2019-11-21, 15:04
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
Togs kroppen ut innan hon var död så kan det bli svårt med spår, speciellt om inget blod finns att finna

Säger du inte emot dig själv nu?

Hur tror ni man fick ur henne från lägenheten.?

1.strypt i vredesmod
2.ringer nån i klanen, kanske farsan för hjälp
3.rullar in henne i vardagsrumsmattatan? Pressening?
4.åker några mil och dumpar henne nedlastad i nån sjö så gått dom får till det oplanerat.

?
Senast redigerad av shponglad 2019-11-21 kl. 15:12.
Citera
2019-11-21, 15:06
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
Säger du inte emot dig själv nu?

Hur tror ni man fick ur henne från lägenheten.?

1.strypt i vredesmod
2.ringer nån i klanen, kanske farsan för hjälp
3.rullar in henne i vardagsrumsmattatan? Pressning?
4.åker några mil och dumpar henne nedlastad i nån sjö så gått dom får till det oplanerat.

?
Detta är det absolut mest troliga scenariot.
Citera
2019-11-21, 15:07
Medlem
Hummm..s avatar
Jag har inte insyn i släktförhållandet kring MGM. Kan någon med insyn reda ut vilken släkt MGM har här och vart de bor?

Nej, jag tror inte MGM som är anhållen har varit ensam i detta! Det är av yttersta vikt att detta blir belyst!
Citera
2019-11-21, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Jag tror ni ska glömma styckning. Tittar man statistiskt så är det inte många styckmord. Mellan 1991 och 2017 så är det enbart 43 fall av styckning.
Enbart! Jäklar - det är ju massor! I snitt 3 st vartannat år.
Citera
2019-11-21, 15:08
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Jag tror inte på att hon har åkt hem till pojkvännens pappa (och mamma?). I Ahmed d ä:s fantasi är det kanske så eller är det en efterkonstruktion.

Tror jag också så. Lika tillförlitligt som att han lovar att sonen aldrig skulle göra något sådan.
Ett typiskt nära-anhörig-uttalande.
Citera
2019-11-21, 15:10
Medlem
InomEnSnarFramtids avatar
Ja pojkvännen är ju MGM av en anledning, vår polis är inte dum i huvudet, de har något som ger de nästintill säkra bevis på att han har begått mordet, men kan inte bevisa det utan en kropp och det är vad de försöker få fram snarast.

Kanske ett meddelande till polare via Snapchat. "Möt mig här nu viktigt"

Sen möts de, du får 100.000 om du dumpar denna väska. Åk så långt du kan, 50mil minst. Sen dumpar de deras telefoner, MGM åker till en randomskog i närheten och slänger Wilmas jacka osv som hittats för att vinna tid.

Och Wilma är så långt ifrån man kan komma nu.

Och polisen vet om detta, de kan inte bara bevisa vem som hjälpt han eller vad han gjorde den tidpunkten, men att hon är bortforslad av just MGM till en början har de på något sätt fått sig bekräftat genom polisens metoder.. och nu har någon annan tagit över och hjälpt honom.

Så att hålla masken till polisen är inte så svårt för MGM då han inte ens vet själv vart hon befinner sig.
Senast redigerad av InomEnSnarFramtid 2019-11-21 kl. 15:12.
Citera
2019-11-21, 15:10
Medlem
stenbrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loco1214
Min tanke är att de här är ett bråk som urartat pga svartsjuk pojkvän. Tror faktiskt inte det är så ”komplicerat”... de bråkade, han tog stryptag och hon avled. Därav hörde granne bråk & stök. Sedan har han antagligen bett om hjälp och få ut kroppen (tunga trappstegen utanför) .. nu är det bara frågan vart kroppen har gömts undan :/
i så fall måste dom ha fraktat bort kroppen efter bara några minuter. annars skulle det finnas liklukt som hundar skulle ha upptäckt. svårt för oss att veta vad polisen har och häktningsgraden lär nog säga en del.
Citera
2019-11-21, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
Undra varför polisen har pojkvännen, alltså på vilka grunder? Det måste ju finnas säkra spår eller liknande för att dom tog in honom och dessutom håller honom kvar? Frågan är ju vad.. dom tar inte in en person bara för att det var han som såg hennes sist eller för att dom bor tillsammans.

Vad kan annars kunna skett? Att hon gjorde "som hon brukar" när dom bråkat och gått hem till svärfar och att han sedan gjort något? eller att hon stormade ut och träffade på en mördare bara så där.. och då skulle dom inte ha tagit in pojkvännen.

Att hon tagit livet av sig och lyckats gömma sig så pass bra? Många frågor och väldigt få svar.

Hur som helst skulle dom nog släppt pojkvännen för länge sen om dom inte hade något bra på honom.

Det kan de iofs göra.

exempel
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/l1wW0A/felaktigt-haktad-nu-far-han-150000-kr

I det fallet så häktades han ju mest pga att det statistiskt oftast är sambo.

Nu är det mer som talar för pojkvännen här än det var där(hans konstiga betende när hon hade försvunnit, att vara tyken mot pappan etc. Men det behöver inte finnas så mycket såhär tidigt.
Citera
2019-11-21, 15:12
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Enbart! Jäklar - det är ju massor! I snitt 3 st vartannat år.
1,5 näsa per år, det är i mina ögon en statistik som talar för att det inte är troligt att detta handlar om ett styckmord.
Citera
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adyring
Fast även Wilma´s familj har ju vittnat om att båda var svartsjuka, men att de trodde det var som de var barnsliga och inget allvarligt i det. Det kommer inte alls från bara ett håll.

Sen är lite svartsjuka iofs normallt så svårt att bedöma.

Hennes familj har även sagt att han var en toppen kille - snäll, trevlig, utbildad etc.
Inte direkt saker man säger om de ser allvarlig svartsjuka. De såg som sagt det som barnsligheter att båda var svartsjuka på varandra. Man är ju inte de mest förnuftigaste i sina kärleksrelationer när man är ung
Citera
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av werupmannen
Båda hade en svartsjuk sida enligt familjen. de uppfattade det som att de mest tramsade.

Alltså inte extremt svartsjuk och kontrollerande. Det hade nog framkommit i och med hans beteende mot dem sista veckan och att de skulle lyfta fram andra saker som de kanske innan har nonchalerat. Det sistnämnda vet vi inget om och har inte framkommit offentligt i alla fall. Typ som att han sms:ar eller ringer stup i kvarten o.s.v

Jag kan inte säga att jag läst allt, så jag säger inte emot dig.
Och när du säger det, minns jag att jag läste att det var svartsjuka från båda håll.

Men var det inte pappans uttalande?
Citera
2019-11-21, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CzeLious
Min lägenhet heter 1201 och ligger på bottenplan
Jättekonstigt. Då borde den heta 1001 om det är första till vänster på bottenvåningen. Är det säkert att det är den offentliga och inte fastighetens nr på din dörr. Är det fastighetens interna nummer så är det numret som står högst upp på dörrposten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in