Citat:
Om han inte får allt han pekar på så känns det som ett väldigt konstigt val av manager, så att Tottenham värvar honom borde ju indikera på att man tänker köpa sig ur "krisen", man är ju bara 3 poäng från femteplatsen men 11 från fjärdeplatsen.
Bortsett från att man är ett PL-lag, vilka alla får mycket pengar, så har ju Pochettinos relativa framgång förmodligen hjälpt Tottenham än mer på ett ekonomiskt plan.
Blotta tanke på att Mourinho skulle lyckas lyfta klubben med medel som Pochettino inbringat får mig något illa till mods, fast och andra sidan så har ju Pochettino skördat en del frukt tack vare Modric- och Bale-pengarna.
Bortsett från att man är ett PL-lag, vilka alla får mycket pengar, så har ju Pochettinos relativa framgång förmodligen hjälpt Tottenham än mer på ett ekonomiskt plan.
Blotta tanke på att Mourinho skulle lyckas lyfta klubben med medel som Pochettino inbringat får mig något illa till mods, fast och andra sidan så har ju Pochettino skördat en del frukt tack vare Modric- och Bale-pengarna.
Fast jag tror han är medveten om att Tottenhams budget är mycket mindre än hans andra klubbar. Tottenham är en perfekt klubb för honom nu att "börja om" i och kanske bygga något på mer kunskap än pengar och dyra spelare. Få bevisa sig själv utan en massa krav på ligatitlar och skönspel, resultat först och främst och att nå topp fyra och kanske en cuptitel, som inte är ett orimligt mål.
Citat:
Säga vad man vill om Mourinho men för egen del så blev plötsligt West Ham - Spurs en match jag inte vill missa på Lördag där jag var inställd på att göra något annat. Finns mycket att gilla med Mourinho men även saker att ogilla, han är dock en riktig profil och det känns ändå på något sätt som PL med Mourinho får en extra krydda.
Såklart gick det inte som planerat i MU och som MU supporter har man ganska blandade känslor, men när Mou är i ett annat lag kan man såklart se annorlunda på det.
Såklart gick det inte som planerat i MU och som MU supporter har man ganska blandade känslor, men när Mou är i ett annat lag kan man såklart se annorlunda på det.

Mou är ändå en man som man skulle sakna om han lade av i dag, det är hans typ som man älskar att hata och som en era kan leva runt i minnen och känslor. Jag har inga varma känslor för honom men jag kan ändå se värdet i honom som profil och agitator.
Ganska svart-vit definition på topplag/mittenlag ifall det är där gränsen går. Visst att Tuchel och Rodgers vore bra val men de känns samtidigt inte realistiska någon av dom. Enrique är något av en joker, gjorde det bra i Barca men hade samtidigt MSN-trion och fick ju ändå ta över ett lag som haft enorma framgångar tidigare och han lyckades ju inte något vidare i Roma. Kan dock vara en bra tränare men verkar inte intresserad och återvände ju till Spanien. Nagelsmann känns troligast för Bayern, Lopetegui känns ju som en sämre version av Emery, Wilder har gjort det bra med Sheffield och är intressant, Howe är kanske det namn på listan som vore mest intressant sett till hur Bournemouth spelar osv. Hade varit kul o se Howe i Arsenal om han fick tid på sig men känns som Arsenal är så desperata efter titlar med torkan under Wenger's sista år (förrutom FA-cuppen) samt hur grovt Emery floppat att jag inte tror Howe hade fått den tiden som han kanske behöver.