2019-11-22, 00:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PinkQueen
Men alltså på riktigt ni som drar historien om kvinnojour?!
Dom som jobbar på boendet för SJÄLVKLART inte läcka information om att hon finns där. Men hör och häpna, HON SJÄLV får kontakta omvärlden. Hon själv får höra av sig till sin mamma, pappa, syster, what so ever. Hon får bara inte berätta vart hon är. Men hon får meddela att hon lever.
Jag har bott på ett 10-tal olika kvinnojourer runt om i landet så pratar av erfarenhet.
Kan vi släppa den fantasibubblan nu?

Visst, men för den sakens skull behöver vi inte fastna i teorin att hennes pojkvän har mördat henne.

Men jag undrar om det är sant det som sägs i tråden att hennes familj är engagerade i flyktingfrågan?
Och hur engagerade var de och speciellt hon i flyktingfrågan?
Kan någon ha velat skada henne för hennes politiska åsikter?
Eller kan något ha hänt henne i samband med hennes eventuella engagemang i flyktingfrågan?
Citera
2019-11-22, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medve
Varför? Kanske de vill behålla henne som mule , sexslav
Vad fan lever du i för värld? Hur troligt är det du säger? xD
Citera
Medlem
HobbyHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
...
Det kan man ju tycka -om man står utanför.
Men betänk att W har massor av människor i sin närmaste krets. Familj, vänner, bekanta.
Var på fest innan försvinnandet - kan ha träffat någon där (som hon kan vara hos nu ..?)...
Vill i så fall denne "någon" bli åtalad för försvårande av utredning osv?
I den åldern kan mycket hända och man kanske inte känner till alla lagar så bra ...
Inte tror jag denne "någon" vill bli uppsökt av pojkvännen som hon ev nyss gjort slut med.
..
Vidare ..så kan W gjort något galet gentemot pojkvännen! Det har skrivits faktiskt, att båda
var svartsjuka av sig också.
Tänk om hon kastat en kastrull på honom etc ...
träffat en annan, ja vad som helst.

Som sagt - i den åldern förstår man inte alltid andras oro..
Hon kan till och med ha hört av sig till någon som lovat vara tyst.

Eftersom polisen senast sagt att hon KAN vara vid liv.
Så om man kastat en kastrull på någon eller träffat en annan så är det rimligt att sitta och trycka någonstans och hålla käften medans polisen och Missing People letar igenom halva kommunen i en vecka samt häktar någon? Samtidigt som de anhöriga är utom sig av oro. Så gör inte ens en mer än normalkorkad 17-åring utan att ge livstecken ifrån sig. Man kan meddela att man lever utan att röja var man befinner sig.

Polisen har sagt att hon KAN vara i livet ja, något annat vore tjänstefel innan kroppen är hittad och dödförklarad.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strogge123
Håller med dig.
Detta verkar bara vara ett antagande av grannen då denne antagligen ansett att hon såg fin ut.
Men många unga tjejer kör full make och styling även till vardags.
Det skulle isf vara att denne granne stöter på henne ofta och hon inte brukar vara så fixad som just denna onsdag,så att hen antog att Wilma skulle på fest?
Eller så prata dom kanske lite snabbt och hon sa det.
Svårt att veta. Men inget har väl bekräftat att hon var på fest,än iaf?

Citat från expressen.se
Citat:
En granne till pojkvännen berättar:
– Det var inte ovanligt att det var högljutt och bråkigt i lägenheten. Jag bor nära så jag suckade ofta över att det lät så mycket.
En annan granne berättar att han mötte Wilma i trappuppgången på onsdagskvällen, klädd för att gå ut på festlighet. Han säger att allt verkade vara som vanligt.
https://www.expressen.se/gt/krim/familjen-om-misstankt-mordade-wilma-pojkvannen-var-svartsjuk-3/
Citera
2019-11-22, 00:39
Medlem
Medves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KumlaSugerKuk
Vad fan lever du i för värld? Hur troligt är det du säger? xD

I en väldigt sjuk värld.
Citera
2019-11-22, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medve
I en väldigt sjuk värld.
Och min andra fråga, hur troligt är det?
Citera
2019-11-22, 00:42
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
...
Ja det har du rätt i ... En 17 -åring kan kanske inte beviljas skyddat boende utan vidare och speciellt inte
om det är pådrag i hela stan.
Men man vet aldrig. Är hon tillräckligt hotad kan ju en äldre närstående ha gått in som myndighetsperson, om W inte vågade bo hemma, där hon kunde ha spanats in av någon som hotade henne.
Om denne myndighetsperson kan mycket väl hålla tyst i ett sådant ärende, skyddad av kvinnojourernas
policy, för W:s skull. Man får inte glömma att polisen senast sa att hon kan vara vid liv.
De kan t ex ha fått en hint om något liknande, som ovan beskrivits.

