2019-11-22, 11:18
Medlem
Det här plötsliga stickspåret när söket flyttades till Ljungskile känns som att det var medveten desinformation från MGM. Jag kopplar det till söket som gjordes vid brännresterna vid Dynamitbacken. Tror att det finns mer att hitta där..
Citera
2019-11-22, 11:19
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeatriceCenci
En sak som kan tala för att pappan hjälpt till att forsla bort kroppen, är att pappan i intervjun säger så tvärsäkert att sonen sagt att han inte har något med hennes försvinnande att göra. Det känns som att pappan förmedlar sonens tvärsäkerhet för att de båda vet att det kommer att bli mycket svårt för Polisen att hitta kroppen. Därav kan man anta att hon styckats, kanske t.o.m. i två omgångar. En första styckning måste då ha skett i lägenheten, där GM särar på kroppsdelarna för att kunna få ned henne i plastkassar eller Ikea-påsar. Sedan kan hon ha fraktas till någon annan plats och styckats upp i småbitar där även skallen krossats.

Sedan kan GM ha åkt och dumpat småbitar av henne lite varstans i skogen eller på sopstationer. Anta att GM styckat upp hennes mjukdelar i kuber små som grytbitar, dessa kan då spridas ut i skogen utan att synas och vilda djur som räv kommer att äta upp dem. Större skelettdelar som lårben, underben samt bäcken och huvud kan sågas av eller krossas och grävas ned eller kastas på soptippen alternativt slängas ned i brunnar.

Det känns som om GM verkar trygg i att kroppen inte kommer att hittas, vilket tyder på att Wilma i det närmaste är förintad, och till det har GM behövt hjälp av någon.

Missat den intervjun, har du länk på den
Citera
2019-11-22, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Jag har spekulerat lite om att WA kan ha varit gravid.

Annars får jag intrycket att WA inte hade det bra. Hon är väldigt tunn (50 kg på en kropp som är 168 cm är allvarlig tycker jag).

Några i tråden har hävdat att MGM:s familj är kristna kurder.

Jag tycker att den här artikeln beskriver hederkulturer på ett bra sätt:

https://kvartal.se/artiklar/hederskultur-under-radarn/

Vill bara understryka att det ger ett bmi som tyder på lite undervikt, ett bmi som inte tyder på något allvarligt. Vad du tycker om det hör inte hit.
Citera
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Nope. De är skrivna i olika adresser. Pappan med 3st andra medelåldersmänniskor plus en ung vuxen. Sonen med en 19åring ca 10min bilväg från pappan.

Pappan sa också i intervjun att han brukade skjutsa Wilma hem till sonen efter sådana här samtal med henne.

Preventivt, i syfte att förklara ev spår av Wilma i ppans bil/ar?
Citera
Medlem
whatthefucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrsdetective
Det ser ju olika ut på olika personer. Jag är 160 cm (knappt) och väger 51 kilo. Jag ser jättesmal ut, mina revben och bröstben syns, uppfattas som mycket liten och petite.

Ja jätte olika. Därav vill jag spräcka teorin om att man tror hon mår dåligt genom endast vikt och längd. Vilket absolut inte behöver vara så. Men likväl kan det vara så.
Citera
2019-11-22, 11:21
Medlem
elva9tolvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whatthefuck
Som sagt, jag är 167 och väger 50 kg. Jag ska inte roa er med en bild på min kropp. Men jag har former och ser inte sjuk ut.

Jag lägger inga värderingar i hur normal/onormal vikt hon har. Jag ville bara veta var uppgifterna kom ifrån.
Citera
2019-11-22, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whatthefuck
Ja jätte olika. Därav vill jag spräcka teorin om att man tror hon mår dåligt pga sin vikt och längd. Vilket absolut inte behöver vara så. Men likväl kan det vara så.

Man kan åtminstone konstatera att det inte är omöjligt för en ensam gärningsman att lyfta/bära en kropp som väger ca 50 kilo
Citera
2019-11-22, 11:23
Medlem
whatthefucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrsdetective
Man kan åtminstone konstatera att det inte är omöjligt för en ensam gärningsman att lyfta/bära en kropp som väger ca 50 kilo

Jag instämmer. Sen är kanske en avliden uppfattas som tyngre? Någon jämförde med en potatis säck
Citera
2019-11-22, 11:24
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erzebet
Advokaten: Bevisningen är inte tillräcklig
– Jag är lite förvånad, jag tycker inte att jag har sett tillräckliga underlag för det, säger hon.

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=125&artikel=7349238

Nähä, men det får vi snart svar på. Advokater i glansen av medieljuset är enbart tröttsamma.

Haha, ja när har förvarsadvokat INTE uttryckt förvåning?! Det är snarare legio, det är ju trots allt hins jobb
Senast redigerad av T34Panzer 2019-11-22 kl. 12:22.
Citera
2019-11-22, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Preventivt, i syfte att förklara ev spår av Wilma i ppans bil/ar?

Absolut. Och också för att visa för andra släktingar hur man ska agera om polisen kontaktar dem.

Sen undrar jag om den person som har pekats ut som pappan till MGM verkligen är rätt person.

På hans FB presenterar han en son - boendes i England. Plus en kusin. Inga andra släktingar.

Någon som vet med säkerhet?
Citera
2019-11-22, 11:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av oenophile
Tack för artikellänk! Mycket intressant.

Jag tror för övrigt inte att mordet är ett sk hedersmord, utan orsaken är stark svartsjuka.

Däremot tror jag hedersfrågan kan ha betydelse när det gäller uppbackning av släkten för att sopa igen spåren.
Jag tror att du har rätt. Om pojkvännen är GM, tror jag definitivt att han fick hjälp av familjen eller någon annan i klanen.
Citera
2019-11-22, 11:27
Medlem
lumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Followtherainbow
Hur vet du att dom inte gjort det? ….. Tror nog dom ligger steget före i detta dom e inte efterblivna

Under rådande omständigheter skulle säkert frihetsberövande förhör och husrannsakning hos pappan uppmärksammats av både press och allmänhet om så var fallet. Förvånande att någon har en övertro på polisens insatser så här långt i utredningen.

FIKK och Missing people får väl lösa uppgifterna som vanligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in