2019-11-21, 14:06
Medlem
Bluebeast72s avatar
Ger mig fan på han går fri o vi har ett nytt mats alm fall med kifdnappande vietnamesiska ligor i farten.

Tror inte ens dom hittar henne, borde va gjort nu isåfall ju.
Citera
2019-11-21, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nicememesbro
Ja man brukar ju trippa fram på tårna när man grälar, först skrivs det att de är i lägenheten på kvällen sedan är det tydligen mitt i natten, i trapphuset. Jag själv bor i en storstad på 4:e våningen och kan höra allt i trapphuset och mina närmsta grannar om de höjer rösten eller har tv:n på högre volym, och då har jag ändå nedsatt hörsel på ena örat. Så man får nog ta vad gubbjäveln sagt med en nypa salt.
Tunga steg var i lägenheten, det var ofta högljudda bråk där också. Denna gång blev det tvärtyst berättade en granne. Och en annan berättar om tunga dunsar i trappen. Båda grejerna (den direkta tystnaden samt dunsarna) var så pass ovanligt att man mindes detta. Så jag skulle nog inte trivialisera deras berättelser.
Citera
2019-11-21, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Vad skulle det tjäna till? Fanns det någon mening med det? Jo om hon var psyksjuk eller bara ville leka. Vi får hoppas på det. Om du är 17 och bara vill leka försvunnen och mördad är det helt ok. Lite slapp lär det bli att det var inte ok, men alla kommer känna glädje att du är vid liv.

Jag vet att det är långsökt men mina tankar går ungefär så här...
Polisen misstänker mord och misstankarna stärks av "bevisen".
Ingen kropp hittas, ingen fälls.
OCH några efterforskningar som om det hade varift ett misstänkt bortrövande kommer inte att ske.
Flicka är "puts väck" och anses död.

Tex skulle de "tunga stegen i trappan" handla om att någon bar på en medvetslös flicka.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Ger mig fan på han går fri o vi har ett nytt mats alm fall med kifdnappande vietnamesiska ligor i farten.

Tror inte ens dom hittar henne, borde va gjort nu isåfall ju.

Inte en chans. Hon hittas snart och om inte så sitter polisen med största sannolikhet på så mycket bevisning att fanskapet kommer ta sin sista livlina och berätta vart hon är för att åtminstone slippa livstid.
Citera
Medlem
Hur lång tid tar det oftast innan en sänkt kropp flyter upp? Två veckor?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
Skulle bli grisigt som fan

Hur då?
Citera
2019-11-21, 14:09
Medlem
ThirdMs avatar
Något som inte varit på tal är att hon faktiskt har en del kopplingar till Stenungsund i form av vänner osv. om man kollar runt lite i hennes bekantskapskrets. Hennes biologiska mor kanske kommer därifrån? Eller är det allmänt så att man känner mycket folk där nere om man bor i Uddevalla?
Vet inte vad den infon skulle göra för nytta egentligen, annat än att det kanske skulle förklara om hon synts i Ljungskile, det ligger väl på vägen ner dit?
Citera
2019-11-21, 14:10
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Tunga steg var i lägenheten, det var ofta högljudda bråk där också. Denna gång blev det tvärtyst berättade en granne. Och en annan berättar om tunga dunsar i trappen. Båda grejerna (den direkta tystnaden samt dunsarna) var så pass ovanligt att man mindes detta. Så jag skulle nog inte trivialisera deras berättelser.

Jag tror det var tvärtom. Tunga dunsar i lägenheten och tunga steg i trappan. Grannen sa ju att stegen var tyngre än normala steg han brukat höra förr.
Citera
2019-11-21, 14:11
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Jag vet att det är långsökt men mina tankar går ungefär så här...
Polisen misstänker mord och misstankarna stärks av "bevisen".
Ingen kropp hittas, ingen fälls.
OCH några efterforskningar som om det hade varift ett misstänkt bortrövande kommer inte att ske.
Flicka är "puts väck" och anses död.

Jo polisen vet nog, eller anar. Men tänk vilket helvete det skulle vara. Om du bara ville vara undan litet. Du är nästan 18 men inte så hela världen kommer bry sig om ditt försvinnande. Vi får hoppas det är så och att hon inser trots all denna kalabalik att det är ok. Ingen bryr sig mer än att hon bara säger att hon är ok. Allt detta med sök och allt annat kommer staten stå för. Inget för henne att bry sig om. Om det nu vore det bästa scenariot.
Citera
2019-11-21, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Dunsarna var i lägenheten och de tunga stegen i trappen!
Citera
2019-11-21, 14:13
Medlem
Jobbade den misstänkte inom hemtjänsten? Svagt minne av att någon skrev det här i tråden. I så fall har han väl körkort.
Citera
2019-11-21, 14:13
Avslutad
Anledningen att han inte öppnade dörren för wilmas pappa är ju givetvis för att han hade något att dölja - mördat hans dotter.
Självklart hade han öppnat o varit utom sig av oro om han var normal. Oavsett om dom hade bråkat så borde han fått panik när hans flickvän är spårlöst borta och familjen är oroliga. Tycker den reaktionen av något säger en heeeel del.

Nej den som inte har något att dölja, döljer inget
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in