2019-11-21, 23:21
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
...
Det var bra skrivet. Jag tänkte också, att om hennes biologiska pappa har en ny fru och hennes mamma ...en ny man? Ja i vilket fall, W A kan ha ha sökt upp en släkting faktiskt, och gömmer sig där
ev någon anledning som mest hon känner till.
Kvinnojour ... sekt ... något.
Det är absolut fullt möjligt att W ligger och trycker någonstans där hon är trygg men inte vågar träda fram pga det som dragit igång av sök och allt i media, Kvinnojouren har väl tystnadsplikt mot alla håll har jag för mig kan vara också ett ställe och kan ligga och gömma sig och få skydd!
Citera
2019-11-21, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Det är absolut fullt möjligt att W ligger och trycker någonstans där hon är trygg men inte vågar träda fram pga det som dragit igång av sök och allt i media, Kvinnojouren har väl tystnadsplikt mot alla håll har jag för mig kan vara också ett ställe och kan ligga och gömma sig och få skydd!

Tror inte kvinnojouren har någon skyldighet att hålla tyst om en kille misstänks för mord. De säger självklart till polisen att hon är okej, men avslöjar inte vart hon är osv.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
I början av tråden skrevs ett inlägg av någon som tyckte det var olämpligt att dra igång det här stora pådraget för Wilma var så väldigt ledsen och rädd och ville bara vara ifred.

Kan inte hitta det nu men är säker på att jag läste det och undrade varför ingen reagerade på det. Nån som minns?

Kan vara ett troll. Kan vara mördaren själv. Eller kan vara sanning.
Va? Nu svamlar du allt eller så får du se till att hitta inlägget.
Citera
Avslutad
Citat:

Nej nej nej!!! Definitivt inte troligt!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Det vi vet är att hon sågs senast onsdag kväll av en granne. Någon kan ha sett henne efteråt men vi vet inte. Hon hade kontakt med anhöriga på torsdag en vecka sedan. Efter det är det tyst. Vi vet också att pojkvännen har uppträtt extremt onaturligt mot hennes anhöriga. Och att han säger själv att dom har bråkat den aktuella kvällen.

Min teori blir ju då, så klart, att rätt man sitter anhållen. Utifrån det vi vet.

Det är precis såna här uttalanden som blir fel.

Vi VET inte alls att han uppträtt konstigt. Vi vet att anhöriga SAGT det. ( eller ännu mera rätt media har skrivit det)
Jag finner ingen anledning att misstro det. Men det kan teoretiskt lika gärna vara anhöriga som passar på att skylla på pojkvännen.

Har han verkligen sagt att de bråkat?
Citera
2019-11-21, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Det vi vet är att hon sågs senast onsdag kväll av en granne. Någon kan ha sett henne efteråt men vi vet inte. Hon hade kontakt med anhöriga på torsdag en vecka sedan. Efter det är det tyst. Vi vet också att pojkvännen har uppträtt extremt onaturligt mot hennes anhöriga. Och att han säger själv att dom har bråkat den aktuella kvällen.

Min teori blir ju då, så klart, att rätt man sitter anhållen. Utifrån det vi vet.
..
Men ... om han berättar att de bråkat riskerar han att anhållas. Det vet han såklart om. Ändå berättar han.
Kan ju vara så att de bråkat och han vet vart W troligen tagit vägen sedan...
men att han av någon anledning (lovat henne?) vara yst om var hon är-
I alla kärkesbråk finns även förtroenden inbyggda, han kanske är solidarisk bara och tiger.

Men blir han häktad i morgon efter kl 12.00 och ändå tiger, så är det konstigt - till hans nackdel.
Han borde ju bli trött på att sitta inlåst för hennes skull!! I så fall (kanske långsökt -men ungdomar
kan göra sådant tror jag).
Citera
2019-11-21, 23:25
Medlem
johnny_viciouss avatar
Om hon är död och om det är pojkvännen som gjort det har han knappast gömt kroppen på någon bergstopp eller liknande som vissa är inne på utan med ganska stor sannolikhet dumpat henne i en sjö.

Har han ens körkort och tillgång till bil?
Citera
2019-11-21, 23:26
Medlem
Är det NÅGON i denna grupp som befinner sig i bekantskapskretsen BO eller MGM har?
Hur såg deras liv ut lite mer ingående?
Fritidsintressen?
Ev extra jobb?
Festade dem mycket?
Umgicks det ''svartsjuka'' paret tillsammans med andra kill/tjejkompisar?
Någon kompis till BO som vet om MGM hade bett henne ta bort killar ifrån sin ev. snapchat osv?
Var han svartsjuk på det sättet att han blev överkontrollerande och alltid ville ha ett övertag?
Fan, allt känns så satans luddigt och jag börjar verkligen känna mig upprörd på riktigt utav att man inget får veta i media?
Etc - Vi befarar att Wilma har blivit mördad den här dagen??????
Sedan säger dem att - Pojkvännen vet vart hon befinner sig och att dem inte gett upp tron om att dem skall hitta Wilma levande?

Förlåt om jag verkar jobbig eller så, men blir bara så frustrerad.
Ingen klarhet i någonting överhuvudtaget.
Citera
2019-11-21, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av califf
Det var bara någons skeva teori

Skeva teori? Eftersom de hade gjort slut dagen/dagarna innan hon försvann så är det väl en högst trolig teori?
Citera
2019-11-21, 23:27
Medlem
Citat:

Ja kvinnojourer har tystnadsplikt och det finns de som gömmer sig på det sättet för polisen och jag
tror polisen respekterar det till viss gräns.
När gränsen är nådd råder fortfarande tystnadsplikt, men polisen kan ju sätta ut spanare i så fall.

Om hon är hos en släkting måste hon väl vara hemlig för att inte utsätta släktingen för åtal typ "försvårande av utredning".
Citera
2019-11-21, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Men om man har gått i gymnasiet i Uddevalla och har skolorienterat i området kanske man känner till hur det ser ut där?

Jobbar MGM i hemvården och har tillgång till ett fordon?
Jag tror inte man använder just detta område för orientering i skolan för det är väldigt bergigt och farligt. Inget område jag utsattes för under min skoltid i alla fall.
Citera
2019-11-21, 23:29
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
...
Det var bra skrivet. Jag tänkte också, att om hennes biologiska pappa har en ny fru och hennes mamma ...en ny man? Ja i vilket fall, W A kan ha ha sökt upp en släkting faktiskt, och gömmer sig där
ev någon anledning som mest hon känner till.
Kvinnojour ... sekt ... något.

Ta en hel insomningstablett istället för en halv, inte bra att tänka halvsovande.

Nej, W finns inte hos släkting, sekt, på finlandsbåten eller sover på en spårvagn i Göteborg, inte heller i en fallfärdig stuga med omålade gavlar i skogen nära en grusväg och vatten. Faktiskt!

W är med största sannolikhet, angränsande till visshet avliden genom annans handaverkan, allt talar för det just nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in