2019-11-22, 11:39
Medlem
Tänker på det att förra veckan gick ju en person på Uddevalla Bron .
Tänk om det var han ?
Hon kanske ligger i anslutning till Uddevalla Bron ?

Detta med fadern är konstigt , skyddar han sin son ? Delaktighet ? Har killen syskon ?
Citera
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lums
Undrar varför polisen undviker att ta in pappan till förhör och genomför en husrannsakan? Kan ju inte ta så lång tid att spräcka deras historia om dom far med osanning och man finner bevis.

Därför att den "Flashback-teorin" inte är speciellt trolig eller sannolik kanske?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oenophile
Hört talas om ankarbarn?
Fast jag förutsatte faktiskt att personen ifråga syftade på "ensamkommande" som anlände 2014-2017.

Men som svar på din fråga - Ja!
Citera
2019-11-22, 11:40
Medlem
HRTs avatar
Nu häktad på sannolika skäl. Verkar som de har rätt mycket redan på killen.
Nu gäller det o hitta henne.
Citera
2019-11-22, 11:42
Medlem
aina08s avatar
Så grabben är alltså häktad idag...
Vad vet vi mer som vi inte visste igår?
Har dom gått ut med nåt om varför han är häktad och på vilka grunder osv?

Vad diskuterar vi här idag?
Fortfarande om hon packats ner i en resväska eller inte och om grabben orkat det själv eller fått hjälp?
Eller har vi kommit längre?

Uppdatera mig tack!
Citera
2019-11-22, 11:43
Medlem
Citat:
Undrar varför polisen undviker att ta in pappan till förhör och genomför en husrannsakan? Kan ju inte ta så lång tid att spräcka deras historia om dom far med osanning och man finner bevis.
Hur vet du att husis inte skett eller att pappan inte är förhörd vid det här laget?
Citera
2019-11-22, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Konstigt att det inte varit folk i tråden som kan säga mer om MGM. Han ha ju haft massor av jobb så många måste ha jobbat tillsammans med honom. Sedan bott i Sverige 15 år och gått ut gymnasiet så många som pluggat med honom också.

Då får man ofta veta lite mer än det sedvanliga köret i tidningar "att han var så snäll" etc.
Ja det kan man ju hålla med om, var han så osynlig och anonym på jobben eller i skolan. 15 år, det var längre än vad jag trodde. Då kan han känna till staden väl och även terräng omkring.
Citera
2019-11-22, 11:45
Medlem
missmirakels avatar
Tänk om han bad henne konvertera i hopp om att få henne mer accepterad av släkten dä han börjat förstå att dom annars skulle försöka göra sig av med henne. Någon släkting kanske hade planerat mordet innan och när hon sa nej till pojkännen så tog dom henne. Pojkvännen är kall för att han innerst inne vet vad som hänt men vågar inte tro på det.
Citera
2019-11-22, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Så grabben är alltså häktad idag...
Vad vet vi mer som vi inte visste igår?
Har dom gått ut med nåt om varför han är häktad och på vilka grunder osv?

Vad diskuterar vi här idag?
Fortfarande om hon packats ner i en resväska eller inte och om grabben orkat det själv eller fått hjälp?
Eller har vi kommit längre?

Uppdatera mig tack!
Nej. Han är inte häktad. Han är BEGÄRD häktad. Häktningsförhandling kl 13.00. Får se om domaren håller med eller om han släpps fri. Det är nu på den högre misstankegraden så NÅT har de på fötterna.
Citera
2019-11-22, 11:46
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
. Förvånande att någon har en övertro på polisens insatser så här långt i utredningen.

Den misstänkte är givetvis under hård press av förhörsledare just nu.
Att han häktats på sannolika skäl innebär att det finns någon form av teknisk bevisning som binder mannen till brottet.
Ett erkännande ligger nära i tiden.
Citera
2019-11-22, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av werupmannen
Ja men har åkl mer att komma med än vad som redan finns?

"Misstänks vara delaktig i W:s försvinnande"

Kan ju vara att han slängde ut henne från sitt hem efter att de bråkat. Det är ju inte särskilt snällt men han bär ju inte ansvaret om det nu ska ha hänt W något mitt i natten av någon annan.

Ja, förhoppningsvis har åkl mer att lägga på bordet än bara det att åkl har en vag misstanke om mgm:s inblandning.

Menade att, om man fick välja, hellre skulle få glutta i åkl:s anteckningsbok jämf med advokatens.

För alldeles oavsett vad som sker under hä-förhandlingen så kommer ju advokaten att hävda klientens oskuld.
Om han nu inte får ett bryt och erkänner allt.
Citera
2019-11-22, 11:49
Medlem
monocerotiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Detta var för mig ny intressant information som jag inte sett här inne tidigare.
Hur vet Du detta?
Här självupplevt eller?
Har Du kontaktat polisen om detta s.k spår?
Säker källa. Ja polisen är informerad.
Ska ta mig till Ua i helgen och vandra runt i dessa områden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in