2019-11-21, 19:55
Medlem
SU-35s avatar
Släpper de inte normeringstabellen denna termin eller har jag missat nått?
Citera
2019-11-21, 21:02
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SU-35
Släpper de inte normeringstabellen denna termin eller har jag missat nått?
Jo, men inte förrän på tisdag.

https://www.studera.nu/hogskoleprov/efter-hogskoleprovet/normeringstabeller/
Citera
2019-11-24, 16:22
Medlem
Höja sig från 0.4 till 1.7? ( Högskoleprovet )

Tjena Flashback. Som rubriken lyder, är det möjligt att efter 8-12 månader intensivt pluggande höja sig så pass mycket? Om vi antar att jag lägger ner 8-10 timmar om dagen på att bara plugga inför HP? Samt köpa vip på HPguidens hemsida.

Eller är det bara rent bortkastat tid och ska jag ge upp på mitt drömyrke?
Citera
2019-11-24, 16:30
Medlem
Zer0Shits avatar
Du får nog acceptera att du tillhör begåvningsreserven. Men du är säkert bra på andra saker.

z
Citera
2019-11-24, 16:31
Medlem
Fancyfruits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VisionDrift
Tjena Flashback. Som rubriken lyder, är det möjligt att efter 8-12 månader intensivt pluggande höja sig så pass mycket? Om vi antar att jag lägger ner 8-10 timmar om dagen på att bara plugga inför HP? Samt köpa vip på HPguidens hemsida.

Det är troligen möjligt. Har en vän som pluggade ca 5h om dagen, ungefär 5 dagar i veckan under ett halvår, och höjde sig från 0.8 till 1.6. Svårt att jämföra direkt på det här sättet, men det är absolut möjligt att höja sig, ganska rejält också, med envishet och ambition.
Citera
2019-11-24, 16:33
Medlem
Arvtants avatar
0,4 är väl typ vad man får om man bara svarar slumpmässigt på alla frågorna, så att höja dig till 1,7 känns som en svår prestation. Förutsatt att du faktiskt gav det ett ärligt försök nu när du fick 0,4 och inte bara satt och kryssade i svaren lite på måfå.
Citera
2019-11-24, 16:35
Medlem
0.4 är typ analfabet-nivå. 1.7 kräver att man faktiskt kan något. Tror du får vara mer realistisk - sikta på att dubbla dig till 0.8. Det borde gå. Troligen skulle det gå snabbare för dig att läsa upp dina betyg i stället för att ge dig på HP gång-på-gång, bara för att bli besviken om och om igen.
Citera
2019-11-24, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fancyfruit
Det är troligen möjligt. Har en vän som pluggade ca 5h om dagen, ungefär 5 dagar i veckan under ett halvår, och höjde sig från 0.8 till 1.6. Svårt att jämföra direkt på det här sättet, men det är absolut möjligt att höja sig, ganska rejält också, med envishet och ambition.

Tack för ett seriöst svar! Jo jag tänker plugga heltid under ungefär 10-12 månader, men ibland tvekar man och känner att det blir bara bortkastat tid.
Citera
2019-11-24, 16:41
Medlem
kungarolfs avatar
Citat:

Vilket är drömyrket då?
Citera
2019-11-24, 16:44
Medlem
Zer0Shits avatar
Citat:
Tack för ett seriöst svar! Jo jag tänker plugga heltid under ungefär 10-12 månader, men ibland tvekar man och känner att det blir bara bortkastat tid.
Haha ”seriöst svar”. Bara för att han tror att du fixar det.

z
Citera
2019-11-24, 16:47
Medlem
Larasofts avatar
Citat:

Plugga gymnasiematte och läs böcker. Träna gamla prov på tid.
Citera
2019-11-24, 16:49
Medlem
Jag tror inte att det räcker med att råplugga något. Du bör dessutom läsa allt du kommer över: romaner, facklitteratur inom det du vill plugga, ledar- och kultursidorna på diverse tidningar och så vidare. Dessutom inte bara på svenska utan också på engelska.

Min erfarenhet hittills är att folk har problem med matematiken som ingår i provet, så se till att lägga en del tid på den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in