2019-11-21, 13:58
Medlem
Möjligen en utesluten möjlighet men skulle hon inte kunna vara kidnappad/bortrövad med planterade "bevis" som ska få det att se ut som ett mord?
Citera
2019-11-21, 13:58
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InomEnSnarFramtid
https://www.google.com/search?q=uddevalla+strandpromenad&tbm=isch&ved=2ah UKEwiZmfvfqPvlAhWLU5oKHazcA1IQ2-cCegQIABAC&oq=uddevalla+stranf&gs_l=mobile-gws-wiz-img.1.0.0i13j0i8i13i30l2.2900.5646..6743...0.0..0. 73.899.14......0....1......... 41j30i10j0i24j0j0i3j0i10j0i8i30.XKTmnAHgeWE&ei=zoT WXZn6OYun6QSsuY-QBQ&bih=560&biw=360&client=ms-android-samsung&prmd=imnv&hl=sv

Såhär ser det ut i störredelar av Uddevalla, otroligt lättillgängligt att dumpa någon.

Min teori att hon inte är nedgrävd eller styckad.

Att kroppen eventuellt måste flyta upp eller strömmas till land. Nja, måste den verkligen det?

Har denna invandrare tur eller har han faktiskt gjort någon åtgärd i samband med dumpning.

Återigen, jag tror polisen har mycket "bevis" insamlat att hon är avliden av just MGM men man får inget erkännande eller vart hon är dumpad.

I polisens uttalande pratar han om hjälp i sådana här fall. Det innebär att medskyldig plockat upp kroppen och att själva gm inte vet var hon finns. Då kan eldade tillhörigheter vara villospår som håller kvar sökandet i fel riktning.
Det blir mer och mer troligt att så är fallet.
Kolla igenom polisens uttalanden så kommer ni se detta med lite nya ögon.
Känns som heders relaterat
Citera
2019-11-21, 14:00
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av betase
Kanske redan någon skrivit det redan, men borde dom inte se var MGM,s telefon varit uppkopplad ?

De borde kolla mgm vänner och familjs mobiler. Där finns troligen svaret på din undran.
Citera
2019-11-21, 14:01
Medlem
InomEnSnarFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Eller - om hon gått hem till MGM:s far som hon brukar efter bråk med MGM.
Då är det svårt att hitta spår i MGM: lägenhet.
Då får man leta hos fadern.

Om hon har haft en affär med MGMs far, och detta har kommit fram till MGM, det kanske blev alldeles för mycket för MGM så att han tog hennes liv?

Och hans far vet om detta så han tiger för att inte själv bli inblandad/misstänkt?

Och nu täcker MGMs far upp för mordet som ett förlåt till MGM? Sjuk teori men om Wilma hade bra kontakt med MGMs pappa är det inte alls omöjligt.

Wilma är högst troligt avliden och polisen har nog starka misstankar om att just MGM har haft ihjäl henne, men kan inte bevisa det.

Hoppas hon hittas snart..
Citera
Medlem
Enligt GT kommer nu sjöpolisen också. Lite sent kan tyckas
Citera
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Möjligen en utesluten möjlighet men skulle hon inte kunna vara kidnappad/bortrövad med planterade "bevis" som ska få det att se ut som ett mord?
Vem skulle ha kidnappat henne? Hade det varit någon helt okänd i utredningen så skulle man väl inte behöva plantera villospår.

Att några kurder skulle vara kapabla till en sådan nivå av planering tror jag inte på.
Citera
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av balisfel
Du har med allra största sannolikhet rätt.
Är över 40 mil mellan Uddevalla och Kvarnsveden. Inte särskilt sannolikt att Wilma hamnat där.
Kanske ”därför” han inte öppnade, tänt i lgh, svarade i mob FÖR han transporterade W sååå långt från Uddevalla som möjligt 40 mil T/R 👍 där har vi det! 😉
Citera
2019-11-21, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det förklarar inte de "dunsar" i trapphuset som grannen hörde mitt i natten. Jag har en jättestor resväska på hjul som jag aldrig använder - den är för stor helt enkelt. Där skulle en normalstor tjej kunnat krypa in i och man skulle lätt kunna stänga väskan ändå. Dunsarna kan vara från en väska som är lite tung.
Så tänker jag också. "Tunga steg i trappen" är mest troligt bortforslingen av Wilma. En stor väska är det jag hade valt om jag hade hamnat i den situationen att jag skulle behöva forsla bort ett lik utan hjälp av någon. Givetvis hade jag aldrig hamnat i den situationen utan jag hade ringt ambulans och polis och berättat sanningen, denna killen valde en annan väg.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av werupmannen
MGM framstår för mig som en kille som skulle har ringt polisen själv efter ett dråp. Jag tror fortfarande att han inte har gjort det.

