Gör Slut På Vuxen-mobbningen I Svensk S.k. "politik"!
Nu får det vara slut på vuxen-mobbningen (=kränkande särbehandling) i svensk så kallad "politik!
Sverige utmålar sig som en suverän stat (i ordets rätta mening), Sverige utmålar sig som en DEMOKRATI, Sverige påstår sig har yttrandefrihet!
Att 7 av 8 politiska partier då stoltserar med och allt öppnare tydligt visar att de MEDVETET väljer att utsätta det 8:e partiet för en synnerligen kränkande särbehandling är inget annat än en total politisk katastrof!
-7 av 8 politiska partier utövar vuxen-mobbning, och anser sig (sjukt nog) HA RÄTT att fortsätta detta ytterst förkastliga beteende.. (Vilka signaler skickar inte det till samhället?)
Hur tror dom att de barn som mobbas i skolan känner sig när t.o.m. de högsta i Sverige ägnar sig åt kraftig mobbing??
Och varför då?? För att det 8:e partiet har en annan åsikt i en (1) enda fråga!
Sedan NÄR Accepterar Sverige och Svenska folket detta beteende, som är helt regelvidrigt i en demokrati! En demokrati som dessutom påstår sig ha yttrandefrihet!
7 av 8 politiska partier borde lära sig veta hut! De borde lära sig skämmas!
I en demokrati är det en ren självklarhet att de partier som FOLKET, via DEMOKRATISKA VAL har valt att ingå i riksdag och regering skall samamrbeta med varandra.
Det är väl det som utgör demokrati? Att 1:s åsikt inte står över folkets åsikt??
Nu har vi 7 partier där inte enbart LEDARNA, utan ÄVEN STYRELSEN och ALLA MEDLEMMAR accepterar att vuxna människor ÖPPET mobbar, trakasserar, förminskar, åsidosätter
samt osynliggör det 8 DEMOKRATISKT VALDA PARTIET!
OBS! INTE EN ENDA LEDARE AV DE 7 PARTIERNA SER NÅGOT FEL I ATT DE MEDVETET OCH HELT UTAN SKAM SÄTTER SIG ÖVER SVERIGES DEMOKRATISKA LAGAR OCH REGLER!
Och NEJ! Det handlar inte om att det 8 partiet sägs ha "fel" åsikter! Samma 7 av 8 partier upprepade samma vuxen-mobbing för ett antal år sedan då Ny Demokrati bildades och passerade 4% spärren.
Samma 7 partier valde att 1: inte föra samtal med "pajasarna" (som de kallade det demokratiskt framröstade partiet) 2: Förminskade, marginaliserade och åsidosatte
det 8 partiet!
Är det verkligen så att Svenska folket accepterar att dessa 7 betongarsel-partier skall fortsätta trakassera och mobba alla nya partier som tar plats på den Svenska politiska marknaden?
Har dessa 7 partier någon form av självklar ensamrätt? Är en röst på dessa partier MER VÄRDA än en röst på ett annat parti??
Tydligen, för SAMTLIGA 7 (utan undantag) partier deltar aktivt och utan att ifrågasätta riktigheten i att ignorera svenska folkets RÖST!
Har folket valt in ett 8 (eller 9, 10, 11:e parti) SÅ ÄR DET DE ÖVRIGA PARTIERNAS FÖRBANNADE SKYLDIGHET ATT SAMMARBETA MED SAMTLIGA ANDRA PARTIER!
Eller har jag missat något? Det var ialla fall det jag lärde mig i skolan om DEMOKRATI!
(Rätta mig om jag har fel, men är det inte enligt lag förbjudet att mobba andra på t.ex. en svensk arbetsplats?? Då riksdagen är en arbetsplats, Varför har då ingen åklagare beslutat att inleda en förundersökning ifall dessa 7 partier, deras ledare och deras medhållande styrelser går att åtala??)
