2019-11-22, 11:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mrsdetective
Haha nej. Om du ser så diskuterade vi hur rimligt det var att som ensam gärningsman bära en kropp på omkring 50 kilo. Det behövs ej två personer till det.

Vi disskuterade det redan igår, leta längre bak i tråden. Blir bara massa upprepningar
Citera
2019-11-22, 11:29
Medlem
ThirdMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Absolut. Och också för att visa för andra släktingar hur man ska agera om polisen kontaktar dem.

Sen undrar jag om den person som har pekats ut som pappan till MGM verkligen är rätt person.

På hans FB presenterar han en son - boendes i England. Plus en kusin. Inga andra släktingar.

Någon som vet med säkerhet?

Jag reagerade också på det, då mannen i England ser ut att vara i kanske 50+ kanske även äldre. Och mgm's pappa har jag för mig ska vara 44 om jag inte missminner mig.
Kan ju vara så att mannen i England är ännu äldre än så och isåfall är mgm's farfar.
Citera
2019-11-22, 11:30
Medlem
BeatriceCencis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Missat den intervjun, har du länk på den

(FB) 17åriga Wilma Andersson försvunnen sedan 13/14 november

Läs inlägget i länken. Expressen har senare redigerat bort delar av intervjun.
Citera
2019-11-22, 11:31
Medlem
whatthefucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Followtherainbow
Vi disskuterade det redan igår, leta längre bak i tråden. Blir bara massa upprepningar

Det var nog jag som startade det angående någons inlägg om att hennes vikt och längd var allvarligt. Som att hon mådde dåligt och att man kunde se det med hjälp av hennes vikt och längd.
Jag lämnar ämnet.
Sorry
Citera
2019-11-22, 11:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av lums
Under rådande omständigheter skulle säkert frihetsberövande förhör och husrannsakning hos pappan uppmärksammats av både press och allmänhet om så var fallet. Förvånande att någon har en övertro på polisens insatser så här långt i utredningen.

FIKK och Missing people får väl lösa uppgifterna som vanligt.

Tror definitivt inte att dom ringer till Aftonbladet varje gång dom förhört någon eller kollat i bilar eller någon nära anhörigs lght/husrannsakan har flera exempel på fall där de framkommit låååångt senare. Isåfall kan dom hänga ut varenda person som förhör på löpen
Citera
2019-11-22, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whatthefuck
Jag instämmer. Sen är kanske en avliden uppfattas som tyngre? Någon jämförde med en potatis säck

En lealös kropp är mer svårhanterad, men 50 kg är ju inte direkt svårhanterat oavsett.
Citera
2019-11-22, 11:32
Medlem
Om killen är begärd häktad nu på sannolika skäl enl den talesman jag nu sms:at med, så borde de nu fått in lite mer bevis med substans. Och om domaren också anser det är substans i bevisen så blir han häktad.
Citera
2019-11-22, 11:33
Medlem
PaulPaljetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whatthefuck
Jag instämmer. Sen är kanske en avliden uppfattas som tyngre? Någon jämförde med en potatis säck
Tänk på att man i regel när man lyfter något tungt behöver vara rädd om det. En avliden kan man både tappa och drälla runt utan att det gör så mycket. Man behöver alltså inte kunna lyfta hela tiden och bära, utan släpa går bra det med (nerför trappor exempelvis). Ta under armarna och dra.
Citera
2019-11-22, 11:33
Medlem
Zaedrewss avatar
Konstigt att det inte varit folk i tråden som kan säga mer om MGM. Han ha ju haft massor av jobb så många måste ha jobbat tillsammans med honom. Sedan bott i Sverige 15 år och gått ut gymnasiet så många som pluggat med honom också.

Då får man ofta veta lite mer än det sedvanliga köret i tidningar "att han var så snäll" etc.
Citera
2019-11-22, 11:34
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrsdetective
Haha nej. Om du ser så diskuterade vi hur rimligt det var att som ensam gärningsman bära en kropp på omkring 50 kilo. Det behövs ej två personer till det.

Du kan väl prova att bära en 50 kilo tung potatissäck 500 meter in i skogen så få du själv se hur lätt det är
Citera
2019-11-22, 11:35
Medlem
-DaRude-s avatar
Vi vet ingenting om familjen (gm).
Det är anmärkningsvärt när nyheten fått sådan spridning. Någon måste väl veta något?

Detta i sig gör det rätt intressant.

Många kurdiska familjer som har en stark familjestruktur går under radarn och har en fin och en normalt "tråkig" fasad utåt sett som gör att ingen höjer på ögonbrynen. Det finns många sådana exempel.

SPEKULATIONER:

Det är inte omöjligt att familjen fått kritik från släktingar på grund av sonens relation. Kanske inte i första stadiet, men det kan ha funnits planer på giftermål eller en relation på ett bestående och långsiktigt plan.

För en hederskurd är detta ett totalt omöjligt scenario. Det finns inte, en kurd ska gifta sig och vara med en kurd, gärna en kusin eller importerad fru från den byäldste i klanen.

En kusin, en bortlovad, en kvinna från samma region osv.

Skammen i att "släkten skrattar åt oss" är definitivt värt att döda för i en stark kurdisk hederskultur. Notera här att detta inte gäller andra kurder som lever under mer normala familjeförhållanden.

Antingen har Wilma valt att bryta helt, och pojkvännen agerat av rent raseri och svartsjuka. Eller så är det precis tvärtom, nämligen att relationen i sig, om den fortsätter, skadar familjens heder och något i BO:s agerande eller kännedom har fått familjen att agera.
Citera
2019-11-22, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uddevallanissen
Jag hoppas att den misstänkte gärningsmannen lättar sitt hjärta och erkänner samt pekar ut platsen om han är ensam gärningsman. Verkar så konstigt att en svartsjuk och förvirrad person i 20-årsåldern kan gömma en kropp så bra att polisen och hundratals frivilligga inte hittat henne än. Har han bil? Har han medhjälpare. Eller har hon åkt till någon grannkommun. Skadat sig själv?
Ja det är märkligt om det är ett impulsmord i svartsjuka att ingen kropp hittats ännu. Ung, inte uppvuxen i landet, utan körkort och borde rimligen inte veta allt för mycket om staden och terrängen omkring. Det borde vara enkelt att kartlägga vilka platser han känner till. En äldre medhjälpare med kallare sinne och bil ligger nära tillhands och kroppen borde vara i vatten då.

Annars kan det ju vara ett planerat mord och då var allt förberett. Tid att förbereda sig mentalt för både mordet och polisens frågor. Lite underligt här att han då inte öppnade för flickans pappa och drog någon historia att hon dragit iväg från honom. Han kan ju rimmligen inte tycka att pappans frågor då är värre än polisens senare då allt var planerat.

Många obesvarade frågor här som när flickans telefon försvann från systemen och MSG senast försökte ringa henne. En svartsjuk man ringer väl sådär 100 gånger på en dag och försöker få tag i tjejen och går inte det slutligen hennes vänner eller familj. Så visst tyder det hela på ett impulsmord där han inte riktigt vet vad han ska göra mer än hålla tyst och troligen finns en medhjälpare eftersom kroppen inte hittats, än större anledning att vara tyst och inte erkänna.

Men vem vet i alla underligheter. Kanske MSG visste att flickan aldrig skulle åka hem till föräldrarna efter ett bråk, kanske han var van att hon alltid stängde av mobilen, kanske han var van att hon sprang iväg hemmifrån utan att höra av sig. Möjligen kan det förklara hans underliga beteende efter hennes försvinnande om han nu mot all förmodan är oskyldig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in