2019-11-21, 14:45
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av werupmannen
Men INGEN har ju märkt hans svartsjuka skulle vara så pass sjuklig. Det skulle ha framkommit i tråden.

De har varit tillsammans från och till. Väldigt vanligt i den åldern.

Om det är som du skriver så är det dråp. Varför skulle han vilja gör saken värre och bete sig som en empatilös mördare helt plötsligt?

Det har ju gått många dagar och han borde ha sansat sig.

Har inte läst hennes jobbannons men de värsta är ju att något gubbslem har kontaktat henne som lovat henne guld och gröna skogar. Och sedan har det gått som det gått.

Ikväll ska åklagaren göra ett uttalande om ev häktning. Vi får se vad som framgår i den eller vänta tills imorgon och begära ut den.

Svårt att veta vad som stämmer men så här vittnar en vän till mgm, grannar och Wilmas familj till Expressen:

"Såväl Wilmas familj som en vän till den misstänkte pojkvännen vittnar om att han hade en svartsjuk sida.

– Han har framstått som väldigt fin och snäll, varit så ordentlig, han har pratat med oss, han har utbildat sig. Men sen förra veckan har han visat oss en helt annan sida. En svart sida som han aldrig visat tidigare och vi är helt chockade av det, säger en kvinna i Wilmas familj.
"
//
"En granne till pojkvännen berättar:

– Det var inte ovanligt att det var högljutt och bråkigt i lägenheten. Jag bor nära så jag suckade ofta över att det lät så mycket.
"

https://www.expressen.se/gt/krim/familjen-om-misstankt-mordade-wilma-pojkvannen-var-svartsjuk-3/
Citera
2019-11-21, 14:45
Medlem
CzeLiouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Om personen bor i lägenhet 1301, är de då längst upp eller på bottenvåningen?

https://www.ratsit.se/sok/person?vem=&var=G%C3%B6teborgsv%C3%A4gen+23+C&m=1& k=1&r=1&er=1&b=1&eb=1&amin=&amax=&fon=1&typ=1&page =1

Min lägenhet heter 1201 och ligger på bottenplan
Citera
2019-11-21, 14:47
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HighFlyingBird
Går det på något sätt att spåra hennes mobiltelefon?

Dom borde kolla upp information osv via hennes Icloud, funkar även via dator.

Dvs om hon hade/har en Iphone

Finns cloudfunktion till Android såklart

Och självklart har dom tömt Masterna och kartlagt hur hennes telefon rört och använts.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av werupmannen
Men INGEN har ju märkt hans svartsjuka skulle vara så pass sjuklig. Det skulle ha framkommit i tråden.

De har varit tillsammans från och till. Väldigt vanligt i den åldern.

Om det är som du skriver så är det dråp. Varför skulle han vilja gör saken värre och bete sig som en empatilös mördare helt plötsligt?

Det har ju gått många dagar och han borde ha sansat sig.

Har inte läst hennes jobbannons men de värsta är ju att något gubbslem har kontaktat henne som lovat henne guld och gröna skogar. Och sedan har det gått som det gått.

Ikväll ska åklagaren göra ett uttalande om ev häktning. Vi får se vad som framgår i den eller vänta tills imorgon och begära ut den.
Nå, kan "FB dumstollen" redan ha klarat ut att pojkvännen är skyldig till mord eller dråp???
Minnes de ouppklarade morden och försvinnandena, killen Oskar**o* i Thn för tio år sedan, samt de två hantverkerkarna, i Ua resp. i Ljungskile?! Där hittade visst "spanarna" ingen alls, att sätta i svenskt tortyrförhör!
Vad MGM nu har att göra, är att följa råd ett i Torges lilla bok; Tig och Tig och Tig igen!!
Citera
Medlem
Bluebeast72s avatar
Ni alla underskattar gm o ev dennes medhjälpare, far eller vän. Kurd, säkerligen extremt van med kniv, antagligen smart då hon ej funnen än. Har han styckat henne är det utomhus, allt annat hade lämnat spår. Har han sänkt henne efter det i tunna med cement, stenar så kommer polisen kanske aldrig finna henne. Tippar på han går fri ikväll.

