2019-11-21, 23:29
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lacus
Det är precis såna här uttalanden som blir fel.

Vi VET inte alls att han uppträtt konstigt. Vi vet att anhöriga SAGT det. ( eller ännu mera rätt media har skrivit det)
Jag finner ingen anledning att misstro det. Men det kan teoretiskt lika gärna vara anhöriga som passar på att skylla på pojkvännen.

Har han verkligen sagt att de bråkat?

Det är klart det går att misstro allt man läser. Jag väljer att inte misstro dom anhöriga. Du är fri att göra hur du vill så klart.

Han har berättat för sin far att dom tjafsade, men att han "lovar att han inte gjort något med henne". Men du kan ju så klart vrida på det om du vill, och säga att det inte går att lita på att han sagt det, att fadern ljuger om det.
Citera
2019-11-21, 23:30
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
Tror inte kvinnojouren har någon skyldighet att hålla tyst om en kille misstänks för mord. De säger självklart till polisen att hon är okej, men avslöjar inte vart hon är osv.
Saxat från ROKS:
Alla som söker stöd kan välja att vara anonyma och ingen registreras. De som är aktiva i jouren skriver under ett tystnadslöfte!
Så dem kan inte säga något om hon sökt skytt på en kvinnojour i en annan stad än just Uddevalla, Samt dem kan fixa skyddat boende + ytterligare saxat från ROKS - Du har rätt att få beskydd mot en farlig eller våldsam partner och det är din kommun som bär det yttersta ansvaret för att denna rättighet också tillgodoses!
Citera
Medlem
HobbyHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
Förefaller lite märkligt att någon skulle skicka ett pm till just dig som inte ens skrivit i tråden innan
Håller jag inte med om. Man diskuterar många olika saker med folk utan att för den delen skriva om det på Flashback. Om man sedan följer en tråd och IRL snubblar över något som rör ämnet och man anonymt kan dela med sig av det. Vet inte om hans inlägg är ärligt och äkta...men ser inget konstigt i det hela.
Senast redigerad av HobbyHitler 2019-11-21 kl. 23:36.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av werupmannen
Strypning tar lång tid och han skulle behöva titta på henne/känna hennes motstånd hela tiden. Och en
Stryper man både luft och blodtillförseln i halspulsådern så kan det räcka med en väldigt kort tid för att hjärtat och andningen kan stanna, KAN stanna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
Tror inte kvinnojouren har någon skyldighet att hålla tyst om en kille misstänks för mord. De säger självklart till polisen att hon är okej, men avslöjar inte vart hon är osv.
...
Jag har hört av personal på kvinnojour att de har tystnadsplikt.
Möjligen kan de yttra något i stil med ditt förslag ... kan ju vara olika på olika kvinnojourer,
beroende på hur administrationen ser ut (privat eller statlig osv)
Citera
2019-11-21, 23:31
Medlem
monocerotiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Tack för värdefull info. Då blir det lättare att förstå att polisen verkar vara övertygad om att den gripne kurden är skyldig. Det förvånar mig dock att hon har blivit behandlad så illa. I deras kultur är kvinnan mindre värd och skall kontrolleras och tyglas till varje pris.
Finns undantag dock har flertalet av dessa en hemsk kvinnosyn tyvärr
Citera
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Om hon är död och om det är pojkvännen som gjort det har han knappast gömt kroppen på någon bergstopp eller liknande som vissa är inne på utan med ganska stor sannolikhet dumpat henne i en sjö.

Har han ens körkort och tillgång till bil?
Finns folk som kör utan körkort och han kan ha snott en bil, ingen vet men det stog en uppeldad bil vid dynamit backen där dom hittat brända skor eller vad det nu var
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ateistallan
Jag tror inte man använder just detta område för orientering i skolan för det är väldigt bergigt och farligt. Inget område jag utsattes för under min skoltid i alla fall.

Vad du tror om saken kan du debattera med en skribent i tråden som påstår sig känna till att området används för just det ändamålet av gymnasielever.

Jag tror mer på den personen än dig.

Åtminstone används området för friluftspromenader och motion.

Bara att googla.
Citera
2019-11-21, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
Hamport har rätt.
Systerns efternamn är ju Carlsson, dvs en Emmelie Carlsson har offentligt efterlyst Wilma Andersson -som är hennes syster.

Sen finns en annan Emelie vars efternamn börjar med S (Selander). De kan vara en annan syster.
Hon har också skrivit om försvunna Wilma.

Ingen av dessa är mamman. Men det verkar som att Wilma kan vara fosterdotter eftersom mamman
skrivit att hon efterlyser "sina barns storasyster", inte sin "dotter".

Emelie (med 1st m) Carlsson tycks vara systern vars son Wilma kallar för ”mosters hjärta”.

Konstigt. Styvmamman (Emmeli (2st m) S*elander) skrev att Wilma hade 4st ”småsyskon”..

Inte ett ord om att hon även hade äldre syskon? :-o Varför nämns inte hon/dem?

Hur många syskon har hon egentligen? Förvirrande när alla tycks heta olika..
Senast redigerad av sno 2019-11-21 kl. 23:48.
Citera
2019-11-21, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av of.the.South
Minns att jag har läst att grannar har mött henne i trappen och att dom har bytt ett par ord med varandra.

Hon var klädd för att gå ut på festlighet enligt äldre granne. Kan vara vad som helst.

Citat:
En granne till pojkvännen berättar:

– Det var inte ovanligt att det var högljutt och bråkigt i lägenheten. Jag bor nära så jag suckade ofta över att det lät så mycket.

En annan granne berättar att han mötte Wilma i trappuppgången på onsdagskvällen, klädd för att gå ut på festlighet. Han säger att allt verkade vara som vanligt.
https://www.expressen.se/gt/krim/familjen-om-misstankt-mordade-wilma-pojkvannen-var-svartsjuk-3/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ta en hel insomningstablett istället för en halv, inte bra att tänka halvsovande.

Nej, W finns inte hos släkting, sekt, på finlandsbåten eller sover på en spårvagn i Göteborg, inte heller i en fallfärdig stuga med omålade gavlar i skogen nära en grusväg och vatten. Faktiskt!

W är med största sannolikhet, angränsande till visshet avliden genom annans handaverkan, allt talar för det just nu.

Jag använder inte sovtabletter! Men tack för tips. Jag tror ju som du ...
men tycker inte det skadar att dra upp några alternativ.
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Började tänka på en grej, jag har läst att han lämnat uppgifter i förhör om att dom tjafsat aktuella kvällen. Men åklagaren verkar inte vilja ha ute den infon, så artiklarna är borta.

Något jag hittar, är detta;
"Enligt uppgifter till GT ändrade polisen sökområdet till Ljungskile efter uppgifter som den misstänkte mannen lämnat i förhör."

Det verkar ju som att han försöker vilseleda polisen? Med Ljugskilespåret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in