2019-11-21, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det låter konstigt tycker jag. Beslut om förlängd häktningstid fattas väl av en domare, och måste nog kunna motiveras utifrån t.ex. risk för fortsatt brottslighet eller att han skall förstöra bevis eller något. Jag tror inte att SD själv får vara med och bestämma om sådant här. Minns du var du läste det?

Det måste ha varit här.
Nu är det betalvägg tyvärr.

https://www.na.se/logga-in/na-avslojar-polisens-hemliga-bevis-mot-misstankte-hjarstamordaren-flera-timmar-inspelade-samtal-med- lena-wesstrom

Du såg Zymbals inlägg antar jag.

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Senast redigerad av CarlJanne75 2019-11-21 kl. 18:02.
Citera
2019-11-21, 18:00
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
En gång/mån är kanske inte att klassas som stup i kvarten. Visst kan man avstå om man anser det helt meningslöst.
Men tycker ändå att det är lite märkligt att inte ens försöka: SD kan ju inte förlora nåt på det.
Och om inte annat blir det ett litet avbrott i tristessen.
Och en ny räkning för adv att lämna in.

Nu vill åklagaren få förlängd tid fram till och 19 december – något som 45-åringen har gått med på.
Citera
2019-11-21, 18:01
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosaelefant99
Det finns en hel drös med tel samtal som lagts fram både nu och enstaka vid tidigare tillfällen

Menar du långt tillbaka i tiden?
Mellan SD och LW?

Kanske var det som som utlöste mordet?
Han kom dit fast hon sa nej, och när hon öppnade hotade hon med att hon hade bevis för att han hotat henne?
Citera
2019-11-21, 18:03
Medlem
gloriouslifes avatar
Varför pratar man i timmar med någon
som trakasserar och hotar en?
Varför säger man inte upp kontakten och
blockar honom?
Varför springer man efter honom i skogen?
Citera
2019-11-21, 18:09
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Valet av mordplats kan ha varit ren kalkyl: Hade LW:s skrik - trots bullerplankets dämpning därinne i hörnet där LW antas ha bundits fast/fixerats vid det lilla klätterträdet - lockat till sig något vittne, hade GM med andan i halsen bara kunnat säga att han kom för sent för att hinna rädda livet på henne.

Det fetade: är det du som antar det eller
vem är det som har antagit det?
Jag har inte läst något om det innan.
Varför inte hindra henne från att skrika
också i så fall?
Citera
2019-11-21, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zymbal
Här kommer några fler citat ur dagens artikel.

https://www.na.se/logga-in/na-avslojar-polisens-hemliga-bevis-mot-misstankte-hjarstamordaren-flera-timmar-inspelade-samtal

”Nu kommer nya uppgifter fram ur utredningen. Ett av bevisen mot 45-åringen är inspelade samtal med Lena Wesström. Enligt handlingar från tingsrätten framgår det att samtalstiden på ljudinspelningarna uppgår till flera timmar.”

Den misstänkte mannen har sedan i oktober börjat få ta del av den bevisning som finns mot honom. Han har fått ta del av 2377 sidor med bland annat förhör, teknisk utredning och beslagsprotokoll.

"Därutöver har försvaret och den misstänkte fått tillgång till ljudinspelningar av telefonsamtal mellan målsägande och annan person uppgående till flera timmar", skriver åklagaren Åsa Hiding, i en inlaga till tingsrätten.

Bevisningen mot mannen består även av tömningar av datorer och mobiltelefoner. Även konversationer mellan Lena Wesström och 45-åringen finns enligt handlingarna med i utredningsmaterialet.”

”Senast under torsdagen skulle åtal ha väckts kring mordet. Åklagaren har dock lämnat in en framställan om att få förlängd åtalstid.”

Nu vill åklagaren få förlängd tid fram till och 19 december – något som 45-åringen har gått med på. Fyra personer arbetar för närvarande på heltid med utredningen.”

”En andra person – som har kopplingar till 45-åringen – är även misstänkt för inblandning i mordet. Personen satt under en vecka häktad misstänkt för mord.

