2019-11-22, 09:06
Medlem
ThirdMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cardgame
Dagen innan försvinnandet ska pojkvännen ha velat att Wilma konvertera till Islam men hon sa nej.

Detta enligt pojkvännens och Wilmas bästa kompispar som träffade dom den kvällen

Okej, så mgm's familj är religiösa? Eller är det nåt hjärnsläpp han fått på egenhand på senare tid?
Jag vet en massa kurder som visserligen är muslimer, men som kan ha svenska flickvänner som dom inte alls försöker få att konvertera. Min uppfattning är att dom flesta kurder värderar sin heder inom klanen betydligt mer än någon religion.
Citera
2019-11-22, 09:08
Medlem
Nästan pinsamt att ingen hittat systers andra profil eller hennes insta.....

https://m.facebook.com/EmelieomEli*s?fref=nf

*=a i alla länkar

Sedan har Bo minst 3 instakonton...
wilmapriva*tt
wilm*nouvelle
Wiml*nn

Fortsätter mitt letande o återkommer om jag hittar något 😉
Citera
2019-11-22, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av monocerotis
👍

Sverige är väldigt naiva mot kurder i allmänhet , kulturkrockar har ju alltid varit en enda stor förnekelse.
Citera
2019-11-22, 09:09
Medlem
https://m.facebook.com/shabaz.saed

Är detta pappans konto? Fått nya små barn? Han är vän med gärningsmannen på facebook iallafall.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av desammlas
Här är häktningsframställan https://minfil.com/C1Iby3Bfn4/Screenshot_20191122-084633_Drive_jpg

Född 970122, en "ensamkommande" eller?
(de papperslösa "ensamkommande" får alltid ett januari-personnr)
Citera
Medlem
Citat:
Svårt att hitta det..har pratat med kompisen till Wilmas tjejkompis som var med kvällen då han sa det
Så då kan det avfärdas som löst rykte med andra ord. Speciellt då vi har med tonårstjejer att göra.
Citera
Medlem
Goliat1982s avatar
Citat:
Dagen innan försvinnandet ska pojkvännen ha velat att Wilma konvertera till Islam men hon sa nej.

Detta enligt pojkvännens och Wilmas bästa kompispar som träffade dom den kvällen

Låt oss ta detta påståendet med en nypa salt och INTE låta det bli en trådsanning. Det är en person som säger detta utan att i detalj berätta hur han har hört det så det är väldigt svårt att bestämma sanningshalten i detta påstående
Citera
2019-11-22, 09:11
Medlem
desammlass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emoist
Född 970122, en "ensamkommande" eller?
(de papperslösa "ensamkommande" får alltid ett januari-personnr)

Vet faktist inte men kan ju va så
Citera
2019-11-22, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av of.the.South
Citat från expressen.se

https://www.expressen.se/gt/krim/familjen-om-misstankt-mordade-wilma-pojkvannen-var-svartsjuk-3/

Fortf samma artikel jag läst.
Med endast grannens uttalande.
Jag menade bara att ingen i dåläget hade bekräftat grannens uppgift om att hon varit på fest.
Bara så enkelt.
Citera
2019-11-22, 09:12
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:

Är det på torsdagen som den kurdiska mannen vill att Wilma ska konvertera till islam? Hon ska då ha sagt "Nej, det vill jag inte" och därefter berättat för sitt "bästa kompispar" om omvändelseförsöket? Sedan blir det bråk på kvällen som avlyssnas av grannar och därefter är hon försvunnen.

Är det rätt uppfattat?
Citera
Avstängd
negrofobens avatar
Citat:

Det är ju i så fall ett starkt motiv att mörda henne för kurdens familj....
Senast redigerad av negrofoben 2019-11-22 kl. 09:14.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av desammlas
Vet faktist inte men kan ju va så
Det är inte så många "ensamkommande" som har sin pappa här...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in