2019-11-21, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InomEnSnarFramtid
Saker jag nästan kan garantera:

Hon har mördats med stryptag eller mediciner.
Hon har inte styckats eller delats upp.
Hon är dumpad i vattnet just pga Uddevalla tillgänglighet av vatten.

Skor och jacka har hittats och det är för att vilseleda/vinna tid. Klart utplacerade annars hade kropp funnits snabbt därefter.

Jag är inte från Uddevalla men har varit där en sommar, vet att det finns ett ställe nära "city" där väldigt många promenerar/joggar/fikar osv. Det går som en bro runt ett berg. Många pundare håller till där på kvällarna osv.

Fullt rimligt att i panik ta bilen dit och dumpa henne i vattnet, det är otroligt stort och strömt i vattnet och att kunna söka där är otroligt liten marginal att hitta en liten kropp.

Wilma lär inte hittas, hemskt.

Och nej hon är inte nedgrävd eller styckad, det är en 23årig"svensk" som är MGM. Troligtvis pundar han också. Rent instinktivt har han högst troligt dumpat henne i vattnet.

Folk som bor i Uddevalla vet också hur omöjligt det kommer vara att hitta henne i vattnet..
Vi pratar inte om en lugn Peter Madsen - och t o m den torso han stack sönder flöt upp. Trots alla attiraljer han sänkt Kim Wall med. Detta är ett dåd i stundens hetta, med en härdsmälta i hjärnan och troligen panik. Hon kommer hittas. Framförallt om hon blivit slängd i sjön - då kommer hon flyta upp. Är hon gömd i skogen kommer en random vovve hitta henne så småningom, ifall nu inte polisen klarar upp det. Men hittas kommer hon. Vi har inte att göra med en kärnfysiker direkt.
Citera
2019-11-21, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sofiajadetarjag
Hoppas demonerna i hans huvud plågar honom
Det gör dem helt säkert. De var ett par i två år och han slår ihjäl henne troligen inte med avsikt att döda utan i ett svartsjukebråk som totalt urartar. Han mår nog riktigt jävla kass skulle jag tro. Förhoppningsvis tar han sitt förnuft till fånga och berättar vart han dumpat henne.
Citera
2019-11-21, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalops84
Tycker mig ha läst igår kväll (oklart var, ska se om jag hittar) att försvarsmakten hade anmält sig frivilliga att ge sig ut efter att polisen lagt ner sökandet för igår kväll. Någon mer som läst detta?

Va de verkligen försvarsmakten? för mig att de va några lokala dykare. Kommer inte ihåg riktigt.
Men dom hittade inget av värde va jag vet
Citera
2019-11-21, 13:30
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Va de verkligen försvarsmakten? för mig att de va några lokala dykare. Kommer inte ihåg riktigt.

Ja jag läste att det var tio dykare från försvaret.
Citera
Medlem
Finns tyvärr en risk för att Wilma aldrig hittas. Ett nytt ”Johan Asplund-fall” helt enkelt. Det är i dagarna 39 år sedan Johan försvann. Ännu har han inte hittats. (Tråd om Johan finns under ”försvunna”).

Ett sånt scenario är det jävligaste för flickans anförvanter. Att inte veta nåt.

Vi får hoppas att Wilma hittas levande.
Snarast.
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Tusen tack.

Han måste börja snacka nu, Wilma måste hittas. Vet ni om det är vanligt att man tar in anhöriga till mgm in i förhören? Har sett ett sånt förhör i USA och det var då mgm började snacka. Tänker att pojkvännen är rätt ung och säkerligen barnslig i sinnet. Han kanske bryter ihop om han ser sin mamma, får man göra så i Sverige?

Jag tänker så mycket på Wilmas anhöriga kan inte föreställa mig vad de går igenom. Har lust och åka själv och korsförhöra hennes pojkvän!

Nej, endast förhörsledare (med ev bitr.förhörsledare) och den misstänktes advokat får närvara vid förhör. I vissa särskilda fall kan åklagare även närvara.
Som anhållen för grovt brott, träffar man bara polis och försvarare.

Om man som förhörsledare kan komma med underbyggda påståenden (bevis/indicier) istället för bara frågor, då sätter man stark press på den misstänkte.
Jag tror att man har en del påståenden att lägga på mgm i detta ärende.
Citera
2019-11-21, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/K3KBp7/polisens-kamp-mot-klockan-i-letandet-efter-wilma

Det var det. Men nej de hittade nog ingenting tyvärr.
Citera
2019-11-21, 13:32
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lampnlake
Om jag förstår dig rätt, du får gärna rätta mig om jag har fel, så menar du att man alltså ska dra något som KAN avleda hunden ovanför ett spår som den egentligen ska följa?
Min erfarenhet av träning utav jakthundar säger att man alltid ska träna spår på olika vilt separat, så det bör väl således gälla samma sak med allt tänker jag?

Används som utvärderingsträning. Man sållar agnarna från vetet. Grundträningen är separat, men du kan inte ha en hund som avviker eller tappar fokus när det verkligen gäller.
Citera
2019-11-21, 13:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Du brukar veta vad du talar om, så jag förstår fullt ut din reaktion. Och statistiken var dessutom intressant. Mer sånt istället för det blurr som kan florera!

I övrigt anser jag inte vi skall krångla till ärendet som tråddeltagarna gärna gör. Det här är ett mord i stundens hetta - det är jag övertygad om. Jag är också övertygad om att polisen kommer hitta Wilma. De kommer inte ge upp. Nu hoppas jag de uppgraderar misstanken till sannolika skäl. I så fall kan vi åtminstone förstå att de hittat någon form av bevis, om än inte tillräckliga för att väcka åtal. Men vi får se.

Tack.

Jag tror inte att Åkl vill forcera själva misstankegraden eller häktningen, utan jag tror att Åkl kommer jobba på i lugna mak och ta misstankegrader mm efter hand. Det jag menar är att just nu så räcker "skäligen" och då kör Åkl på det. Sen när det krävs sannolika, så gasar Åkl på med bevisningen. För att uppnå "sannolika skäl" så måste Åkl även lägga fram bevis för "sannolika skäl" och det har Åkl säkert ingen lust att göra ens en minut innan hon behöver, för då får ju GM reda på just den bevisningen. Men, jag tror absolut som du. Wilma kommer hittas, och vår GM kommer flyttas upp till Sannolika.
Citera
2019-11-21, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja jag läste att det var tio dykare från försvaret.

ok. Då stämmer de nog
Citera
2019-11-21, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalops84
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/K3KBp7/polisens-kamp-mot-klockan-i-letandet-efter-wilma

Det var det. Men nej de hittade nog ingenting tyvärr.

Kanon, tycker egentligen att dom ska vara med varje dag, behövs både dykare, folk på land o drönare
Citera
2019-11-21, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=125&artikel=7347756

Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan
https://www.gp.se/nyheter/västsverig...-17-1.20596179

Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
Absolut:

https://live.aftonbladet.se/supernytt/news/5dd58d1eebc8c900117f30ce

Citat:
Ursprungligen postat av Mantilla
Varför inte göra en egen sökinsats om du finns i området? Sedan kan du upplysningsvis rapportera vad hunden markerade.

Kanske sen på bollen, men det låter som om du talar om att släppa hunden. Det är väl inte att rekommendera, ifall hunden börjar rumstera på en evt fyndplats. Du bör nog hålla den kopplad och använda spårlina så att du kan kontrollera jycken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in