2019-11-21, 22:47
Medlem
monocerotiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av werupmannen
Vad menar du med behandlat som slynor stundvis? Satt på och sedan dumpat eller? Du är inte särskilt tillförlitlig när du kommer med det här efter nästan 400 sidor....och då har du gjort väldigt många inlägg och du verkar känna till trakterna väl.
Finns något som heter Uppdateringar! Vi pratar om en 17årig tjej som kanske lever, klockan tickar. Jag bryr mig och snappar upp händelser, tidigare förhållanden, hur han upplevs när alkoholen åker in. Jag har varit mycket i dessa trakter ja!
Citera
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Så kan det absolut vara. Det har jag erfarit personligen med ett par vänner. Var svårt att ta in, att just de hade svartsjuke-problem. Ibland är det de sista man skulle gissa på. Verkade väldigt chill och fullt av förtroende för varandra. Ja, jävligt otippat, helt enkelt.

Över huvudtaget tror jag att det ibland skiljer en hel del, mellan vad som visas upp, och vad som utspelar sig i hemmet.

De flesta vill väl kanske inte dela på vad som ”är mitt” när det handlar om en partner, men problem sitter ju i huvudet på den svartsjuke, och jag tror att det grundas på dålig självkänsla och komplex.

Jag tror att jag skrev det tidigare, men jag tror att flytt/flykt till ett nytt land, kanske sysslolöshet och allmänt meningslös tillvaro, för en själv, föräldrar eller både och, kan vara ett problem. Sätt dålig självkänsla och allmänt kasst psykiskt mående ihop med en kultur med tveksam kvinnosyn=potentiell katastrof.

Vad har den misstänkte för ursprung? Jag läser olika bud.

Det är fortfarande ovanligt tyst från folk som känner till den misstänkte. Tystnadskultur? Inte den typen av individer som hänger här och skriver. Känns lite ovanligt iaf....

Även i pressen, brukar ju alltid vara fd klasskamrater som oftast säger helt olika saker och det gäller även offret. Nu verkar media inte hitta någon alls mer än släkt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulrik.Agren
Systerns efternamn börjar på S, dessutom har du stavat förnamnet fel.
Dra ett par trosor över huvudet nu!
Hamport har rätt.
Systerns efternamn är ju Carlsson, dvs en Emmelie Carlsson har offentligt efterlyst Wilma Andersson -som är hennes syster.

Sen finns en annan Emelie vars efternamn börjar med S (Selander). De kan vara en annan syster.
Hon har också skrivit om försvunna Wilma.

Ingen av dessa är mamman. Men det verkar som att Wilma kan vara fosterdotter eftersom mamman
skrivit att hon efterlyser "sina barns storasyster", inte sin "dotter".
Citera
2019-11-21, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Followtherainbow
Ja men precis, ibland är det verkligen den man minst anar som haft de värst, om du fattar ? Av erfarenhet så håller man ibland en fasad utåt allt för att ingen ska misstänka hur jäkla dåligt man egentligen mår och som jag sagt tidigare om man lojal mot sin pojkvän så skyddar man honom och låter inte folk runt omkring få veta vad han gjort eftersom dom inte skulle tillåta att du är med någon som gör dig illa varken psykiskt eller fysiskt. Ingen har väl enbart dåliga sidor heller kan finnas en mörk sida som han bara visar innanför stängda dörrar.

När min vän blev mördad av sitt ex visste ingen att hon varit misshandlad i många år. Utåt sätt var dom de ”perfekta” paret, allt eftersom sinade kontakten med alla runt omkring hon blev mer o mer isolerad men hade alltid en ursäkt i bakfickan ”mkt i skolan, mkt på jobbet” osv
Ingen blir ju ihop med någon om man vet att han kommer mörda dig, sånt inser man försent o då e man så nedbruten och ensam att de e dubbelt så svårt att våga lämna.
Skulle mkt väl kunna tänka mig att han kört på henne med bilen i vredesmod eller strypt henne utomhus under bråket. Kanske han insåg att hon ville lämna för gott o han blev desperat o körde efter ?

