2019-11-21, 19:49
Medlem
Uppemot 500 frivilliga har deltagit i sökningarna idag. Fantastiskt!
Citera
2019-11-21, 19:50
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Polisen vädjar om tips i sökandet efter Wilma: Vi vet inte var hon varit
Citat:
Den senaste gången som någon anhörig hade kontakt med Wilma var torsdagen den 14 november. I söndags hörde familjen av sig till polisen och anmälde henne försvunnen.

Tidsperioden mellan att hon hördes av och att anmälan kom in är högintressant i förundersökningen.

– Hon hade varit försvunnen några dagar innan anmälan kom in till polisen. Vi vet inte var hon varit då eller vad hon gjort, säger presstalespersonen Anna Göransson.

– Om man har gjort iakttagelser av Wilma under de här dagarna eller om man tror sig veta någonting så är vi i behov av att få den informationen.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/kJPaMv/polisen-vadjar-om-tips-i-sokandet-efter-wilma-vi-vet-inte-var-hon-var
Citera
2019-11-21, 19:52
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Uppemot 500 frivilliga har deltagit i sökningarna idag. Fantastiskt!
Fan spelar det för roll när man inte ens söker på rätt ställen, då kan dom vara 50 000

Kurdjäveln är hal som ål, detta blir nog inte löst, för lång tid redan.
Citera
2019-11-21, 19:53
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
De är möjligt att advokaten har ändrat sig o tar de imorgon, för idag har de verkligen varit stiljte. Ingen uppdatering eller något. Bara att polisbåtatarna börjat söka, men de va ju Imorse. Sen visar de ju också hur mkt slask media följer oss härinne, alla dagar har sökandet av Wilma vart längst upp på nästan varje skit media. Nu får man nästan leta för att hitta något som handlar om henne. Sicka jävla losers. Men de e bra, de visar hur lite polisen läcker ut

Förhör med mgm hålls säkerligen ikväll, men enligt åklagarmeddelandet kommer beslut fattas tidigast ikväll.
Fristen går ju ut imorgon vid 12, så själva beslutet kan ju ändå få vänta på sig oavsett läge efter förhöret.

Men jag får en känsla av att han kommer släppas, eftersom åklagaren låter meddela något h*n egentligen inte behöver meddela - nämligen detta rörande när h*n tidigast kommer meddela sig.
Citera
2019-11-21, 19:54
Medlem
Var är rätt ställen?

Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Fan spelar det för roll när man inte ens söker på rätt ställen, då kan dom vara 50 000

Kurdjäveln är hal som ål, detta blir nog inte löst, för lång tid redan.
Citera
2019-11-21, 19:55
Medlem
Flög nyss en helikopter rätt lågt över väg 44 här i uddevalla, tippar på att de är påväg mot skogen där Fikk letat under dagen och fynden gjorts.
Citera
2019-11-21, 19:55
Medlem
Nja, häktning skäligen är inte svårt att få till. Det tror jag hon lyckas med.

Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Förhör med mgm hålls säkerligen ikväll, men enligt åklagarmeddelandet kommer beslut fattas tidigast ikväll.
Fristen går ju ut imorgon vid 12, så själva beslutet kan ju ändå få vänta på sig oavsett läge efter förhöret.

Men jag får en känsla av att han kommer släppas, eftersom åklagaren låter meddela något h*n egentligen inte behöver meddela - nämligen detta rörande när h*n tidigast kommer meddela sig.
Citera
2019-11-21, 19:56
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4z3r
Eller kanske försökt få ner kroppen i en IKEA påse och tagit ut den till bilen på de viset, dom håller ju för många kilo och rymmer ganska mycket
Jag väger 62 och är 167 får plats med benen om jag står på knä så nej ika påse är omöjlig. En maskin tvätt får plats. Men försöka går ju.
Citera
Medlem
Goliat1982s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MLANEE
Flög nyss en helikopter rätt lågt över väg 44 här i uddevalla, tippar på att de är påväg mot skogen där Fikk letat under dagen och fynden gjorts.

Det är inga fynd som gjorts idag va??
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Polisen uppdaterar en gång i timmen. Vad pratar du om?

Menade åklagaren såklart
Citera
2019-11-21, 19:57
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Nej, icke.
Inte säkert man kan räkna med något beslut idag heller. Det kan likväl komma imorgon.

I min uppfattning sammanfaller det att påa beslut om häktning tidigast ikväll, med att mgm´s advokat tidigare meddelat att ett förhör planerats hållas med honom under kvällen.

Jag lutar starkt åt att tro att ett frisläpp är nära.

Det finns fall där mgm tigit och fått dom iallafall. Just nu måste de förlänga och förlänga, det kan pågå ett bra tag
Citera
2019-11-21, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goliat1982
Det är inga fynd som gjorts idag va??

Inte vad jag vet..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto