2019-11-21, 15:13
Medlem
elva9tolvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Svårt att veta vad som stämmer men så här vittnar en vän till mgm, grannar och Wilmas familj till Expressen:

"Såväl Wilmas familj som en vän till den misstänkte pojkvännen vittnar om att han hade en svartsjuk sida.

– Han har framstått som väldigt fin och snäll, varit så ordentlig, han har pratat med oss, han har utbildat sig. Men sen förra veckan har han visat oss en helt annan sida. En svart sida som han aldrig visat tidigare och vi är helt chockade av det, säger en kvinna i Wilmas familj.
"
//
"En granne till pojkvännen berättar:

– Det var inte ovanligt att det var högljutt och bråkigt i lägenheten. Jag bor nära så jag suckade ofta över att det lät så mycket.
"

https://www.expressen.se/gt/krim/familjen-om-misstankt-mordade-wilma-pojkvannen-var-svartsjuk-3/

Det låter som att han fick reda på något om henne en vecka innan. Att hon tänkte göra slut, varit otrogen eller liknande. Något som dom bråkade om hela veckan men dom lyckades inte komma överens och lösa problemet och då blev det mord och pannkaka..
Citera
2019-11-21, 15:14
Medlem
tinkyminkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Om personen bor i lägenhet 1301, är de då längst upp eller på bottenvåningen?

https://www.ratsit.se/sok/person?vem=&var=G%C3%B6teborgsv%C3%A4gen+23+C&m=1& k=1&r=1&er=1&b=1&eb=1&amin=&amax=&fon=1&typ=1&page =1

Första lägenheten (från trappen) på tredje våningen.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Rätt ska vara rätt. Du kan inte påstå att flera vänner till MGM vittnat om något så allvarligt som svartsjuka när det bara är en och resterande har bara haft gott att säga om honom.

Jag tycker det spelar roll när det handlar om ett allvarligt brott som mord. MGM kanske är oskyldig och här sitter du och överdriver grovt vad som hittills framkommit om honom!

Men snälla...jag är ingen polis eller mordutredare. Talar av egna erfarenheter och olika teorier i ett disskussionsforum...sue me.
Är inte direkt ovanligt med svartsjuka de e inget brott heller, men om det går över styr så kan de vara en trolig utlösande faktor till ett mord. Men om du vill tro att alla mördare visar sig som idioter utåt och att om familjen har en god bild om MGM så är det givetvis så. Herregud vad naivt, isåfall skulle inga kvinnor bli mördade om de var så uppenbart vem som är kapabel att mörda och inte. Ingen e så dum att man blir ihop med någon som man tror kommer mörda dig en vacker dag, de inser man inte fören långt senare....oftast när de e försent. De flesta människor är trevliga o snälla i början eller på ytan
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
1,5 näsa per år, det är i mina ögon en statistik som talar för att det inte är troligt att detta handlar om ett styckmord.

Jag tycker det är mycket. Faktiskt. Men styckmord är ju i och för sig inte så vanligt, men jag trodde ändå de var mycket färre faktiskt.
Citera
2019-11-21, 15:16
Medlem
Goliat1982s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InomEnSnarFramtid

Kanske ett meddelande till polare via Snapchat. "Möt mig här nu viktigt"

......,..

Tror du inte polisen hade kollat upp just den polaren lite extra i så fall??
Citera
2019-11-21, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tinkyminky
Första lägenheten (från trappen) på tredje våningen.

Första lght från vänster - man räknar tydligen fr vänster till höger.
Citera
2019-11-21, 15:17
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adyring
Fast även Wilma´s familj har ju vittnat om att båda var svartsjuka, men att de trodde det var som de var barnsliga och inget allvarligt i det. Det kommer inte alls från bara ett håll.

Sen är lite svartsjuka iofs normallt så svårt att bedöma.

Har det framgått i artiklarna om ”familjen” inbegriper även systern, pappan och den biologiska mamman- och inte bara den högljudda styvmorsan som verkar vara glad för uppmärksamhet?

