• 1
  • 2
2019-11-21, 20:51
Medlem
AlbusPercivals avatar
Ska göra allt kortfattad.

Jag skulle handla något av en indier via nätet som skulle levereras digitalt, det visade sig att hälften av jobbet gjordes men att de sedan krävde mer pengar en vi kom överens om.

Jag betalade dom via transferwise och nu vill de ha mer pengar för att utföra resterande jobb.

Kan jag kontakta min bank och göra en chargeback på min betalning? Det dom levererat hittils fungerar inte ens.

Handlar om sammanlagt 9000kr, har ni tips på vad jag kan göra för att få tillbaka pengarna?
Citera
2019-11-21, 20:53
Medlem
TonyFlygares avatar
Du köpte en hemsida av en indier och blev blåst, no shit. Du kan typ glömma och drömma om att se dina pengar igen. Sluta anlita indier och pakistanier och liknande på remote för att syssla med sånt här.
Citera
2019-11-21, 20:56
Medlem
AlbusPercivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyFlygare
Du köpte en hemsida av en indier och blev blåst, no shit. Du kan typ glömma och drömma om att se dina pengar igen. Sluta anlita indier och pakistanier och liknande på remote för att syssla med sånt här.

Många har gett mig rådet att försöka göra en chargeback via banken, varför skulle det inte gå?
Citera
2019-11-21, 21:01
Medlem
TonyFlygares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlbusPercival
Många har gett mig rådet att försöka göra en chargeback via banken, varför skulle det inte gå?
För att så här långt efter överföringen av pengarna kommer du i bästa fall behöva bevisa för banken att det rör sig om bedrägeri. Du kan inte bara överföra pengar och sedan hipp som happ kräva att få tillbaka dem.
Citera
2019-11-21, 21:02
Medlem
AlbusPercivals avatar
Citat:
För att så här långt efter överföringen av pengarna kommer du i bästa fall behöva bevisa för banken att det rör sig om bedrägeri. Du kan inte bara överföra pengar och sedan hipp som happ kräva att få tillbaka dem.

Inte ens om man har bevis för att de lurat en? Vi kom överens om en summa sedan kräver de mer för att de säger att koden inte var tillräckligt bra? Borde de inte kunna se det innan de ger ett pris?
Citera
2019-11-21, 21:06
Medlem
TheJackets avatar
Varför göra affärer med folk som bajsar på gatan? Du får nog skylla dig själv i detta fallet
Citera
2019-11-21, 21:07
Medlem
Och efter du betalt ytterligare pengar, tror du då att allt kommer funka ?

...eller kommer de fiska efter ännu mer pengar ?
Citera
2019-11-21, 21:08
Medlem
TonyFlygares avatar
Citat:
Inte ens om man har bevis för att de lurat en? Vi kom överens om en summa sedan kräver de mer för att de säger att koden inte var tillräckligt bra? Borde de inte kunna se det innan de ger ett pris?
Det är skillnad på att luras och bedrägeri. Du kan ju försöka få tillbaka pengarna, det skadar inte, men jag skulle tro att det är dödfött. Bara av rent intresse, var hittade du indierna?
Citera
2019-11-21, 21:14
Medlem
Zer0Shits avatar
Citat:
Du blir blåst. Vad är det du inte fattar?

z
Citera
2019-11-21, 21:15
Medlem
AlbusPercivals avatar
Citat:
Det är skillnad på att luras och bedrägeri. Du kan ju försöka få tillbaka pengarna, det skadar inte, men jag skulle tro att det är dödfött. Bara av rent intresse, var hittade du indierna?

Twago
Citera
2019-11-21, 21:16
Medlem
AlbusPercivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zer0Shit
Du blir blåst. Vad är det du inte fattar?

z

Det är ju det jag har fattat, därför startar jag tråden för o se om någon här vet vad jag kan säga till banken när jag talar om att ja vill bestrida betalningen.
Citera
2019-11-21, 21:17
Medlem
Zer0Shits avatar
Citat:
Det är ju det jag har fattat, därför startar jag tråden för o se om någon här vet vad jag kan säga till banken när jag talar om att ja vill bestrida betalningen.
Varför ifrågasätter du då om dom inte kunde se att koderna var tillräckligt bra från början?

z
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in