl underbyggt.
Citera
2019-11-22, 14:37
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Det fetade

Vilken risk har LW utsatt sej för om hon träffade SD som enligt dej är en omtyckt barnafar,normal och
ostraffad,om inte dessa kriterier skulle duga så vet inte jag vad man kan kräva av en blivande partner
möjligtvis oskuld skulle väl toppa det hela,men dom är väl lite svåra att hitta i 45 års ålder

Agerandet syftar väl inte på det att hon träffade honom i sig. Utan att hon försöker tvinga sig till oönskade samtal och sedan drar iväg infantila anmälningar för att hon blev avvisad. Om detta är ett mönster hos LW så kan väl vem som helst som hamnar i konflikt med LW (hon sägs ju ha skinn på näsan och de har väl sådana som lätt hamnar i konflikter) kunnat gå över gränsen, särskilt om till och med en obefogad polisanmälan skulle bli besvärlig. För vissa yrken kan det ju vara det. Precis som det skulle vara jäkligt besvärande för LW om SD hade anmält henne som jobbar i ett vårdyrke vid bilincidenten men det förstod väl LW kanske inte.
Citera
2019-11-22, 14:39
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Du har rätt i att vi inte vet vad som sägs i inspelningarna och/eller när i tid de kommer ifrån, men jag har svårt att tänka mig att det "bara" skulle vara gammal skåpmat i ny förpackning. Som sagt tidigare i tråden "det finns mer" och jag tror att bevisunderlaget för häktningen på Sannolika Skäl är väl underbyggt.

Fast det kan handla om indicier. Visar utredningen att LW trakaserat SD så blir han väl givet misstänkt men det är ju fortfarande indicier.
Citera
2019-11-22, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Så varför fortsatte hon att ha kontakt med
honom? Varför blockade hon honom inte?
Varför sprang hon efter honom i skogen
fredagen 13 april 2018?

Tycker att det var smart av henne att låta honom kontakta henne så att hon kunde spela in det! Anledningen till att hon sprang efter i skogen vet vi inte men jag har lämnat en trovärdig förklaring till det tidigare i tråden.
Citera
2019-11-22, 14:44
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Hon hade nog ingen avsikt att "förstöra hans liv och familj" men om han hade lovat henne en framtid tillsammans var det väl läge att informera H. om det? Han kan själv ha varit seg på den fronten.

Det finns ingen anledning för älskarinnan att informera mannens fru om någonting mot hans vilja!

Vill mannen ha sin familj och inte älskarinnan är det bara för LW att backa. Finns ingen anledning att prata med HD. Det är mannens uppgift om/när han vill berätta för sin fru att han varit otrogen.
Citera
2019-11-22, 14:48
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Det fetade

Ogift?
Citera
2019-11-22, 14:49
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Ogift?

Exakt. Det ska vara en singel man också. Fantastiska gifta män finns det gott om men inte går vi singelkvinnor och pillar där

Inte bara för etiken och moralens skull men för att hustrun kan vara en psycho som vill skada en.

Dessutom förstår väl vem som helst att mannen inte alls är fantastisk eller normal i hjärnan eftersom han uppenbarligen kan svika sin familj?
Bara det borde gjort LW så avtänd att hon kräktes vid tanken på SD.
Senast redigerad av Rosamund 2019-11-22 kl. 15:16.
Citera
2019-11-22, 14:52
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Logiskt sett bör det väl ha blivit värre med trakasserierna efter anmälningarna? Så jag antar att allt eskalerade och att det finns bevisning kring det.
Ingen aning. Själv skulle jag nog gissa att de bröt i den där vevan i samband med anmälningarna. Och sedan hade de väl inte något förhållande mer, eller också återupptog de kanske en mer sporadisk kontakt i smyg igen senare när det hade lugnat ner sig.

Men visst är det väl lite intressant att det inte finns några uppgifter alls i media om att något bråk (eller ens någon kontakt) skall ha förekommit efter den här mer omtalade och turbulenta vintern/våren 2017? Skulle det ha funnits uppgifter om konflikter mellan SD och LW även t.ex. under hennes sista levnadsår så skulle nog polis, åklagare och slaskmedia inte se någon särskild anledning att undanhålla oss detta.
Citera
2019-11-22, 15:16
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Nej, åklagaren representerar staten. Åklagaren har även påbud att beakta det som talar till den misstänktes fördel så åklagaren ska snarare vara opartisk i förhållande till BO och MGM.

Ok, tack för svar.
Citera
2019-11-22, 15:27
Medlem
miamanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
En del av samtalen innehöll säkerligen trakasserier och hot av Lena mot SD att hon ska avslöja allt och förstöra hans liv och familj.

Det är ju en guldgruva för en åklagare med sådana samtal. Det visar på att SD hade starkt motiv att döda LW.

Det verkar ha varit en väldigt destruktiv relation där hot och trakassier flög fram och tillbaka mellan båda parter.

( Samma som igår men turligt nog kan man jobba hemifrån )
Kallar du detta jobb? Självklart är det Lena som hotar i din värld. Förväntar mig inte annat.
Citera
2019-11-22, 15:35
Medlem
miamanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det finns ingen anledning för älskarinnan att informera mannens fru om någonting mot hans vilja!

Vill mannen ha sin familj och inte älskarinnan är det bara för LW att backa. Finns ingen anledning att prata med HD. Det är mannens uppgift om/när han vill berätta för sin fru att han varit otrogen.
Tycker du det. Så det är nu pga bristande lojalitet och ovilja att smyga som Lena provocerat fram mordet på sig själv? Inte som tidigare för att hon gett sig in i relationen eller är en allmänt jobbig människa? Du som ”psykolog” känner till begreppet victimblaming?

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Victim_blaming
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in