Som jag uppfattat det så hänvisar kvällstidningarna till ”mamman”, men menar egentligen styvmamman.
Citera
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Tror jag också så. Lika tillförlitligt som att han lovar att sonen aldrig skulle göra något sådan.
Ett typiskt nära-anhörig-uttalande.
Ja speciellt om han hjälpte sonen att frakta bort kroppen
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hampost
Första jag tänker är att hon träffat någon - för henne okänd - person via nätet och sedan bestämt träff på riktigt.

Går igenom sidorna MinaNakenBilder och PantieLove efter annonser som liknar henne. Kan tänka mig att många unga tjejer går med på att träffa de mest galna personerna där. Har själv en gång skapat en fejkannons och fick över 80 meddelanden från kåta gubbar i 40-65 års åldern som vill köpa trosor, och annat.

Fler tjejer än man tror är med på dessa sidor i smyg.

Såg nu den här annonsen där tjejen kallar sig Vilma, med enkel V. Hon har även angivit sin Kik där. Jag skrev till personen i fråga på Kik och där stod det att hon varit medlem på Kik i 21 dagar, men mina meddelanden blir inte Delivered (D). De hamnar som Sent (S), vilket tyder på att mobilen är avstängd, eller att Kik är borttaget hos personen.

Annonsen på PantieLove är färsk och kom ut några dagar sedan. Låter konstigt att man stänger av sin Kik när man vill ha kunder och alla tjejer har ju på sina mobiler i dagens samhälle. Det är verkligen skumt att meddelandena inte kommer fram.

Om någon familjemedlem till Wilma kan verifiera att det är hennes säng så kan man gå vidare därifrån. Det är sällan tjejer använder sitt riktiga namn/efternamn/initialer på sidan. Flesta ändrar namn helt eller som i detta fallet; en bokstav...? Tyvärr ser man inte hårfärg/ansikte på bilden.

Det är en ung tjej som kallar sig "Vilma C" på Kik.

http://pantielove.se/kop-anvanda-trosor/12-bilder-filmer/15426-saljer-allt-du-behover-baby

Ta inte åt dig av folks kritik härinne, jag tyckte din teori lät trolig på flera sätt:

1. Familjen anger att hon "hade sitt boende" där hon försvann. Så uttrycker man sig inte normalt. Sitt studentboende? Eller ungdomsboende?

2. Varför skulle hon inte kunna ta kontakt med folk på nätet, få uppmärksamhet, kanske erbjudande om att tjäna extra pengar?

F.ö tack Flashback för högt i tak
Citera
2019-11-21, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag kan inte säga att jag läst allt, så jag säger inte emot dig.
Och när du säger det, minns jag att jag läste att det var svartsjuka från båda håll.

Men var det inte pappans uttalande?
Det var från W:s familj då de även gjorde uttalandet om hans svarta sida som framkommit den sista veckan.
Citera
2019-11-21, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
Säger du inte emot dig själv nu?

Hur tror ni man fick ur henne från lägenheten.?

1.strypt i vredesmod
2.ringer nån i klanen, kanske farsan för hjälp
3.rullar in henne i vardagsrumsmattatan? Pressening?
4.åker några mil och dumpar henne nedlastad i nån sjö så gått dom får till det oplanerat.

?

Gör jag det ?

GM kan mycket väl trott att hon varit död innan kroppen lämnade lägenheten och då finns det ju heller inga spår av något lik.
Det är ju inte direkt så att alla mördare och dråpare tar pulsen på sina offer
Senast redigerad av zebop 2019-11-21 kl. 15:25.
Citera
2019-11-21, 15:21
Medlem
elva9tolvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HatadAvGud
99% av alla människor är svartsjuka. Punkt.

Ja precis. Och speciellt i tonåren. Då är det väl det enda man gör hela dagarna, att bråka svartsjukebråk. Det betyder inte att man mördar varann för det. Det behövs nog en gen extra för det...
Skillnaden från par till par är bara hur mycket man outar det inför andra. Vissa par skyltar med det inför hela världen och involverar alla kompisar och familjer i bråken medan andra är superhemliga med det och inte ens skulle erkänna för sin bästa kompis. Men dom kan va lite (svart)sjuka för det.
Senast redigerad av elva9tolv 2019-11-21 kl. 15:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in