2019-11-22, 10:52
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Det blir bara mer förvirrande
LW är inte målsägande i detta ärende. Det är väl hennes barn.

Jo, det är hon!

Citat:
"målsägande är den, mot vilken brott är begånget eller som därav blivit förnärmad eller lidit skada.”

Lawline.se
Citera
2019-11-22, 11:09
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Jo, det är hon!

Lawline.se
Läs inlägget från Trie.
Citera
2019-11-22, 11:27
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Läs inlägget från Trie.

Ja, hon är ju fortfarande målsägare, men så är hennes familj. Precis som det brukar vara.

Jag tror de menar LW som målsägare i det fall det gäller telefonsamtal. Hon har förmodligen pratat många timmar med en vän och berättat allt om hot och våld. Det bör vara LW det gäller efter som det inte står "en av målsägarna" utan det står "målsägande".
Citera
2019-11-22, 12:41
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ok, det trodde jag att LW kallades för.
För åklagaren ska väl vara representant för L*ena, även om hon är avliden?

Nu är det som det verkar, åklagarens egna ord?

Då undrar jag, kan UW räknas som målsägande med tanke på att han är far till barnen?

Om det stämmer det du säger, att L*ena inte kallas målsägande, då kan jag tänka mig att t ex N*a har ringt till sin pappa och snackat om hoten och misshandlingarna?

Kanske därför det har varit orosanmälningar mm i familjen? Soc inkopplat osv.
Efter L*enas anmälningar?

Nej, åklagaren representerar staten. Åklagaren har även påbud att beakta det som talar till den misstänktes fördel så åklagaren ska snarare vara opartisk i förhållande till BO och MGM.
Citera
2019-11-22, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Nej, åklagaren representerar staten. Åklagaren har även påbud att beakta det som talar till den misstänktes fördel så åklagaren ska snarare vara opartisk i förhållande till BO och MGM.
Både fördelar och nackdelar ska en åklagare väga in om en gärningsman/den tilltalade.
Citera
2019-11-22, 12:52
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Både fördelar och nackdelar ska en åklagare väga in om en gärningsman/den tilltalade.

Ja precis. Det som typiskt syns är ju huvudförhandlingen, på vilket domen ska grundas men dessförinnan bedrivs ju förundersökningen. Som inte blir offentlig i fall där det inte blir någon huvudförhandling om ärendet avskrivs av något skäl.
Citera
2019-11-22, 12:58
Medlem
Honan6s avatar
SD sägs ha uppgett i P7:an att han hade en relation med LW under ca 2 år tid som löpte parallellt under hans äktenskap med HD. Han säger sig ha haft såväl fysiskt som mentalt övertag på LW och att handgemäng förekom. Han blev ilsken och hatfull för att LW hotade avslöja den hemliga relationen för HD. Naturligtvis måste han erkänna dessa detaljer eftersom han blev anmäld 2 ggr av LW och för att det finns bevis för att det inte var ogrundade anmälningar.

Sen har det varit viktigt för honom att påskina att han och LW var de bästa vänner ända till slutet. Han har ingenting med mordet att göra.

Igår fick vi veta att han delgivits ljudinspelningar... Upplever han sig överraskad och överlistad av LW? Trodde han inte att hon garderade sig om/när hon upplevde att det kunde föreligga fara för hennes liv?

Nu är jag väldigt nyfiken på vad människorna som vurmat för SD:s oskuld tänker - alltså de som låtit sig luras av hans tillrättalagda historier och oskyldiga uppsyn? Börjar ni förstå att vännen kanske inte är så oskyldig som ni hade önskat? Att det som framkommit i tråden om att "det finns mer" kan stämma?

---------
L*ena mördades för 556 dagar sen

Den misstänkte SD som nu varit inlåst i 87 dagar nekar fortfarande. Han har fått ta del av 2377 sidor med bland annat förhör, teknisk utredning och beslagsprotokoll. I materialet ingår flera timmars ljudinspelningar av samtal.

Åkl har begärt ytterligare häktesförlängning, SD motsatte sig inte, nytt beräknat åtalsdatum 19/12

HD, som fortfarande är Skäligen misstänkt för inblandning i mordet, är sen 8/9 -19 släppt på fri fot efter en häktningsvecka av utredningstekniska skäl.

Åkl inväntar svar från NFC och ytterligare förhör kan bli aktuellt.