Intressant att se om pojkvännen i morgon kvarhålls i häkte eller inte!

Men ge dig nu för i he--ete, har du redan smuttat på boxvinet?

Tjejen är 17 år, har minst en vårdnadshavare. Du begriper väl för f-n att ingen j-vla jour öht i det här landet gömmer barn ifrån myndigheter eller vårdnadshavare.

Vill de inte ringa polisen så ringer de socialtjänsten och säger att de har en minderårig där som har kastat en kastrull på Ahmed, för att få slut på cirkusen.

Socialen hade direkt pratat med polisen och sagt att flickan lever. 17 år är omyndig, någon annan bestämmer över hennes relation till myndigheterna, det är inte så lätt för barn att kräva anonymitet som du låter påskina.

EDIT; Den enda jouren som eventuellt gömmer barn ifrån myndigheter är de som dygnet runt gömmer illegala migranter, och är inte relevant här.
Senast redigerad av OY 2019-11-22 kl. 00:45.
Citera
2019-11-22, 00:43
Medlem
HRTs avatar
Polisen: Hon hade varit försvunnen några dagar innan anmälan kom in till polisen. Vi vet inte var hon varit då eller vad hon gjort, säger presstalespersonen Anna Göransson.
De vill veta om någon sett eller vet var hon kan ha varit.

Det verkar vara svårt at få en bild var hon varit. Anledningen till det KAN vara att hon mördades tidigt kanske samma dag som familjen senast sett henne, eller dagen efter.
Familjen hade kontakt på Torsdagen med henne sen stod det att de anmälde henne försvunnen på söndagen då har säkert familjen försökt att nå henne i någon dag.

Även om MGM inte haft med sin telefon, kanske en släkting eller vän haft med sin.
Eller att en släkting/vän åkt till MGM och där lämnat sin telefon bara en sån koppling kan va intressant
Citera
2019-11-22, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av of.the.South
Citat från expressen.se

https://www.expressen.se/gt/krim/familjen-om-misstankt-mordade-wilma-pojkvannen-var-svartsjuk-3/
Bara Wilma? Då kan min teori om att han misstänkte henne för att vara otrogen när hon var ute och festade utan honom stämma. Det ledde till bråk och slutade med mord. Farligt att ha ett förhållande med en svartsjuk man för en tjej som vill ha sin frihet. Han säger ingenting för att hon enligt honom förtjänade att dö, så han tänker inte sitta i fängelse för hennes skull om han kan undvika det.
Citera
2019-11-22, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Nej, MGM har redan erkänt att han och Wilma bråkade. Om uppgiften stämmer att hon var på fest utan att han var med kan misstankar om otrohet väckts. Motiv för bråk och mord.

Något erkännande om bråk har då inte jag sett, däremot påstod pappan till grabben att dom tjafsat. Detta motsäger inte min tes att det kan ha varit två män som bråkade i lägenheten.
Det finns dessutom bara en man som sett Wilma lämna lägenheten (dom möttes i trappan)
Men ingen tyck ha sett henne gå tillbaka. Tunga steg har hörts i trappan men ingen tycks veta från vem.

Visst mkt pekar på pojkvännen. Men det behövs mer än så och än vet vi inte vad polisen har
Citera
2019-11-22, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
Något erkännande om bråk har då inte jag sett, däremot påstod pappan till grabben att dom tjafsat. Detta motsäger inte min tes att det kan ha varit två män som bråkade i lägenheten.
Det finns dessutom bara en man som sett Wilma lämna lägenheten (dom möttes i trappan)
Men ingen tyck ha sett henne gå tillbaka. Tunga steg har hörts i trappan men ingen tycks veta från vem.

Visst mkt pekar på pojkvännen. Men det behövs mer än så och än vet vi inte vad polisen har
MGM har erkänt för sin pappa att de bråkade, men att han inte hade gjort henne någonting. Hur är det med läsförståelsen?
Citera
2019-11-22, 00:48
Medlem
Medves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KumlaSugerKuk
Och min andra fråga, hur troligt är det?

Inte då troligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in