2019-11-22, 12:15
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
Det kommer nog, men dom måste ha på fötterna innan dom skriver eftersom dom i värsta fall kan få försvara publiceringarna på ett sätt varken du eller jag behöver när vi skriver ett inlägg på Flashback.
Om det gäller något som regimen stöder brukar det inte vara problem att skriva användande "rapporter", "uppgifter", "enligt källor", citat, anonyma uppgiftslämnare, försvarsministern skulle till en början kallas "hög politiker i Mellanöstern" etc

MSM har säkert minst lika bra poliskällor som denna tidning. Men de mörklägger nu.
Citera
2019-11-22, 12:22
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Vadå attityd? Tror du att jag har tid att göra det jobb media ska göra? Som tur är har vi ju alternativmedia, som sagt...
och vilken av dessa hundratals alt.mediakanaler har presenterat pnr? dessa behöver ju dessutom inte dra med huvudet och svansen för att de inte är 110% korrekta och pressetiska. Men ja, det låter osannolikt och då sensationellt.
Edit: får rätta mig och Karman; skäms på dig som går den lates väg?
Citat:
Foto på passet är publicerat på Twitter. Jag vet inte hur man söker. 670120-9592
fick jag i PM.
Då snurrar tankarna vidare, vem har kommit över hans svenaka pasnär,
Citat:
Ursprungligen postat av PlutoJ
Eftersom "poliskällor" uppges är det väl nära till hands att samma källor även stått för passkopian? Särskilt som just polisen har tillgång till passen, go figure...

Ifrågasättande är bra, källkritik är jättebra. Men här får man lätt känslan av något slags ideologiskt motstånd mot uppgifterna, och framförallt det medium som presenterar dem.
Hehe. Snart framkommer det att 670120-9592 bara är en olyckligt lik person som flyttat men (nyligen) flyttat och numera bor i Danderyd. Alternativt att Iraq aldrig gjort gällande 670120-9592[ som någon politiskt allierad. Hehe (obs. Ironi) - vidriga land som närt mig, som jag när.
Reformera invandrarlagen för helvete ... inte många vill ju lämna sitt fosterland, men när "alla tillhör Sverige" kommer funderingarna vem man är, vidare vad man gör - sedan började araberna kleta tjära på allting som våra barn skulle leka med.
Senast redigerad av GoUoD 2019-11-22 kl. 13:01.
Citera
2019-11-22, 12:23
Medlem
Golonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal

I mina ögon är detta årets nyhet/scoop (om det stämmer...) , vet inte riktigt vad som skulle kunna toppa detta...
Jimmie Åkesson har fått fortkörningsböter på väg 21! Den du!!
Citera
2019-11-22, 12:26
Medlem
S.Kandals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Jimmie Åkesson har fått fortkörningsböter på väg 21! Den du!!

Haha, jo det är klart om den dyker upp så halkar denna ner.
Citera
2019-11-22, 12:46
Medlem
PlutoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Edit: får rätta mig och Karman; skäms på dig som går den lates väg? fick jag i PM.
Då snurrar tankarna vidare, vem har kommit över hans svenaka pass!?
Eftersom "poliskällor" uppges är det väl nära till hands att samma källor även stått för passkopian? Särskilt som just polisen har tillgång till passen, go figure...

Ifrågasättande är bra, källkritik är jättebra. Men här får man lätt känslan av något slags ideologiskt motstånd mot uppgifterna, och framförallt det medium som presenterar dem.
Citera
2019-11-22, 12:48
Medlem
Ancopes avatar
Citat:
Jag vet att många är kritiska till att inga ”stora” medier ännu rapporterat om Iraks försvarsminister. Men de jobbar med storyn. Det tog oss tre veckor att komma i mål, så tolka inte in för mycket i tystnaden. De vill såklart vara säkra på storyn innan de kör.
https://twitter.com/ChangFrick/statu...09274392662016

SvD är på g.
Citat:
Hej, vi har en reporter som ska bena ut detta. Håll utkik under dagen. /Hanna, red
https://twitter.com/SvD/status/1197806396726763524

Edit: pucktvåa
Senast redigerad av Ancope 2019-11-22 kl. 12:52.
Citera
2019-11-22, 12:57
Medlem
Hugo.Draxs avatar
Mer ska komma från Chang Frick

https://twitter.com/ChangFrick/statu...43282384105473
Citat:
Och så filar vi på "dödsstöten" vår käre irakiske försvarsminister... måste få till nästa artikel på arabiska också, viktigt att folk i mellanöstern kan läsa allt vi funnit om honom.
Citera
2019-11-22, 13:01
Medlem
wwrs avatar
SvD - betyder det att man satsar på minsta möjliga genomslag? Betalvägg?
Citera
2019-11-22, 13:02
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hugo.Drax
Mer ska komma från Chang Frick

https://twitter.com/ChangFrick/statu...43282384105473
Mao vill en PKist öppna för en ny "arabisk vår" av störtande av regering pga missförtroende, snyggt.
Citera
2019-11-22, 13:17
Medlem
Att det pågår bidragsfusk till folk som lämnat Sverige är väl inget nytt. Pensioner till avlidna mm. Var tom på tv i uppdrag granskning. Det är naturligtvis för jävligt. Och gör mig förbannad. Men att mottagaren är högt uppsatt och sitter i en regering. Det är väl det som är scoopet? Ni som är upprörda över bidragsbedrägerier. Har ni inte fattat att sånt finns?
Citera
2019-11-22, 13:18
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Mao vill en PKist öppna för en ny "arabisk vår" av störtande av regering pga missförtroende, snyggt.
Jag vet inte alls hur irakier reagerar. Jag vet inte hur irakisk press vinklar.

Kan aldrig resultatet bli att irakierna tycker "vilken smart lirare, han blåste västerlänningarna, gör honom till president"?
Citera
2019-11-22, 13:27
Medlem
Ancopes avatar
Del 3 tog en oväntad riktning.

Citat:
”I want to fuck you sex sex sex”, skriver han. Då svarar den unge mannen igen, som nu tröttnat på sexinviterna: ”Är du galen?” och senare, med stora bokstäver skriver han att ”I HAVE GIRLFRIEND”. Men ens inte det stoppar den sexsugna försvarsministern.

”I like your ass”, skriver al-Shammari.

”I want to f*ck you sex sex sex” – Här ofredar Iraks försvarsminister den unga svenska mannen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in