:::::::::::

Länk till inlägg med sammanfattande info
www.flashback.org/sp69225469
Citera
2019-11-22, 12:58
Medlem
Snor-Johans avatar
Postat 2018-07-07, 03:56
Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
SD och HD var bevakade efter efter frisläppandet av TR både via fysisk och digital övervakning.
--------------
Postat 2018-07-07, 04:12
Citat:
Polisen använder sig av två metoder dels en GPS puck som monteras på det fordon som man misstänker att eventuella misstänkta brottslingar ska använda sig av. Man har även möjlighet att montera en buggutrustning som aktiveras av ljud när någon sätter sig i bilen och pratar eller startar bilen.
--------------
Postat 2018-07-07, 04:27
Citat:
Hela resan till Arlanda är väl dokumenterad i Fub och kommer bli offentlig vid ett eventuellt åtal. Allt man har handlat och ärenden man utfört på vägen finns redan med i underlaget.
-------------
Postat 2018-07-08, 13:38
Citat:
Vad bilens tekniska undersökning gett har jag ingen information om, men man kan kolla resrutt genom bilens egna GPS om den är inbyggd i bilen. Eller via en av polisen monterad GPS så utredarna har kunnat följa bilens rutt från Örebro till Arlanda. Det har förekommit en del kritik kring hur TR släppt MGM vind för våg, och det går inte till så. Så länge han fortsatt är misstänkt för brottet följer polisen varje steg och avvikande beteende som han gör.
Äldre tråddeltagare minns säkert hur upprörd jag och Carinha78 var över (O)Moralens "läckaget " väktare då han tidigt i tråden i detalj beskrev vilken span en alldeles novis men misstänkt mördare varit belagd med.

-Notera datumen på MVs poster. Ca, 3 veckor efter LWs försvinnande. Då paret med säkerhet läst tråden så är det väl förvånande om det finns komprementerade uppgifter i avlyssningen att lägga paret till last efter den tidendå inspelningar i sin karaktär inte behöver NFCs hjälp.

-Vad jag vill komma till är att dom uppgifterna bör har funnits på Åkls bord redan någon månad efter att BO hittades och att dom till sin beskaffenhet inte ensamt är tillräckliga bevis för att binda paret till gärningen.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-11-22 kl. 13:24.
Citera
2019-11-22, 13:03
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag tror att du kommer att få helt rätt i dina profetior.

Några misstänker (som vanligt) att det var L*ena som manipulerade SD och satte honom i en fälla när hon spelade in samtalen, men timmar av inspelningar skulle lätt kunna avslöja något sådant.

Man ska inte underskatta polisens/utredarnas kompetens.
Hur vana är de inte att i förhör bli själva utsatta för denna typ av personlighet. Det ingår i deras jobb att dagligdags konfrontera människor som ljuger, manipulerar och spelar oskyldiga. De känner igen beteendet.

Jag tror att vi kommer att få se en person som kan bli mycket obehaglig. Hans vänner kommer att bli chockade av att de har skyddat (och hotat?) andra som inte trott på honom.

Som jag skrev från början i tråden, SD:s gränslösa sätt kommer visa sig när FUP blir offentlig. Skönt att det går framåt och alla SD anhängare kommer bli snopna att de skyddat en mördare
Citera
2019-11-22, 13:04
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Som jag skrev från början i tråden, SD:s gränslösa sätt kommer visa sig när FUP blir offentlig. Skönt att det går framåt och alla SD anhängare kommer bli snopna att de skyddat en mördare

Både SD och LW var gränslösa och det kommer framgå i FUP. Tyvärr fick en av parterna till slut nog och gick över den ultimata gränsen.
Citera
2019-11-22, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Både SD och LW var gränslösa och det kommer framgå i FUP. Tyvärr fick en av parterna till slut nog och gick över den ultimata gränsen.

Exakt. LW:s gränslöshet behövs inte ens bevisas. Vi vet redan att det var så - annars skulle situationen aldrig uppstått.

Hoppas förkylningen är bättre idag :-)
Citera
2019-11-22, 13:19
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
/.../
Igår fick vi veta att han delgivits ljudinspelningar... Upplever han sig överraskad och överlistad av LW? Trodde han inte att hon garderade sig om/när hon upplevde att det kunde föreligga fara för hennes liv?

Nu är jag väldigt nyfiken på vad människorna som vurmat för SD:s oskuld tänker - alltså de som låtit sig luras av hans tillrättalagda historier och oskyldiga uppsyn? Börjar ni förstå att vännen kanske inte är så oskyldig som ni hade önskat? Att det som framkommit i tråden om att "det finns mer" kan stämma?
Vi vet ju inte vad som sägs i de där inspelningarna. Det kan väl lika gärna vara så att LW ger samma version där som den SD har gett. Sedan kan man ju fundera lite också över varför de tidningar som nu publicerar de här "nya" läckta uppgifterna inte skriver någonting om när i tid de här bråken och telefonsamtalen skall ha varit.

Kan det material vi får läsa om i media nu (P7:an och ljudinspelningarna) röra den konflikt som ledde fram till de två anmälningarna vintern 2016/2017, och att det här i så fall kanske bara är lite av gammal skåpmat i ny förpackning?
Senast redigerad av Draifos 2019-11-22 kl. 14:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in