2019-11-21, 15:22
Moderator
OYs avatar
Hur ofta fraktas ett helt lik bort ifrån en lägenhet som inte ligger på markplan i de fall GM har varit helt själv om gärningen och det handlar om mord/dråp och GM inte skyller på olycka eller inte har en aning om vad som har hänt?

Kanske vore bra att ha lite hum om det innan man kategoriskt avfärdar styckning som mycket osannolikt.
Citera
2019-11-21, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Jens Janzon låg död i hela 2 veckor i ett källarförråd, gömd under några mattor.
Mitt i sommaren dessutom.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/l1JMaA/pojkvannen-atalas-for-mord-pa-jens-janzon
(FB) Skoghall/Karlstad: 28-årige Jens försvunnen (hittad mördad)

Så du menar alltså att risken inte finns ?
Jag tror dock temperatur och fukt spelar roll, även i källare
Citera
2019-11-21, 15:25
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
W*lmas familj tyckte att båda var svartsjuka på varandra. Familjen tyckte det var bara barnsligt beteende och tog det inte allvarligt.

Hennes familj hade bara en massa gott om honom. Det var bara den sista tiden efter W*lmas försvinnande som de såg den svarta sidan av honom.

Är Expressens artikeln den första? Gjorde de intervjun?
Har för mig Aftonbladet eller GT var först och Expressen hänvisar till dem? Isf har de missförstått att bara MGM var svartsjuk.

Jag googlade och sökordet "barnsliga" förekommer i sökmeningarna som resultat, men i det uppgraderade artiklarna saknas texten.

Men i Nyheter 24 finns den texten med:

"Enligt familjen så har Wilma och den numera gripne mannen varit tillsammans till och från i ett par år. De säger också att de varit "svartsjuka på varandra båda två" men att man bara tänkt att "de var barnsliga".

– Han har framstått som väldigt fin och snäll, varit så ordentlig, han har pratat med oss, han har utbildat sig. Men sen förra veckan har han visat oss en helt annan sida. En svart sida som han aldrig visat tidigare och vi är helt chockade av det. Ingen av oss vuxna i hennes närhet har ens sett små tecken av detta, berättar familjen för Expressen.
"

https://nyheter24.se/nyheter/936300-familjen-om-misstankta-mordet-pa-17-ariga-wilma-en-mardrom

Men oavsett, verkar killens beteende efter W:s försvinnande underligt.
Sedan vad som har hänt, behövs mer information om än några lösrykta meningar, som kanske egentligen mest är spekulationer.

Det kan lika väl varit osämja av andra orsaker i deras, vad det verkar, på och av förhållande.
Citera
2019-11-21, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Har det framgått i artiklarna om ”familjen” inbegriper även systern, pappan och den biologiska mamman- och inte bara den högljudda styvmorsan som verkar vara glad för uppmärksamhet?

Som jag uppfattat det så hänvisar kvällstidningarna till ”mamman”, men menar egentligen styvmamman.

Det verkar väldigt rörigt men så upplever jag det också. Enligt tidigare inlägg i denna tråd ska den biologiska mamman bo i S*enungsund och pappan i L*sekil.
Citera
2019-11-21, 15:27
Medlem
tinkyminkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Första lght från vänster - man räknar tydligen fr vänster till höger.

Det har du säkert rätt i! Utgick från min egen trappuppgång och räknade fram mitt nr där trappen är till vänster.
Citera
2019-11-21, 15:28
Medlem
InomEnSnarFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goliat1982
Tror du inte polisen hade kollat upp just den polaren lite extra i så fall??

Hur ska de veta vem det är genom Snapchat? Hur tror du t.ex drogförsäljare hanterar sina telefoner?

Vem som helst kan köpa en olåst smartphone, kontantkort, och endast skapa en Snapchat och skriva texter utan identifiering. Du är anonym. Finns en anledning varför oftast drogförsäljare använder två telefoner.

Att just en sådan person hjälper honom att forsla bort kroppen för en summa pengar/gentjänst, den chansen finns ju.

