2019-11-21, 22:51
Medlem
Vet inte om jag placerat tråden rätt, ber om ursäkt isåfall hittade inget lämpligare.

Jag vill kunna ta bort mig från samtliga register. Ingen skall kunna söka upp mig via någon av hemsidorna som tillhandahåller tjänster som spårar en person t.ex Eniro m.fl
Hur går jag tillväga, vad krävs det för mig att göra? Jag vill inte ha skyddad identitet fullt ut utan bara ett sätt så att ingen utan superbehov behöver få tag på mig via de tjänsterna.
Tacksam för hjälp!!!
2019-11-21, 23:11
Avstängd
XX-Ambars avatar
Du får ju kontakta sajterna för helvete och be dom ta bort dig. Haha, fattade du inte det?
2019-11-21, 23:15
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Vet inte om jag placerat tråden rätt, ber om ursäkt isåfall hittade inget lämpligare.

Jag vill kunna ta bort mig från samtliga register. Ingen skall kunna söka upp mig via någon av hemsidorna som tillhandahåller tjänster som spårar en person t.ex Eniro m.fl
Hur går jag tillväga, vad krävs det för mig att göra? Jag vill inte ha skyddad identitet fullt ut utan bara ett sätt så att ingen utan superbehov behöver få tag på mig via de tjänsterna.
Tacksam för hjälp!!!
1. Du loggar in på mina sidor där du har ditt abonnemang och kryssar för "Visa inte mitt nummer för nummerupplysningen" eller något liknande lite olika beroende på operatör.
2. Du går in på eniro, hitta och andra där ditt nummer kan vara registrerat och tar bort ditt nummer.
2019-11-21, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
1. Du loggar in på mina sidor där du har ditt abonnemang och kryssar för "Visa inte mitt nummer för nummerupplysningen" eller något liknande lite olika beroende på operatör.
2. Du går in på eniro, hitta och andra där ditt nummer kan vara registrerat och tar bort ditt nummer.
Saxas väl från skatteverket eller nått liknande?
2019-11-21, 23:27
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Saxas väl från skatteverket eller nått liknande?
Nej Eniro, Hitta m.fl sajter får dom från teleoperatörerna om man inta kryssar i att man inte vill dela ut numret. Du får alltid den frågan när du tecknar ett nytt abonnemang. Om du inte kryssar i det från början måste du springa runt till alla sajterna och antingen själv ta bort det eller be dom ta bort det åt dig, det är lite olika upplägg en del är smidigare än andra...

Du kan också välja en operatör som t.ex. Fello eller Hallon som aldrig delar ut ditt nummer till upplysningssajter.

Tre t.ex. delar som default alltid ut numret https://community.tre.se/samtalsinst...mmervisning-50
Senast redigerad av kimdah2002 2019-11-21 kl. 23:36.
2019-11-22, 10:46
Medlem
Samlingstråd i ämnet finns: (FB) Ta bort sig från hitta.se, birthday.se, ratsit, eniro, merinfo mm (samlingstråd)
2019-11-23, 11:55
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 460430-0014
Samlingstråd i ämnet finns: (FB) Ta bort sig från hitta.se, birthday.se, ratsit, eniro, merinfo mm (samlingstråd)
Och med det låser jag den här tråden och hänvisar TS dit.

/Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in