Dom flesta kan någongång bli lite svartsjuka. Däremot är det långtifrån alla som blir sjukligt svartsjuka. Om nu MGM var sjukligt svartsjuk och då med ett lika sjukt kontrollbehov. Ja då är det svårt att tro att han skulle sitta hemma och vänta på henne. Då är det väl mer troligt att han följer efter henne, smsar och ringer ideligen samt möter upp henne på väg hem. Har han tillgång till bil är det heller inte orimligt att han väntar på henne och mer eller mindre kastar in henne i bilen.
Citera
2019-11-21, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av monocerotis
Svartsjuk. Wilma har enl nära källor fått känna av fysiskt våld. Sammanfattningvis enl andra källor har han inte varit Don Juan precis mot en annan tjej heller. Får inga bra vibbar av det här tyvärr... Något har gått över styr? Hoppas att hon dyker upp välmående eller vid liv ❤️

Tack för värdefull info. Då blir det lättare att förstå att polisen verkar vara övertygad om att den gripne kurden är skyldig. Det förvånar mig dock inte att hon har blivit behandlad så illa. I deras kultur är kvinnan mindre värd och skall kontrolleras och tyglas till varje pris.
Senast redigerad av Pazzamo 2019-11-21 kl. 23:34.
Citera
2019-11-21, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Efter inslaget i efterlyst tänker jag, om någon utpressat killen av någon anledning och kidnappat henne.
Ioma de tror han vet vart hon befinner sig, eller att han själv gömt henne men att hon är i livet.
Kanske bara för att jag vill att hon ska vara vid liv

Han är ju häktad för att dom tror han har mördat henne. Då är det ju naturligt att dom också tror att han vet var hon finns.
Det är alltså bara ett sätt att säga att dom inte vet mera, men då det att låta som dom vet lite.

Sannolikheten säger att han är skyldig. Nära relation.
Men i sådan fall så brukar det oftast vara lätt att lösa. Även om det finns några ”nära relation” fall som varit svårlösta också.

Sen kan man tillägga att media/Flashback mfl nästan alltid dömer den närstående omedelbart, särskilt om det är utländsk härkomst, men även annars. Man hittar de indicier man vill hitta.

Det finns fortfarande ett antal olika möjliga förklaringar.
Slutsats. 70% pojkvännen.
Citera
2019-11-21, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
Hamport har rätt.
Systerns efternamn är ju Carlsson, dvs en Emmelie Carlsson har offentligt efterlyst Wilma Andersson -som är hennes syster.

Sen finns en annan Emelie vars efternamn börjar med S (Selander). De kan vara en annan syster.

Ingen av dessa är mamman. Men det verkar som att Wilma kan vara fosterdotter eftersom mamman

Emmelie Selander är styvmamma
Citera
2019-11-21, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
Hamport har rätt.

Emelie S är pappans nya fru, alltså är Wilma storasyster (halvsyster) till Emelies barn.
Citera
2019-11-21, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KumlaSugerKuk
Och du känner paret det handlar om i denna tråd?
Eller hur kan du få reda på detta?
..en du, det står ju till och med i tidningen att vänner vittnar om mannens svartsjuka men också att han
är en trevlig person.
Citera
2019-11-21, 22:51
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dannerr
Det tycker inte jag låter helt självklart?? Varför svänger man ner mot stan om man vill gömma något? Förklara gärna hur du tänker nästa gång.
Jag kan ju erkänna här att jag körde utan körkort en natt till en kompis som var hysterisk av hjärtesorg. Jag körde inte genom stan en lång omväg. När jag kommer fram till ett trafikljus står i en vänster fil får jag se en polisbil på andra sidan åt vänster håll på en bensinmack. När det blir grönt kör jag åt höger istället inte så smart men man blir extremt nojig om man inte har rent mjöl i påsen. Detta blev ännu en omväg och jag tittade nog mer i backspegeln än på vägen och körde på tog för fort. Det gick bra och jag kom fram tillslut. Har man ett lik i bilen så är det nog än värre.
Citera
2019-11-21, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Vad är det för jävla trams när en 17-årig tjej är försvunnen? När inget hittills kring henne pekat på nåt sånt. Försöker du starta en trådsanning eller gör du dig bara lustig?

Nej jag tycker bara att Werupmannen har kommit med en hel del apologetiska inlägg som försöker skydda MGM och framställa BO i en dålig dager. Så jag tycker det låter nästan som att han känner MGM. Så mitt inlägg var bara ironiskt mot den postaren.
Citera
2019-11-21, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bobpancakes
De sa precis på nyheterna att det hittats brända kvinnokläder i sökområdena.

Tveksamt värde. Dels är de väl i princip redan tidigare avfärdade.

Hur ofta hittar man inte trasiga eller brända kläder och annan bråte i utkanten av en stad?
Har ni passerat ett f d campingläger nån gång?

Om man precis gjort sig av med en kropp så åker man inte och tänder en brasa. Det syns nog alltför väl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in