Nu till det vi skall debattera:
Fråga 1: ÄR det inte dags att Svenska folket gör ett upprop mot detta fullständigt oacceptabla beteende!
Fråga 2: -Är det inte dags att Svenska folket slår näven i bordet och kräver att SAMTLIGA politiska partier skall följa DEMOKRATINS REGLER!?
Fråga 3: -Är det inte dags att svenska folket kräver att vi värnar om vår yttrandefrihet! Vem som helst få ha vilken åsikt de själva vill, MEN ALDRIG PÅ NÅGON ANNANS BEKOSTNAD!
Och det är precis det som de 7 av 8 nu existerande partierna gör! De vägrar acceptera att andra har en annan åsikt! Och de anser ALLA unisont att DE STÅR ÖVER DEMOKRATINS REGLER!
Fråga 4: -Är det så farligt att det 8 partiet har det inflytande som deras röst-mängd ger dom?? I en riktig demokrati menar jag????
Är det inte underligt att ingen i ledande ställning i något av de 7 sk. "partierna", inte inser vad de sysslar med!! ingen av dom reagerar negativt när deras ledare står
i nationell tv och MOBBAR UT ledaren för det 8 partiet?? Och dessutom är STOLTA för att DOM SOM GRUPP ANSER SIG HA RÄTT ATT MOBBA???
Är det verkligen ingen annan än jag som anser att detta är totalt förkastligt??
Jag vill verkligen höra vad andra säger i denna fråga?
Och med risk för att gå lite för långt här..
Sverige som RIKE har ju en MONARK! Överallt i media ser man att de engagerar sig såååååå kraftigt i frågor som t.ex. att barn inte skall bli mobbade!
Har verkligen inte någon i kungafamiljen inte reagerat på att 7 av 8 politiska partier öppet i media tydliggör att MOBBING är BRA, BARA MAN HAR EN ANLEDNING!! När Sveriges politiker öppet tillåts ägna sig åt mobbing i TV, press och övrig media! (Har inte media även en roll i detta sjuka beteende?)
Om nu kungafamiljen verkligen värnar om barn som mobbas! Borde inte kungafamiljen slå näven i bordet och kräva att politikerna skärper sig nu när de lär hela Svenska folket att "Mobbing är faktiskt OK!"
Om inte kungafamiljen tar ordentliga tag i frågor som negativt påverkar de frågor de säger sig värna.. Hur mesiga är de inte då??
Och allvarligt talat, Är det inte dags att förbjuda de partier som öppet och tydligt mobbat andra politiker från att fortsätta existera!
De har ju med all oönskad tydlighet visat att de kan inte förhålla sig väl med såväl arbetslivsregler, demokratiska regler, yttrandefrihet osv.
De partier som öppet deltagit i denna vuxen-mobbing borde stängas ned, löner och förmåner som pension, bostäder etc. som staten gett dom bör omedelbart återkallas!
Ingen som har engagerat sig i dessa partier borde tillåtas ägna sig åt politik någonsin igen.. De förstår ju uppenbarligen inte vad demokrati och yttrandefrihet innebär!
Ärligt talat! Är det inte dag att Svenska folket kräver att dessa 7 föråldrade betong-arsel partier tvinga SKÄMMAS! Att folket skall lära dom VETA HUT!
Skall inte en modern politiker i Sverige veta hur man uppför sig??
Är det inte dags att Svenska folket slår näven i bordet och tydliggör att: NU FÅR DET VARA NOG!
Och Notera! Jag är fullständigt opolitisk! Jag har svårt att hitta något parti som jag kan stå bakom.
Så detta är inget politiskt ställningstagande! Det är endast ett ifrågasättande av styrande partiers agerande! Inget annat! eller är det bara jag som tycker mig se ett regelvidrigt, fullständigt oacceptabelt beteende?
Senast redigerad av /Nisse_Hult 2018-09-09 kl. 07:55.