Uteslut styckning.

Strypning tar lång tid och han skulle behöva titta på henne/känna hennes motstånd hela tiden. Och en normal människa släpper taget efter ett litet tag. Han framstår som normal och ingen i tråden har gjort något negativt inlägg om honom personligt riktad mot honom. Trådar som den här brukar det komma fram både det ena och andra om MGM. så är fallet INTE i den här tråden. Enbart rasistskit dravel.

Att det kommer oväsen när folk bråkar är ingen konstighet. Att det slängs döda ting som skapar oväsen är heller inte konstigt.

Tunga steg kan vara skor med klackar som går bryskt från platsen p.g.a att de bråkat....igen.

Båda var svartsjuka. Inte bara han (närståendes berättelser).

Han framstår mer som deppig som inte vill ha kontakt med W:s familj. Om han har nerver att döda någon och sedan gömma denne (tar x antal timmar) så har han nerver för att manipulera folk runt omkring honom eller spela med i spelet för att komma undan. I synnerhet mot de som skulle misstänka honom främst i hans närhet, alltså W:s familj.

Många i tråden som påpekar att MGM är dum i huvudet som sprider saker hit och dit trots att inget som har hittats kan kopplas till W i NULÄGET. Hade han varit helt bakom flötet och GM så skulle kroppen vara hittad och tydliga spår skulle ha lämnats. Så är inte fallet.

Polisen åker på minsta lilla grej och sätter in alla resurser de förfogar över just nu. Det visat TYVÄRR att de inte har något specifikt att gå efter. De famlar i mörkret. Min tolkning vad som framkommit hitintills.

Den enda anledningen att MGM blev anhållen är att de var ett par. Något mer kan man inte få fram i nuläget som utomstående.

Grejen e ju den att han med all säkerhet inte planerat detta utan gjort det i vredesmod. Ett bråk som gick fruktansvärt fel. Har man aldrig varit ihop med en jäkligt svartsjuk kille (eller tjej) med hett temperament så kan man nog aldrig förstå att minsta lilla blick man ger någon annan kan få sjuka konsekvenser. Sen är det inte helt lätt att avsluta med en sån kille då han ofta ser henne som sin ägodel o använder alla medel för att snärja henne tillbaka. Även om hon lyckas göra slut så kan man glömma att träffa någon ny 🤦🏻‍♀️
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det förklarar inte de "dunsar" i trapphuset som grannen hörde mitt i natten. Jag har en jättestor resväska på hjul som jag aldrig använder - den är för stor helt enkelt. Där skulle en normalstor tjej kunnat krypa in i och man skulle lätt kunna stänga väskan ändå. Dunsarna kan vara från en väska som är lite tung.

Ja man brukar ju trippa fram på tårna när man grälar, först skrivs det att de är i lägenheten på kvällen sedan är det tydligen mitt i natten, i trapphuset. Jag själv bor i en storstad på 4:e våningen och kan höra allt i trapphuset och mina närmsta grannar om de höjer rösten eller har tv:n på högre volym, och då har jag ändå nedsatt hörsel på ena örat. Så man får nog ta vad gubbjäveln sagt med en nypa salt.
Citera
2019-11-21, 14:03
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer

Vad skulle det tjäna till? Fanns det någon mening med det? Jo om hon var psyksjuk eller bara ville leka. Vi får hoppas på det. Om du är 17 och bara vill leka försvunnen och mördad är det helt ok. Lite slapp lär det bli att det var inte ok, men alla kommer känna glädje att du är vid liv.
Citera
2019-11-21, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Odensnorre
Det var ett stort jordras i Uddevalla nån dag innan hon försvann Där går kanske att gömma en kropp? Har aldrig varit i området så jag vet inte hur det ser ut...

Jordraset var i Kode, ganska långt från Uddevalla. Så det kan du nog släppa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in