2019-11-22, 09:19
Medlem
okok1s avatar
Är han född i Sverige?
Citera
Avstängd
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goliat1982
Låt oss ta detta påståendet med en nypa salt och INTE låta det bli en trådsanning. Det är en person som säger detta utan att i detalj berätta hur han har hört det så det är väldigt svårt att bestämma sanningshalten i detta påstående
Det får väl vara en trådsanning till nåt annat framkommer!
Att hon vägrat konvertera till islam är ju ett starkt motiv för klanfolk som kurder
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poppisen
På vilket sätt har det framkommit att MGMs pappa skulle bara ”influerad av kurdisk hederskultur”? Är det bara antaganden? Som jag sa tidigare har det stått någonstans i tråden att de skulle vara kristna kurder, inte muslimska. Skillnad där.

Även om de är kristna kurder är deras kvinnosyn extremt olik den västerländska.
Citera
Medlem
carminaburanas avatar
Pappan kan ju ha menat att de bråkat när de varit hemma hos pojkvännens föräldrar och då har flickan gått in till pojkvännens pappa för att prata medans pojkvännen stormat iväg någonstans. Pojkvännen bor väl fortfarande hemma?
Citera
Medlem
desammlass avatar
De som slog mig är att de verkar fullt på häktet i uddevalla eller är de så att dom medvetet satt honom i Trollhättan
Senast redigerad av desammlas 2019-11-22 kl. 09:28.
Citera
2019-11-22, 09:20
Medlem
Goliat1982s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cardgame
Tolkar det inte som att du kallar mig en lögnare, vet bara med säkerhet att det stämmer
Autokorrekt på telefonen.
Det skulle stå att jag absolut inte tror att du ljuger. Men att du kan ha fått fel information då Du inte var närvarande eller att andra personer medvetet spridit fel information.
Citera
2019-11-22, 09:22
Medlem
Kan någon bekräfta att gärningsmannens pappa är Sh*b*z Sa*d ?
Citera
2019-11-22, 09:22
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GulKnoxPortion
Förvandla nu inte det som sagts gällande att mgm krävt att hon skulle konvertera till en trådsanning snälla. Det är en användare här, som pratat med en kompis, som i sin tur känner kompisen som varit med när detta skulle ha sagts.

Det är just uppkomsten av en "trådsanning" som jag vill undvika genom att begära lite mer detaljerade upplysningar från herr Cardgame.

I hans tidigare inlägg i tråden har han haft bra koll och gjort uppdateringar på polisens sökinsatser, mm, så han tycks vistas i området för försvinnandet. Detta betyder att han rent "tekniskt" kan ha snappat upp rykten och teorier på plats från folk som känner paret. Det är detta som jag vill veta mer om.
Citera
2019-11-22, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrsdetective
Kan någon bekräfta att gärningsmannens pappa är Sh*b*z Sa*d ?

Pappans facebook: https://m.facebook.com/shabaz.saed

Han är vän med gärningsmannen
Citera
2019-11-22, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whatthefuck
Jag instämmer, åkte hon dit även den aktuella dagen då hon försvann måntro? Hon kanske inte kom därifrån efter deras "samtal".
Jag är nyfiken på vad för bevis de går efter.

Ja, för nu nämnde ju nån att pojkvännen tydligen försökt få henne att konvertera dagen innan
Senast redigerad av Emoist 2019-11-22 kl. 09:27.
Citera
2019-11-22, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goliat1982
Autokorrekt på telefonen.
Det skulle stå att jag absolut inte tror att du ljuger. Men att du kan ha fått fel information då Du inte var närvarande eller att andra personer medvetet spridit fel information.

Håller helt med dig! När det gått igenom 2-3 olika personer innan det hamnar här på fb, så måste man vara lite källkritisk, ÄVEN om den som skriver det här i tråden talar 100% sanning om vad hen har hört. Det betyder dock inte att det är så det var. Med andra ord kan det bli en trådsanning, speciellt om man slänger sig med ordet "fakta".
Citera
2019-11-22, 09:26
Medlem
PaulPaljetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
I närheten av bostaden är det långt till där det är tät terräng med klipp avsatser där man kan få ned en kropp??
Nej alltså, du har ju Skeppsviken med havet en bit bort. Men det är inte ett ställe man skulle släpa en kropp till då det är mycket rörelse runt om där.

Då är det mycket mer troligt i ett sådant skede att man lastar i bil. Därefter kör man inte IN i stan utan UT från stan närmaste vägen vilket är Göteborgsvägen söderut. Då kommer man efter en stund till ett vägskäl där man kan välja att svänga av mot E6. Fortsätter man istället rakt fram kommer man efter en stund till Vassbovik där man troligt kan bli rädd för att fortsätta uppför backen in i skogen mot "okänd mark" och istället väljer att svänga av vägen mot Ljungskile (tror det är skyltat dessutom). Det är mer "känd" mark.

Därefter kommer man att passera de sjöar som varit tal om tidigare.

Men att han skulle varit där och härjat kanske är avskrivet redan, så allt ovan är bara ren teori.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in