2019-11-22, 08:34
Medlem
ThirdMs avatar
Man skulle nästan kunna sätta pengar på att det snart kommer ske ett nytt gripande...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av monocerotis
Du tror inte det verkar misstänksamt bland 10liters påsar samt renhållningsarbetaren har koll på vad som ligger i facket efter kärlet töms i sopbilen?
Soptunnan tippas automatiskt i bilen med en hävert och efter tömning fälls en lucka ner för att saker inte ska falla ut när man kör. Så nej, den som tömmer tunnan och kör sopbilen ser inte vad som tömts. Om man inte är nyfiken och aktivt tittar efter. Och det gör man inte gärna. Man har inte tid och det luktar heller inget vidare.
Citera
Medlem
Mkt intressant att det är sannolika skäl utan att man med säkerhet vet att hon verkligen är död
Senast redigerad av Stockholmskisen 2019-11-22 kl. 08:37.
Citera
2019-11-22, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattgrabben
Häktad på sannolika skäl, måste ju betyda att dom hittat någon som påvisar att han är skyldig, eller tänker jag tokigt? Är ganska kass på juridiska begrepp - kan någon rätta mig om det stämmer?

Någon form av teknisk bevisning måste finnas för att häkta någon på ”sannolika skäl”. Min far har varit med i några narkotikahärvor och har blivit häktad på sannolika skäl samt ”skäligen misstänkt” beroende på den tekniska bevisningen. Vid sannolika skäl finns någon form av bevisning (kan dock även röra sig om fynd i mobiltelefon och dator)
Citera
2019-11-22, 08:36
Medlem
Någon som vet när man kan få tag i FUP?
Citera
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rabnoralex
Häktad på sannolika skäl talar ju nästan för att den tekniska bevisningen är stark . Förmodligen har väl teknikerna hittat något i lägenheten. Knappast att MGM har erkänt i så fall borde kroppen varit hittad nu.
Absolut, det måste framkommit saker som starkt pekar på att den misstänkte är den rätta, men ta i beaktande att tröskeln är relativt låg att få någon häktad i svensk domstol. Så det är långt från klappat och klart
Citera
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VaiMicke
Någon som vet när man kan få tag i FUP?
När åtal är väckt
Citera
2019-11-22, 08:37
Bannlyst
Citat:
Du tror inte det verkar misstänksamt bland 10liters påsar samt renhållningsarbetaren har koll på vad som ligger i facket efter kärlet töms i sopbilen?

Om sopgubbarna inte blivit särskilt instruerade att leta efter lik, då tror jag inte de lägger märke till något. Jag har själv slängt svarta sopsäckar och dom har rullats iväg som vanligt (dock ej med lik i).
Men kanske märker sopgubbarna att kärlet är ovanligt tungt om det är ett lik i. Vore dock bra om det fanns lagar kring kontroll av sopor.
Citera
2019-11-22, 08:38
Medlem
monocerotiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrsdetective
Reagerade på uttalandet i tv 3:s Efterlyst igår kväll. Där sades att det uppkommit i förhör att den misstänkte ”mycket väl vet var Wilma befinner sig”. Så otroligt tyst kring den här utredningen, de har inte bekräftat eller dementerat att den upphittade jackan tillhörde Wilma. Antar att de misstänker fler gärningsmän (medhjälpare) och därav är mycket förtegna om detaljer kring fynden.
Kan det blivit hedersrelaterat? Pappan till MGM gått i taket efter kvällen då W var ute och festade, träffat en trevligare snubbe och gjort slut?
Citera
2019-11-22, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Ifall rätten inte köper sannolika går han ju loss.

Nja, rätten kan häkta på skälig grad.
Citera
2019-11-22, 08:40
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattgrabben
Häktad på sannolika skäl, måste ju betyda att dom hittat någon som påvisar att han är skyldig, eller tänker jag tokigt? Är ganska kass på juridiska begrepp - kan någon rätta mig om det stämmer?
Åklagaren har sagt att förhör och tekniska bevis ligger i grunden enligt GP
Citera
2019-11-22, 08:41
Medlem
Citat:
Kan det blivit hedersrelaterat? Pappan till MGM gått i taket efter kvällen då W var ute och festade, träffat en trevligare snubbe och gjort slut?

Det är möjligt. Är dock osäker på uppgifterna kring att hon skulle vara påväg till en fest på onsdagen. Det finns inte en enda vän som bekräftat att hon varit på någon fest den kvällen. Att en granne tyckte hon såg ”festklädd” ut, kan egentligen endast betyda att hon var sminkad och hade på sig en klänning, vilket många 17-åringar har dagligen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in