Misstankarna mot personen kvarstår enligt åklagaren i väntan på slutgiltig redovisning på det bevismaterial som skickat in till Nationellt forensiskt center för analys.”

Tack för det.
"Annan person som satt häktad en vecka" kan knappast vara någon annan än HD.

Eller?
Senast redigerad av zilvereko 2019-11-21 kl. 18:37.
Citera
2019-11-21, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Jag tror nog att det är SDs försvarare som talat om för SD att avstå en ny häktningsförhandling som inte leder till någonting i SDs favör

Jo så kan det nog vara. Och det är det som jag ändå tycker är lite konstigt.

Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Nu vill åklagaren få förlängd tid fram till och 19 december – något som 45-åringen har gått med på.

Ja, det var det som jag kommenterade.
Citera
2019-11-21, 19:04
Medlem
notknapparens avatar
Det är så skönt att man kunnat rädda material ut LWs mobil.

Nu vet vi ju inte om det var mobilen som hittades i skogen, men jag har hela tiden varit orolig för att den var förstörd.

Visserligen hade LW även andra mobiler, men det känns ändå väldigt bra att det finns bevismaterial från både mobiler och datorer.

"Bevisningen mot mannen består även av tömningar av datorer och mobiltelefoner. Även konversationer mellan Lena Wesström och 45-åringen finns enligt handlingarna med i utredningsmaterialet."

https://www.na.se/logga-in/na-avslojar-polisens-hemliga-bevis-mot-misstankte-hjarstamordaren-flera-timmar-inspelade-samtal
Citera
2019-11-21, 19:09
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det är så skönt att man kunnat rädda material ut LWs mobil.

Nu vet vi ju inte om det var mobilen som hittades i skogen, men jag har hela tiden varit orolig för att den var förstörd.

Visserligen hade LW även andra mobiler, men det känns ändå väldigt bra att det finns bevismaterial från både mobiler och datorer.

"Bevisningen mot mannen består även av tömningar av datorer och mobiltelefoner. Även konversationer mellan Lena Wesström och 45-åringen finns enligt handlingarna med i utredningsmaterialet."

Nu börjar det röra på sig, minsann! Nu är det färdigfjantat för SD, precis som många av oss trodde. Kanske även för HD.

Bra jobbat, Polisen och Åsa H!

Notknapparen: Din Inbox är FULL! Rensa!
Citera
2019-11-21, 19:13
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Tack för det.

Eller?

Ingen annan än SD och HD har varit häktad för mordet.
Citera
2019-11-21, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Tack för det.

Eller?

Det är den enda vi känner till som har varit häktad förutom SD, så
det kan knappast vara någon annan.
Citera
2019-11-21, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Nu börjar det röra på sig, minsann! Nu är det färdigfjantat för SD, precis som många av oss trodde. Kanske även för HD.

Bra jobbat, Polisen och Åsa H!

Notknapparen: Din Inbox är FULL! Rensa!

Vad som finns att säga om KammarÅklagaren Åsa Hiding är följande sagt, hon är en fantastisk mänsklig varelse som aldrig ger upp för än hon når sitt mål, Det har sagts att det är fullständigt oacceptabelt att bringa en 45 årig kvinna om livet och framför allt när det finns tre stycken unga barn bredvid som nu under en längre tid varit moderslösa. KammarÅklagaren Åsa Hiding har hitintills och tillsammans med medarbetare, gjort ett suveränt arbete, och till detta skrivna enligt ovan, vill jag själv lägga till samt slutligen sagt, jag känner mig mycket övertygad om att KammarÅklagaren Åsa Hiding får sin belöning till slut för det suveräna arbetet hon och hennes medarbetare hitintills har lagt ned på detta mordfallet gällande den då 45 åriga trebarns-modern LW som blev bragt om livet under den sena Måndags-kvällen den 14 Maj år 2018 och med största sannolikhet är SD Gärningspersonen och HD medhjälparen.

Mvh/ @JokerMannen
Senast redigerad av JokerMannen 2019-11-21 kl. 19:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in