2019-11-22, 12:10
Medlem
longbow4ys avatar
Det finns en möjlighet att den nu mgm är oskyldig men tvingats åse mord utfört av släkting.

Att mgm och WA hade samma fiende.
Citera
2019-11-22, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocococo
Du verkar inte förstå.
En person har gått uppe på Uddevalla Bron, inte sagt att personen bar en kropp.
Men kroppen kan ju vara dumpade i anslutning till bron.

Funderar också lite på detta med personen som vandra på uddevallabron.. Inlägget på Facebook om just detta har tagits bort (fanns i en grupp som rapporterar om händelser i uddevalla) vilket för mig känns lite skumt..

Är det bekräftat att MGM inte hade körkort eller är det en trådsanning?
Citera
2019-11-22, 12:12
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HRT
Nu häktad på sannolika skäl. Verkar som de har rätt mycket redan på killen.
Nu gäller det o hitta henne.

Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Så grabben är alltså häktad idag...
Vad vet vi mer som vi inte visste igår?
Har dom gått ut med nåt om varför han är häktad och på vilka grunder osv?

Vad diskuterar vi här idag?
Fortfarande om hon packats ner i en resväska eller inte och om grabben orkat det själv eller fått hjälp?
Eller har vi kommit längre?

Uppdatera mig tack!

Häktningsförhandlingen startar kl 13.00.
Ingen har alltså ännu fattat beslut att han ska häktas.
Citera
2019-11-22, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Jagvet vad jag pratar om, så bara lägg ner. Orkar inte ens hänvisa till misstankegraderna och vd som avses för respektive grad, men du verkar ju kunna använda dator, så då kan du antagligen googla också

Haha sluta.
Det räcker att man misstänker att utredningen kan förstöras om MGM inte häktas.
Citera
2019-11-22, 12:13
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ynglingasaga
Först måste dom väl hitta henne innan det kan bli aktuellt med läkarundersökning.

Rättsintyg kan komma i olika former.
Behöver inte bara vara kroppslig skada.
Här finns andra makter som kommer gynna Wilma ❤️
Citera
2019-11-22, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Åklagare i detta fall är en kvinna.

Vice chefsåklagare Caroline Fransson på Åklagarkammaren i Göteborg är det som begär honom häktad.
Citera
Avstängd
negrofobens avatar
Det har tidigare i tråden sagts att den misstänkte mördarkurden är släkting till Özz Nujjen. Kan de då tänkas vara medlemmar i samma klan? I så fall kanske det är möjligt att Özz är inblandad i bortforslingen av liket? Fan vilken nyhet i så fall.....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Ok så när måste dem häkta honom eller släppa honom?

Om han inte häktas idag så måste han släppas. Om han häktas gäller det i 14 dagar inom vilka en ny förhandling måste ske om han ska sitta häktad i ytterligare 14 dagar. Och så vidare.
Citera
2019-11-22, 12:15
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocococo
Du verkar inte förstå.
En person har gått uppe på Uddevalla Bron, inte sagt att personen bar en kropp.
Men kroppen kan ju vara dumpade i anslutning till bron.

Inget bra ställe att dumpa en kropp om man måste exponera sig för trafikanter före eller efter dumpningen, det förstår även du, så lägg ner.

Lägg därtill att det kan finnas kameror på bron.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Konstigt att det inte varit folk i tråden som kan säga mer om MGM. Han ha ju haft massor av jobb så många måste ha jobbat tillsammans med honom. Sedan bott i Sverige 15 år och gått ut gymnasiet så många som pluggat med honom också.

Då får man ofta veta lite mer än det sedvanliga köret i tidningar "att han var så snäll" etc.

Fast det är väl inte säkert att han ens haft "massvis" med jobb. För en ung okunnig pk-journalist kanske det innebär 3 jobb varav detta inbegriper låt säga 2 sommarjobb.....
Citera
Medlem
HobbyHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
..
Jag menar att hon kan ha anledning vara så rädd för honom att hon håller sig borta.
Detta med kastrull skrev jag istället för ännu värre tänkbara scenarion.
En ångestfull 17 -åring håller väl sitt liv högre än allmänhetens välmående .. och som sagt,
någon anhörig kanske har fått livstecken från henne som polisen kanske inte (kan) gå/r ut med .
man måste i så fall veta om det är äkta livstecken eller fejk (man kan förmås pata under hot, t ex )osv.
Jag tycker inte du verkar vara så genomtänkt (inte illa menat) ...
Hur vet du att alla anhöriga verkligen är utom sig av oro?
Hur vet du att alla 17 -åringar tänker och resonerar likadant? Vi vet ju inte vad som hänt egentligen.
Inget illa menat från mig heller. Men att polisen mfl håller igång en omfattande sökinsats samt håller någon gripen på "fake grunder" för att inte avslöja att W lever...det verkar RIKTIGT, upp åt väggarna helt fantastiskt ogenomtänkt. För att inte nämna rent olagligt.

Du upprepar att hon kan vara så rädd så hon väljer att hålla sig undan. Läs nästa mening flera gånger om du inte förstår första gången. Om hon håller sig undan frivilligt så borde det enda rimliga vara att meddela någon att man iaf lever, (läs långsamt nu) detta går alldeles utmärkt att göra utan att avslöja var man befinner sig någonstans.
Senast redigerad av HobbyHitler 2019-11-22 kl. 12:26.
Citera
2019-11-22, 12:18
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Du kan väl prova att bära en 50 kilo tung potatissäck 500 meter in i skogen så få du själv se hur lätt det är

Jag tror att det handlar om att släpa kroppen.
Kan iofs vara det som grannarna hörde i trapphuset.

Men jag vet i fallet med mordet på Tova, insåg Billy ganska snart att han behövde ett transportmedel. Han använde en skottkärra.

Han hade gott om tid på sig, bodde ensligt på landet och ingen var på plats. Om han hade tyckt att det gick bra att släpa bära henne till vattnet, då kanske han inte hade gjort sig omaket med skottkärran som sedan upptäcktes saknad.

Jag tror man får svårt att få ett grepp om någon kroppsdel då alla muskler är helt avslappade innan likstelheten träder in. Att hålla någon under armarna kräver att du har ett mycket fast grepp då armarna på den lealösa kroppen kommer att glida upp. Efter ett tag kommer det att bli et mycket tungt arbete.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in