2019-11-22, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emoist
Född 970122, en "ensamkommande" eller?
(de papperslösa "ensamkommande" får alltid ett januari-personnr)

Nej, han är inte någon ”ensamkommande”.
Citera
2019-11-22, 09:14
Medlem
https://m.facebook.com/shabaz.saed

Är Sh*b*z Sa*e*d gärningsmannens pappa? Född 1975, skriven i Uddevalla
Citera
2019-11-22, 09:14
Medlem
whatthefucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emoist
Håller fullständigt med

En sjuttonåring vänder sig såklart till sina tjejkompisar om hon vill prata av sig.
Så vitt hon inte försökte få pojkvännen att sluta vara så aggressiv eller nåt genom att försöka få hans farsa att säga till honom?
Eller ifall farsan kör påtryckningsmedel att hon borde följa islam eller dyl.

Kan också vara som du säger: att farsan bara garderar sig inför eventuella dna-fynd.

Nån som tänkt på ifall hon eventuellt sålts för sexuella tjänster?
Det har hänt förr med inblandade blatte-farsor. https://sverigesradio.se/sida/avsnitt/998776?programid=3052

Tycker det är konstigt att arabens farsa är såpass involverad i hennes liv.

Jag instämmer, åkte hon dit även den aktuella dagen då hon försvann måntro? Hon kanske inte kom därifrån efter deras "samtal".
Jag är nyfiken på vad för bevis de går efter.
Citera
2019-11-22, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goliat1982
Låt oss ta detta påståendet med en nypa salt och INTE låta det bli en trådsanning. Det är en person som säger detta utan att i detalj berätta hur han har hört det så det är väldigt svårt att bestämma sanningshalten i detta påstående

Det är 100% sant
Citera
2019-11-22, 09:16
Medlem
På vilket sätt har det framkommit att MGMs pappa skulle bara ”influerad av kurdisk hederskultur”? Är det bara antaganden? Som jag sa tidigare har det stått någonstans i tråden att de skulle vara kristna kurder, inte muslimska. Skillnad där.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Är det på torsdagen som den kurdiska mannen vill att Wilma ska konvertera till islam? Hon ska då ha sagt "Nej, det vill jag inte" och därefter berättat för sitt "bästa kompispar" om omvändelseförsöket? Sedan blir det bråk på kvällen som avlyssnas av grannar och därefter är hon försvunnen.

Är det rätt uppfattat?
Förvandla nu inte det som sagts gällande att mgm krävt att hon skulle konvertera till en trådsanning snälla. Det är en användare här, som pratat med en kompis, som i sin tur känner kompisen som varit med när detta skulle ha sagts.
Citera
Medlem
Vet inte om det redan skrivits men styvmamman har drivit ett hvb hem för ensamkommande pojkar
Citera
Medlem
Goliat1982s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cardgame
Det är 100% sant
Jag säger absolut inte att du ljuger. Men du kan ha fått fel information eller att personerna medvetet gett dej fel information.
Senast redigerad av Goliat1982 2019-11-22 kl. 09:18.
Citera
2019-11-22, 09:17
Medlem
tempeZZts avatar
Citat ur Expressenartikel:

Citat:
Den ostraffade pojkvännen har gått ut grundskola och gymnasium och radat upp anställningar – nu är han begärd häktad för mordet på Wilma, 17.

"Radat upp anställningar" låter inte positivt i mina ögon. Det tyder på attitydproblem och svårigheter att passa in.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Är det på torsdagen som den kurdiska mannen vill att Wilma ska konvertera till islam? Hon ska då ha sagt "Nej, det vill jag inte" och därefter berättat för sitt "bästa kompispar" om omvändelseförsöket? Sedan blir det bråk på kvällen som avlyssnas av grannar och därefter är hon försvunnen.

Är det rätt uppfattat?

Allt är rätt uppfattat
Citera
Medlem
Groggnaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gsonjunior
Såg att det enbart var 10 "vänner" som skrivit på hennes tidslinje när hon fyllde år. En normal 17-årig tjej skulle ha bra många mer grattishälsningar än så. Så något säger mig att hon nog inte är så populär/är udda.
För några år sedan kanske. Är själv i den åldern att jag sett Facebook växa o dö ut bland ungdomar. En 16-17 åring idag har inte alls den aktivitet på Facebook som årskullarna några år före hade. Dem flesta har ett konto som de gjorde när de var mindre, men det används oftast bara för att kunna nås på messenger. Kan själv referera att när jag var i 15 års åldern o Facebook var i sin prime fick jag mellan 50-100 grattishälsningar på födelsedagen. Nu i 21 års åldern får jag ca 5-10. Kollar man på min brors o hans vänners Facebook-konto som är i 16-17 års åldern är det ingen som är speciellt "aktiv" på fejan. De har alla 3-10 grattishälsningar /år av några släktingar o nån enstaka kamrat.Nej, det är på snap o insta grejer händer nu för tiden!
Citera
2019-11-22, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goliat1982
Jag säger absolut inte att du ljuger. Men du kan ha fått fel informationsflödet att personerna medvetet gett dej fel information.

Tolkar det inte som att du kallar mig en lögnare, vet bara med säkerhet att det stämmer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in