2019-11-21, 14:14
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boobbo
Jordraset var i Kode, ganska långt från Uddevalla. Så det kan du nog släppa.
Lökeberga.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja jag läste att det var tio dykare från försvaret.

"På onsdagskvällen anslöt ett tiotal personer från marinens röjdykakardivision.

Dykarna har fått en position av polisen och söker i det aktuella området. Röjdykardivisionen har sin bas i Skredsvik en bit från Uddevalla. Insatsen är inte begärd av polisen utan röjdykarna har själva erbjudit sin hjälp."

https://www.expressen.se/gt/krim/familjen-om-misstankt-mordade-wilma-pojkvannen-var-svartsjuk-3/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
I polisens uttalande pratar han om hjälp i sådana här fall. Det innebär att medskyldig plockat upp kroppen och att själva gm inte vet var hon finns. Då kan eldade tillhörigheter vara villospår som håller kvar sökandet i fel riktning.
Det blir mer och mer troligt att så är fallet.
Kolla igenom polisens uttalanden så kommer ni se detta med lite nya ögon.
Känns som heders relaterat

Medhjälparen hämtar kroppen, pojkvännen sprider själv runt Wilmas kläder och tillhörigheter och bränner lite. Ja så kan det nog absolut gått till. Därför hoppas jag att de noga bevakar anhöriga och lyssnar in sig
Citera
2019-11-21, 14:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Eller - om hon gått hem till MGM:s far som hon brukar efter bråk med MGM.
Då är det svårt att hitta spår i MGM: lägenhet.
Då får man leta hos fadern.
Jag tänkte också att hon kanske gick till pojkvännens far/familj den natten. Kan hon ha varit gravid? De kanske inte hade varit populärt - om de är sant som någon i tråden säger, att pojkvännens familj är kristna kurder. Jag vet inte hur kristna kurder tänker om sådana graviditeter.
Citera
2019-11-21, 14:16
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poppisen
Jobbade den misstänkte inom hemtjänsten? Svagt minne av att någon skrev det här i tråden. I så fall har han väl körkort.
Ja det måste du ha om du jobbar i hemtjänsten.
Citera
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poppisen
Jobbade den misstänkte inom hemtjänsten? Svagt minne av att någon skrev det här i tråden. I så fall har han väl körkort.
Kanske arbetat också... använt hemtjänstens bil?
Citera
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Medhjälparen hämtar kroppen, pojkvännen sprider själv runt Wilmas kläder och tillhörigheter och bränner lite. Ja så kan det nog absolut gått till. Därför hoppas jag att de noga bevakar anhöriga och lyssnar in sig

Precis så är det
Citera
2019-11-21, 14:17
Medlem
CSHamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Jag tänkte också att hon kanske gick till pojkvännens far/familj den natten. Kan hon ha varit gravid? De kanske inte hade varit populärt - om de är sant som någon i tråden säger, att pojkvännens familj är kristna kurder. Jag vet inte hur kristna kurder tänker om sådana graviditeter.

Hon hangde mycket med farsan verkade det som. Det kanske ar rena rama Jagarna 2 dar farsan gjort henne pa smallen och sen rojt undan henne ala Peter Stormare.

/C
Citera
2019-11-21, 14:18
Medlem
InomEnSnarFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ze123
Hur lång tid tar det oftast innan en sänkt kropp flyter upp? Två veckor?

Beror helt på hur man dumpat kroppen, och det är ju omöjligt att veta då fanskapet inte pratar.

Att hon är mördad av MGM är högst troligt, polisen har starka misstankar och säkerligen en och annan pusselbit som leder till MGM, men som andra nämnt har han säkerligen fått någon form av hjälp och han vet inte själv vart hon är dumpad.

Han kanske erbjöd en polare pengar för att forsla bort henne?

Dvs:

De bråkade i lägenheten, han ströp henne till döds, lägger henne i en väska och åker iväg med bil, möter upp någon som fortsätter transportera hennes lik menads han åker till randomskog och dumpar tillhörigheter som jacka osv för att vinna tid. Sedan blev han häktad.

Då är hon långt ifrån Uddevalla och den hjälpande kompisen är den ända som vet vart hon är.

Så då är det lättare för MGM att hålla masken för polisen då han inte ens vet vart hon är.

Att han gjort exakt hela processen helt ensam är inte så troligt, då borde hon blivit funnen redan...
Citera
2019-11-21, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar

Du MÅSTE inte ha körkort. En del cyklar. Det är inget krav med körkort ifall du inte är fast anställd. Vet vi om han var det?
Citera
2019-11-21, 14:19
Medlem
Citat:
Erfarenheten visar att hittar man inte den här personen inom några månader, då får vintern komma, då hittas hon i vår.

Han avslutar med att om man inte hittar den försvunna Wilma Andersson inom sinom tid, så kommer det bli svårare att styrka bevis om vad som egentligen har hänt:

– Det är väldigt viktigt för att kunna säkra den informationen man normalt får vid en rättsmedicinsk undersökning, säger Leif GW Persson i TV4:s
https://nyheter24.se/nyheter/936278-gw-persson-om-misstankta-mordet-pa-wilma17-kan-hittas-forst-i-var
Är det bara jag, men jag får riktigt starka Lisa Holm-fallet vibbar
Citera
2019-11-21, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar

Borde ha, men inte alls säkert.
Finns vissa som cyklar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in