Varför tror du att Wilmas skor osv hittas i en skog men inte kroppen? Uppenbarligen är ett samarbete genomfört. Någon flyttar Wilmas kropp menads MGM dumpar sakerna i skogen och inväntar att bli häktad.

Han har ingen aning om vart hon är, det gör det mentalt enklare att säga "jag vet inte vart hon är" eftersom han faktiskt inte vet.

Hade han själv stått och grävt i skogen en timme eller dumpat henne i vattnet och hört plasket hade han högst troligt pratat, för det klarar ingen normal människa av om man inte är psykiskt sjuk.
Citera
2019-11-21, 15:28
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tinkyminky
Första lägenheten (från trappen) på tredje våningen.
De betyder ju att det inte är grannar ovanför gissar ja, och att de är hyfsat låg väg ner att bära i trappen (om de inte finns hiss).
Citera
2019-11-21, 15:29
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag googlade och sökordet "barnsliga" förekommer i sökmeningarna som resultat, men i det uppgraderade artiklarna saknas texten.

Men i Nyheter 24 finns den texten med:

"Enligt familjen så har Wilma och den numera gripne mannen varit tillsammans till och från i ett par år. De säger också att de varit "svartsjuka på varandra båda två" men att man bara tänkt att "de var barnsliga".

– Han har framstått som väldigt fin och snäll, varit så ordentlig, han har pratat med oss, han har utbildat sig. Men sen förra veckan har han visat oss en helt annan sida. En svart sida som han aldrig visat tidigare och vi är helt chockade av det. Ingen av oss vuxna i hennes närhet har ens sett små tecken av detta, berättar familjen för Expressen.
"

https://nyheter24.se/nyheter/936300-familjen-om-misstankta-mordet-pa-17-ariga-wilma-en-mardrom

Men oavsett, verkar killens beteende efter W:s försvinnande underligt.
Sedan vad som har hänt, behövs mer information om än några lösrykta meningar, som kanske egentligen mest är spekulationer.

Det kan lika väl varit osämja av andra orsaker i deras, vad det verkar, på och av förhållande.

Ja jag tror på att han är skyldig. Försöker bara hindra att massa trådsanningar uppstår. Tråden har varit skitig sedan start, försöker bara hålla lite ordning.
Citera
2019-11-21, 15:29
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elva9tolv
Det låter som att han fick reda på något om henne en vecka innan. Att hon tänkte göra slut, varit otrogen eller liknande. Något som dom bråkade om hela veckan men dom lyckades inte komma överens och lösa problemet och då blev det mord och pannkaka..

Ok, det är något jag missat i flödet.
Mycket tråkigt att ingen fattat signalerna och kunnat hjälpa paret.

Det är väl en varningssignal att de bråkar så mycket att W behövt åka till killens pappa. Men ingen fattade kanske hur allvarligt det var. Inte så lätt att ha ett förhållande när man är 17 år. Man är inte riktigt mogen att hantera allvarligare konflikter och inte sällan behöver man råd av sina föräldrar.
Citera
2019-11-21, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vishking
Klart att det går men man behöver en spade och hitta ett bra ställe utan allt för grova rötter.

Öö varför citerar du mig?
Citera
2019-11-21, 15:30
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av werupmannen
Det var från W:s familj då de även gjorde uttalandet om hans svarta sida som framkommit den sista veckan.

Tack, hittade en artikel om det.
Citera
2019-11-21, 15:31
Medlem
Om man tittar på streetwiew Göteborgsvägen 23 verkar det osannolikt att man osedd skulle kunna lasta in något stort och tungt i en bil där. Inga träd eller buskar. Helt öppet åt alla håll. Massor av fönster och balkonger ut mot gatan. Inga p-platser, bara trottoar närmast huset. Syns inte hur det ser ut på baksidan. Kanske mer avskilt där om det finns bakdörr från tex källare eller tvättstuga och man kan köra runt en bil dit. Stor risk att man blir iakttagen i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in