Tror all tekniskt bevisning är just glasögon o skor, inte mer än så sen tomt.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av nicememesbro
Vet vi med säkerhet att han var hemma? Vilken tid gjordes detta besök ? Var han på jobbet? Kan ju vara svårt att svara när man byter blöjor på gamlingar eller vad fan man nu gör inom hemtjänst . Hos mig lyser de nästan 24/7 i hallen + köket även då jag är bortrest. För många frågor som är lämnats obesvarade och den enda som troligtvis vet sannningen är MGM och han lär ju inte säga något utan att rådfråga sin försvarare. Men jag håller med underligt att inte slänga iväg ett sms om man har xx missade samtal även om jag själv i högsta grad försöker undvika att prata med min donnas föräldrar

Jo absolut kan ju hända att han inte varit hemma. Men som du säger ringer man inte upp? Och du hade nog inte fortsatt jobbet som ingenting om du visste att hela familjen var ute och letade efter din flickvän ? Jag hade lämnat jobbet med en gång och letat ihjäl mig efter min pojkvän om det gått så långt att ingen får tag i honom och hans familj åkt från lsk till Uddevalla. Jag fattade de som att pappan åkte dit pga pojkvännen inte svarade varken på sms eller telefonsamtal. Känns som att man verkligen döljer något o är i panik om man skiter i
Citera
2019-11-21, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Absolut i den åldern.

Jajaja. Det kan naturligtvis vara så att det inte bara berodde på att fadern bodde nära sin son.
Det kan även vara så att fadern tack vare Wilma emellanåt fann anledning till att säga till sin på skarpen om att bete sig. Vad bråket i sonens lägenhet berodde på vet vi inte. Kanske var det helt enkelt så att fadern var där för att ge sonen en avhyvling och sedan gick därifrån med tunga steg.

I så fall återkommer vi återigen till frågan: vart tog hon vägen ?
Citera
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyllidyv
Tror inte heller det gått till så egentligen, hon ligger väl och flyter omkring i vassen.
Det är nog mycket troligare, eller under några granar.
Citera
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InomEnSnarFramtid
Finns ju telefon, hade ett allvarligt bråk uppstått hade hon säkert kontaktat de ändå, men icke.. högst troligt pga föräldrarnas fördomar angående hennes förhållande till MGM så hon fann ingen mening med att söka tröst hos hennes egna föräldrar.
Styvmamman är ju värsta flyktingvurmaren, så dina fantasier om "fördomar" faller rätt platt.
Citera
2019-11-21, 14:50
Medlem
Kanske redan nämnts som uppslag men känner man till om MGMs fastighet har någotslags kulvert/krypgrund under källaren? Kan vara värt att undersöka men är säkert redan gjort av polisen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Ni alla underskattar gm o ev dennes medhjälpare, far eller vän. Kurd, säkerligen extremt van med kniv, antagligen smart då hon ej funnen än. Har han styckat henne är det utomhus, allt annat hade lämnat spår. Har han sänkt henne efter det i tunna med cement, stenar så kommer polisen kanske aldrig finna henne. Tippar på han går fri ikväll.

Tror all tekniskt bevisning är just glasögon o skor, inte mer än så sen tomt.
Det är ju inget som hindrar att någon i kurdklanen fraktat bo miltals från Uddevalla.
Citera
Medlem
Min tanke är att de här är ett bråk som urartat pga svartsjuk pojkvän. Tror faktiskt inte det är så ”komplicerat”... de bråkade, han tog stryptag och hon avled. Därav hörde granne bråk & stök. Sedan har han antagligen bett om hjälp och få ut kroppen (tunga trappstegen utanför) .. nu är det bara frågan vart kroppen har gömts undan :/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in