2019-11-21, 22:46
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Matti är egentligen PK, och mest arg över hur det sköts, inte att det sker. Erik är bra, han är sin inre rasist trogen, men på grund av kanalen och Matti måste han vara en smula återhållsam.

Att 25% av alla Alis är dömda för brott, att de oskyldiga Alis drabbas är inte det värsta, som Matti ansåg, utan att den verkliga siffran lär vara skrämmande! Polisen klarar upp 12% av alla brott, hur många Alis är då kriminella? Långt fler än 25%, och då är 25% en hög siffra som borde skapa stor inrikespolitisk oro i kammaren. Nästan 25% av afrikanerna i Sverige hade varit misstänkta/dömda för brott (under en femårsperiod, tror jag att det var), men den verkliga siffran lär ju vara mycket högre om man tar in de som aldrig fått lagens öga på sig eller om man drar ut det i ett längre tidsperspektiv. PK väljer ofta ut en period som har som syfte att mildra invandringens siffror i negativa sammanhang.

Svenskar är också mer brottsliga än sina siffror visar, men det är fortfarande en så liten andel som blivit inringade av polis/rättsväsendet, så dubblar man den siffran måste man också dubbla invandrarnas, och då förstår man skillnaden i brottslighet och påverkan på samhället.

Det blir som i USA.
Man förutsätter att de med Afrikanska slavgener förr eller senare hamnar i finkan.

Inte äns Bill Cosby, O.J eller Michel Jacksson klarade av att sköta sig.

Obama har klarat sig så här långt. Man sätter inte fd presidenter i fängelse.

Men frågan är om Erik o Matti gått över gränsen för hets mot folkgrupp? Tror man tittar igenom materialet noga.

Frågan är också hur länge Youtube står ut med att ett 25 - 50 tal tanter anmäler allt på kanalen i tid o otid? O andra sidan så är det en populär kanal.
Citera
2019-11-22, 13:42
Medlem
Zneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Det blir som i USA.
Man förutsätter att de med Afrikanska slavgener förr eller senare hamnar i finkan.

Obama har klarat sig så här långt. Man sätter inte fd presidenter i fängelse.

Men frågan är om Erik o Matti gått över gränsen för hets mot folkgrupp? Tror man tittar igenom materialet noga.

Frågan är också hur länge Youtube står ut med att ett 25 - 50 tal tanter anmäler allt på kanalen i tid o otid? O andra sidan så är det en populär kanal.

Jo, angående drevet mot de vita: " Black life matters". Så faktum är ju att fler svarta skjuts ihjäl av andra svarta än av vita ( poliser ) .

Citat:
USA: fler vita än svarta dör vid polisingripande - Samtiden
https://samtiden.nu/2016/07/usa-fler-vita-svarta-dor-vid-polisingripande/

Citat:
Medierna slår upp och ägnar mycket stor bevakning åt de färre fall där svart person dödats i polisingripande än när vita faller offer för samma våld. Ett exempel är 18-årige Gilbert Collar som studerade vid University of South Alabama. Han sköts till döds av svart polisman trots att han var naken och obeväpnad. Polismannen friades från anklagelser om övervåld av jury i Mobile, men medierna var inte intresserade av fallet.

Det har framförts kritik mot att massmedier i allt större utsträckning ägnar sig åt kampanjjournalistik än nyhetsjournalistik. Oavsett vad man tycker om det, borde massmedier åtminstone bygga sin rapportering på relevanta fakta.
Citera
2019-11-22, 13:51
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zned
Jo, angående drevet mot de vita: " Black life matters". Så faktum är ju att fler svarta skjuts ihjäl av andra svarta än av vita ( poliser ) .

Vit naken person i Mobile ger vibbar av påtänd redneck.

Nu är det knappast black life matters som anmäler Swebbtv utan snarare: vi är här, jag står inte ut, Expo etc
Citera
2019-11-22, 20:08
Medlem
Zneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Nu är det knappast black life matters som anmäler Swebbtv utan snarare: vi är här, jag står inte ut, Expo etc

Jo, så är det ju. Men diskussionen var väl om att de svarta var överrepresenterade vad gäller kriminalitet :

Citat:

Och Swebbtv klarar sig nog får vi hoppas.
Senast redigerad av Zned 2019-11-22 kl. 20:10.
Citera
2019-11-22, 20:11
Medlem
Haddock93s avatar
Nu blir det fredagsmys med Hoa Hoa Dahlgren. Ska bli otroligt spännande

Jävlar vad kanalen börjar leverera intervjuer från stora namn i Sverige. Inte visste jag att de fanns så mycket vit-makt bland kändisar

https://youtu.be/vHzk_R_0HgQ
Citera
2019-11-22, 21:04
Medlem
0ldMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93

Jävlar vad kanalen börjar leverera intervjuer från stora namn i Sverige. Inte visste jag att de fanns så mycket vit-makt bland kändisar

Riktigt imponerande namn på deltagarna senaste tiden. Kul att se.👍
Citera
2019-11-22, 21:08
Medlem
SaboMuggades avatar
Citat:

Vad handlar det om?
Citera
2019-11-22, 21:09
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SaboMuggade
Vad handlar det om?

Om politiker som ljuger för de gamla
Citera
2019-11-22, 21:09
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SaboMuggade
Vad handlar det om?

Äldreboenden (hoas mamma) som blir flyktingboende. Balanserat och icke raljerande samtal.
Citera
2019-11-22, 21:15
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Detta borde rimligtvis spränga Internet i Sverige. Mark My Words. Jag kollade första halvan, Hoa Hoa med sitt som vanligt otroligt folkliga sätt och mysiga framtoning säger:

- Min pappa och mamma fick bo på äldreboendet i 5 lyckliga veckor
- Sen dog pappan, mamman var trots det glad att få bo på det bra äldreboendet
- Sen kom kommunpampar in och sa att det måste renoveras på grund av fuktskada
- Alla åldringar vräktes ut, men i samma veva flyttades invandrare/flyktingar in
- Inga renoveringsbehov förelåg tydligen

Om detta är sant (vilket jag inte har något som helst anledning att betvivla) och med Hoha Hoa som talesperson, så blir detta en vattendelare. Vi talar före och efter. Detta spränger Internet.
Citera
2019-11-22, 21:21
Medlem
Smerchs avatar
Citat:

Inte direkt mys, men ett intressant litet samtal.
Att detta får fortgå.
Citera
2019-11-22, 21:45
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Inte direkt mys, men ett intressant litet samtal.
Att detta får fortgå.

Nej samtalet är ju inte mysigt, dock har jag hellre fredagsmys framför SwebbTV än Idol.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in