2019-11-22, 11:49
Medlem
Jerffs avatar
Har hennes syster tagit bort sin FaceBook nu eller?
Citera
2019-11-22, 11:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av missmirakel
Tänk om han bad henne konvertera i hopp om att få henne mer accepterad av släkten dä han börjat förstå att dom annars skulle försöka göra sig av med henne. Någon släkting kanske hade planerat mordet innan och när hon sa nej till pojkännen så tog dom henne. Pojkvännen är kall för att han innerst inne vet vad som hänt men vågar inte tro på det.
Enligt #cardgame så skall något i den stilen. Sen kan vi inte veta om det han skrivit faktiskt stämmer.
Citera
2019-11-22, 11:52
Medlem
ThirdMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jerff
Har hennes syster tagit bort sin FaceBook nu eller?

Nej
Citera
2019-11-22, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GulKnoxPortion
Håller helt med dig! När det gått igenom 2-3 olika personer innan det hamnar här på fb, så måste man vara lite källkritisk, ÄVEN om den som skriver det här i tråden talar 100% sanning om vad hen har hört. Det betyder dock inte att det är så det var. Med andra ord kan det bli en trådsanning, speciellt om man slänger sig med ordet "fakta".

Men det är ju inte heeeeeelt osannorlikt att han försökt få henne att konvertera.
vartannat "heders"relaterat handlar ju om det,,och det är FAKTA, så vem försöker du villa bort, vem försöker du urskuldra
Citera
2019-11-22, 11:56
Medlem
OM han blir häkte på den sannolika har man något konkret som pekar på att han ligger bakom hennes försvinnande och död. Vi får avvakta till förhandlingen har varit.
Om jag skall gissa så finns det spår i bostaden som talar för att ett mord har begåtts. Det kan handla om blod på kläder, inventarier e.d. Det kan vara spår som han försökt städa bort eller att en hund markerat. Det kan även handla om mobilpositioneringar och osanningar i förhör som inte stämmer överens med de fakta som kommit fram.

Han har ju tydligen pratat i förhör redan tidigare och givit uppgifter om Ljungskile där man sökte för någon dag sedan. Jag tror man kommer att få honom berätta var han dumpat kroppen - för det är en kropp man letar efter nu.
Citera
2019-11-22, 11:58
Medlem
Willow1s avatar
Ah! Nu slog det mig

Wilma är 17år och han 22år.
Vilken underbar åklagare ❤️
Tror att de kan låsa in honom på minst ett år om han erkänt stökigt/fridskränkande förhållande. Hon är nämligen inte myndig
Men det är han 👍🏼
Citera
2019-11-22, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Det är väl det som är det "konstiga" - eller tragiska - i sammanhanget.

Att hon måste söka tröst, råd och trygghet hos en bergsturk istället för sina egna.

Hennes föräldrar kanske inte gillade hennes umgänge, så det fanns ingen tröst att få.
Citera
2019-11-22, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hennke
Det har slagit mig med tanke att fallet kan vara så .

Jag kan inte släppa det. Minns jag rätt så var väl det på torsdagen också ?
Kan tänka mig att har du ihjäl någon så hamnar man nog i någon slags chock o då kan ju folk hitta på med allt möjligt.

Kollar man på trafikolyckor , så händer det ju att chockade människor beger sig rakt ut i skogen tex.

Jag får känslan av att det var han som gick där . Hon kanske ligger mellan Uddevallabron - Ljungskile .
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Ah! Nu slog det mig

Tror att de kan låsa in honom på minst ett år om han erkänt stökigt/fridskränkande förhållande. Hon är nämligen inte myndig
Men det är han 👍🏼
Va? Vart vill du komma?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Haha, ja när har förvarsadvokat INTE uttryckt förvåning?! Det är snarare legio, det är ju trots allt hans jobb

"Hans jobb"?🤔 Är advokatsamfundet verkligen en renodlad herrklubb?
Citera
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Emilies pojkvän skriver på en fb sida:
"wilma har emelie Carlsson som storasyster. Och sen har wilma småsyskon på mammas sida och även på pappas sida. Så wilma har har 4 st syskon. Jag tror hon har bra kontakt med sina syskon. De som jag vet och har vart med om så har wilma väldigt bra kontakt med min sons mamma emelie och även deras pappa. Wilma umgänge vet jag inget om. Jag träffade wilma för ca 2 månader sedan då hon kom fram till mig och min flickvän på stan och krama om mig och vi stod och små pratade och hon tyckte att det var så kul att se mig.. Hon nämde då att hon hade hamnat i bråk med några här i uddevalla med vilka de vet jag inte. Och så berätta hon att hon precis hade hoppat av skolan.... Så jag vet inte så mkt om just hennes fridtid."

En annan person kommenterar:
"Kan ju tillägga att dom skulle behöva kolla hennes ex familj.. 🙄"

Kan du länka till detta Facebookinlägg som du refererar till? Vem är Emelies pojkvän?
Citera
2019-11-22, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Ah! Nu slog det mig

Men det är han 👍🏼
Spelar ingen roll, det är inte stök i förhållande han är anhållen för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in