2019-11-21, 14:19
Medlem
Sofiajadetarjags avatar
Hur tänker en psykopat? Han såg rätt klen ut, klarar nog inte av att gräva en tillräckligt stor grop. Han kanske stannade på en bro och tippade över väskan ?
Citera
2019-11-21, 14:19
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag tror det var tvärtom. Tunga dunsar i lägenheten och tunga steg i trappan. Grannen sa ju att stegen var tyngre än normala steg han brukat höra förr.

Kan ibland inte förstå mig på vissa grannar som kommer med vittnesmål i fall som dessa. Hör man konstiga dunstar i trappan varför kollar man inte, din granne behöver kanske hjälp! Har läst så många såna vittnesmål när grannar hör tom skrik och bråk men går och lägger sig. Efterlyser civilkurage i detta land varför är alla så passiva hela jävla tiden???
Citera
2019-11-21, 14:20
Medlem
Jeff.Becks avatar
50kg släpar man inte långt så ett fordon måste ha använts, har han ingen bil så bör polisen se vilka personer han haft kontakt med sedan torsdagen och göra tekniska undersökningar av deras bilar.

Problemet är om t ex pappan lånat en bil av en annan släkting. Worst case har de dumpat henne i en sopcontainer som tömts, det vore dock väldigt kyligt.
Citera
2019-11-21, 14:21
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Jag tänkte också att hon kanske gick till pojkvännens far/familj den natten. Kan hon ha varit gravid? De kanske inte hade varit populärt - om de är sant som någon i tråden säger, att pojkvännens familj är kristna kurder. Jag vet inte hur kristna kurder tänker om sådana graviditeter.

Ja, hon brukade ju gå till MGM:s far efter bråk. Varför skulle hon bryta rutinen just den här gången?
Fadern kanske tyckte att denna gången hade hon gått för långt i kränkning av sonen på nåt vis som inte vi förstår. Gått på fest? Gjort MGM ledsen på nåt vis.
Jag undrar igen om husrannsakan är gjord hos fadern, inte bara av hans bilar.
Man kanske letar brottsplats på fel ställe?
Citera
2019-11-21, 14:21
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sofiajadetarjag
Hur tänker en psykopat? Han såg rätt klen ut, klarar nog inte av att gräva en tillräckligt stor grop. Han kanske stannade på en bro och tippade över väskan ?
Inte ens en stor och stark person klarar av att gräva en grop stor nog att dumpa en kropp i, om det inte är i lös sand typ.
I skogen är de i princip omöjligt utan maskiner.
Citera
2019-11-21, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
ok. Då stämmer de nog

Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Inte ens en stor och stark person klarar av att gräva en grop stor nog att dumpa en kropp i, om det inte är i lös sand typ.
I skogen är de i princip omöjligt utan maskiner.

Klart att det går men man behöver en spade och hitta ett bra ställe utan allt för grova rötter.
Citera
2019-11-21, 14:23
Medlem
Citat:
Med båten har de möjligt att söka under vattenytan men har också möjlighet att söka utmed strandkanterna.
Man letar efter föremål eller en kropp.

– Vårt fokus är leta efter sådant som kan vara intressant i utredningen kring vad som hänt den försvunna flickan, säger Ulf Dahlberg.
https://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4stsverige/sj%C3%B6polisen-inkopplad-i-s%C3%B6kandet-efter-f%C3%B6rsvunna-wilma-andersson-1.20621178
Citera
2019-11-21, 14:24
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Ja, hon brukade ju gå till MGM:s far efter bråk. Varför skulle hon bryta rutinen just den här gången?
Fadern kanske tyckte att denna gången hade hon gått för långt i kränkning av sonen på nåt vis som inte vi förstår. Gått på fest? Gjort MGM ledsen på nåt vis.
Jag undrar igen om husrannsakan är gjord hos fadern, inte bara av hans bilar.
Man kanske letar brottsplats på fel ställe?
Hur kasst förhållande har man till sin egen familj om man går hem till sin kurdiska "svärfar" efter att ha bråkat med pojkvännen?
Citera
2019-11-21, 14:25
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Kan ibland inte förstå mig på vissa grannar som kommer med vittnesmål i fall som dessa. Hör man konstiga dunstar i trappan varför kollar man inte, din granne behöver kanske hjälp! Har läst så många såna vittnesmål när grannar hör tom skrik och bråk men går och lägger sig. Efterlyser civilkurage i detta land varför är alla så passiva hela jävla tiden???

Grannen ska ha tittat ut i trappen men då var ingen där. Vilket får mig att tro att trots de tunga stegen gick personen ner ganska snabbt.
Citera
2019-11-21, 14:28
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps

Innan du runkar upp ett stånd över din egna maskulinitet och hjältedåd här i världen, så kan jag informera dig om att grannen gick ut i trappen och kollade. Men såg inget. Vad mer vill du han ska göra? Det var inte ovanligt att det väsnades i lägenheten. Det var ofta bråk i lägenheten, suckar en granne över i en intervju. Men du hade väl då suttit dig i trappen och väntat på att något ska hända igen, eller hur? Och löst hela fallet, din jävla MacGyver.
Citera
2019-11-21, 14:29
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Hur kasst förhållande har man till sin egen familj om man går hem till sin kurdiska "svärfar" efter att ha bråkat med pojkvännen?

Eller så var det helt enkelt närmare till svärföräldrarna.
Citera
2019-11-21, 14:29
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Grannen ska ha tittat ut i trappen men då var ingen där. Vilket får mig att tro att trots de tunga stegen gick personen ner ganska snabbt.

Eller så har han gömt sig. Hoppas verkligen att man har undersökt allmäna utrymmen i och runt bostaden så att man inte missar det som man gjorde med killen som hittades död i tvättstugan när man hade letat i flera dagar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in