2019-11-09, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1000001
Första året jag i överhuvudtaget har något intresse av Apple-produkter, iPad i fråga då alltså. Hur brukar det se ut med prissänkning på deras produkter?

De brukar inte prissänka utan ger dig istället ett presentkort baserat på vad/hur mkt pengar du handlat för så att du kan köpa något annat också :P.
2019-11-19, 20:30
Medlem
SoulAmazins avatar
Hur brukar det se ut för Nintendo-produkter under Black Friday? Kan man göra ett fynd på Switch?
2019-11-21, 06:22
Medlem
Rokushikis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoulAmazin
Hur brukar det se ut för Nintendo-produkter under Black Friday? Kan man göra ett fynd på Switch?
Beror väl på vad man räknar med deal, förra året var Switch typ 10 % billigare under Black Friday och tror inte att den kommer vara billigare än så detta året.
2019-11-21, 13:00
Moderator
Sun Rulers avatar
Sett att Samsung gjort lite reklam för Black Friday, brukar det gå att fynda på deras TV-apparater på Black Friday? Letar efter en 75".
2019-11-21, 22:06
Medlem
Kbhmns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rokushiki
Beror väl på vad man räknar med deal, förra året var Switch typ 10 % billigare under Black Friday och tror inte att den kommer vara billigare än så detta året.

Minns du hur det var med Nintendo Switch-spel? Har inte haft någon konsol sen tidigt 00-tal men hittar jag de bästa erbjudandena på prisjakt/pricerunner under veckans gång? Zelda hade varit kul att köra igenom.
2019-11-21, 22:26
Medlem
ALZIRs avatar
Har ni några bra tips att dela med er inför black friday?

Sitter ni via prisjakt/pricerunner och jämför?
Uppdaterar specifik hemsida?
Från vilka hemsidor har ni gjort de bästa black friday kapen?

Själv så gjorde jag så att jag förra året letade upp den prylen jag var ute efter. Fann den på fyra olika hemsidor, satt då och uppdaterade i ungefär en timme efter 00:00..
2019-11-22, 09:22
Medlem
Black Friday

Jag har sökt men hitta ingen tråd om Black Friday, moderatorn får flytta tråden om den ligger fel.

Jah har kikat på lite prylar dom sista veckorna men tänkt att det kan ju vara bra att avvakta med köp till Black Friday när den ändå snart är här.
Nu till min iakttagelse, alla prylarna jag har kikat på har igår och idag fått ett högre pris än dom haft dom senaste 2 veckorna, ful spel!?
Senast redigerad av givemeyourmoney 2019-11-22 kl. 09:26.
2019-11-22, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Jag har sökt men hitta ingen tråd om Black Friday, moderatorn får flytta tråden om den ligger fel.

Jah har kikat på lite prylar dom sista veckorna men tänkt att det kan ju vara bra att avvakta med köp till Black Friday när den ändå snart är här.
Nu till min iakttagelse, alla prylarna jag har kikat på har igår och idag fått ett högre pris än dom haft dom senaste 2 veckorna, ful spel!?

Det här med att höja priset innan en rea som exempelvis black Friday är något som handeln sysslat länge med,men det har blivit värre de senaste åren. Folk går på det och köper prylar ändå, samtidigt som det inte finns lagar som regler det här fenomenet eller om det finns så upprätthålls lagarna inte.

Bra att du har haft koll en lite längre tid på priserna. Då minimerar du risken att bli lurad av handlarna. Lycka till i djungeln
2019-11-22, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vasaboy28
Det här med att höja priset innan en rea som exempelvis black Friday är något som handeln sysslat länge med,men det har blivit värre de senaste åren. Folk går på det och köper prylar ändå, samtidigt som det inte finns lagar som regler det här fenomenet eller om det finns så upprätthålls lagarna inte.

Bra att du har haft koll en lite längre tid på priserna. Då minimerar du risken att bli lurad av handlarna. Lycka till i djungeln
Det skall bli intressant och se om priserna sänks till dom "gamla" priserna på Black Friday. eller om det bli en än större rabatt att locka med , hehe finns ju risken att det inte blir någon rabatt alls också.

Jag är väl medveten om fenomenet, men det blir så påtagligt när man kikat ett tag och följt prisutvecklingen.
Senast redigerad av givemeyourmoney 2019-11-22 kl. 09:38.
2019-11-22, 12:31
Medlem
Vi kan väl fylla på med lite exempel, jag kan börja med några.

Kärcher K5 har legat länge på 2495kr höjt pris 2995 kr.
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=1751788

AEG-Powertools BSS 18C 12Z BL-0 mutterdragare har varit på rea en längre tid för 1516 kr ,nu är
priset 1895 helt plötsligt.

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=4715496
2019-11-22, 12:34
Medlem
Nimars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney

Höjer dom priset nu så blir det förmodligen en prissänkning nästa fredag.
Dom höjer priset nu med typ 500kr för att sen sänka det med 1000kr. Då ser rabatten mycket större ut än om dom bara hade sänkt med 500.
En klassisk svensk butiksscam.
2019-11-22, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nimar
Höjer dom priset nu så blir det förmodligen en prissänkning nästa fredag.
Dom höjer priset nu med typ 500kr för att sen sänka det med 1000kr. Då ser rabatten mycket större ut än om dom bara hade sänkt med 500.
En klassisk svensk butiksscam.
Jo man får ju hoppas att rabatten blir större än det "gamla" priset, annars är man ju tillbaka på ruta 1 igen så att säga och man har ödslat tid i onödan på att hålla lite koll.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in