2019-11-21, 13:35
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyllidyv
Det lättaste sättet att minimera kladd är att frysa ner kroppen innan man skär upp den.

Hur hade du tänkt ta dig igenom lårbenen eller och armar?

Du skulle behöva en yxa och huggkubbe eller en tigersåg. Inomhus. Skulle bli grisigt som fan.

Det är snudd på omöjligt att stycka en kropp utan att snuten kan hitta teknisk bevisning.
Citera
2019-11-21, 13:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenKroK1
Jag tänker snarare nordost om skyttebanorna kanske 2-4km ifrån där du tänker, killen är uppväxt i dom områdena. Kolla upp IFK Uddevallas tränings anläggning på Eniro/karta så kommer du förstå vart jag menar, rakt norr om planen kryllar det av bra gömställen och där rör sig inget folk överhuvudtaget!

Åh fan, du tänker ända där uppe..
Ja visst, varför inte. Det kan vara en utmärkt plats på många sätt.

Jag är beredd att hålla med, så jag påstår att hon ligger nån stans i skogarna
norr om Uddevalla. (och då menar jag inte ända upp till Norrland)
Citera
2019-11-21, 13:38
Medlem
Från polisen:

13.30 Ingen ny information i ärendet, Wilma ej anträffad.
Citera
2019-11-21, 13:39
Medlem
MGM framstår för mig som en kille som skulle har ringt polisen själv efter ett dråp. Jag tror fortfarande att han inte har gjort det.

Uteslut styckning.

Strypning tar lång tid och han skulle behöva titta på henne/känna hennes motstånd hela tiden. Och en normal människa släpper taget efter ett litet tag. Han framstår som normal och ingen i tråden har gjort något negativt inlägg om honom personligt riktad mot honom. Trådar som den här brukar det komma fram både det ena och andra om MGM. så är fallet INTE i den här tråden. Enbart rasistskit dravel.

Att det kommer oväsen när folk bråkar är ingen konstighet. Att det slängs döda ting som skapar oväsen är heller inte konstigt.

Tunga steg kan vara skor med klackar som går bryskt från platsen p.g.a att de bråkat....igen.

Båda var svartsjuka. Inte bara han (närståendes berättelser).

Han framstår mer som deppig som inte vill ha kontakt med W:s familj. Om han har nerver att döda någon och sedan gömma denne (tar x antal timmar) så har han nerver för att manipulera folk runt omkring honom eller spela med i spelet för att komma undan. I synnerhet mot de som skulle misstänka honom främst i hans närhet, alltså W:s familj.

Många i tråden som påpekar att MGM är dum i huvudet som sprider saker hit och dit trots att inget som har hittats kan kopplas till W i NULÄGET. Hade han varit helt bakom flötet och GM så skulle kroppen vara hittad och tydliga spår skulle ha lämnats. Så är inte fallet.

Polisen åker på minsta lilla grej och sätter in alla resurser de förfogar över just nu. Det visat TYVÄRR att de inte har något specifikt att gå efter. De famlar i mörkret. Min tolkning vad som framkommit hitintills.

Den enda anledningen att MGM blev anhållen är att de var ett par. Något mer kan man inte få fram i nuläget som utomstående.
Citera
2019-11-21, 13:40
Medlem
Styckad i sin lägenhet? Knappast. Bortförd i en resväska också mindre troligt tror ni detta är Tetris?
Man har hittat en ett par brända skor, en leksakspistol, trasiga glasögon och en jacka som inte kan kopplas till flickan enligt media som pratat med polis.

En kärring kommer plötsligt på att hennes hundjävel fått spader någon kväll under veckan och en annan bonde har sett zigenare leta koppar eller en blixt i mörkret vid någon sjö så polisen packar ihop och börjar leta i en annan håla och förlorar en hel arbetsdag.

Summa summarum de har inte ett skit.

Ja de har ju gjort ett kanonjobb hittills

Mer sannolikt att hon blivit bortförd av något äckel med tanke på hennes jobbannons men vad vet jag kanske är de vanligt att man är tillgänglig som barnvakt 24/7? Håller tummarna att hon dyker upp levande.
Citera
2019-11-21, 13:41
Medlem
Zer0Shits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av werupmannen
MGM framstår för mig som en kille som skulle har ringt polisen själv efter ett dråp. Jag tror fortfarande att han inte har gjort det.

Uteslut styckning.

Strypning tar lång tid och han skulle behöva titta på henne/känna hennes motstånd hela tiden. Och en normal människa släpper taget efter ett litet tag. Han framstår som normal och ingen i tråden har gjort något negativt inlägg om honom personligt riktad mot honom. Trådar som den här brukar det komma fram både det ena och andra om MGM. så är fallet INTE i den här tråden. Enbart rasistskit dravel.

Att det kommer oväsen när folk bråkar är ingen konstighet. Att det slängs döda ting som skapar oväsen är heller inte konstigt.

Tunga steg kan vara skor med klackar som går bryskt från platsen p.g.a att de bråkat....igen.

Båda var svartsjuka. Inte bara han (närståendes berättelser).

Han framstår mer som deppig som inte vill ha kontakt med W:s familj. Om han har nerver att döda någon och sedan gömma denne (tar x antal timmar) så har han nerver för att manipulera folk runt omkring honom eller spela med i spelet för att komma undan. I synnerhet mot de som skulle misstänka honom främst i hans närhet, alltså W:s familj.

Många i tråden som påpekar att MGM är dum i huvudet som sprider saker hit och dit trots att inget som har hittats kan kopplas till W i NULÄGET. Hade han varit helt bakom flötet och GM så skulle kroppen vara hittad och tydliga spår skulle ha lämnats. Så är inte fallet.

Polisen åker på minsta lilla grej och sätter in alla resurser de förfogar över just nu. Det visat TYVÄRR att de inte har något specifikt att gå efter. De famlar i mörkret. Min tolkning vad som framkommit hitintills.

Den enda anledningen att MGM blev anhållen är att de var ett par. Något mer kan man inte få fram i nuläget som utomstående.
Känner du MGM bra eller varför verkar det som att du håller honom bakom ryggen?

z
Citera
2019-11-21, 13:41
Medlem
aina08s avatar
Har man sagt nåt mer om platsen där kvinnan med hund såg aktivitet på vattnet mitt i natten?
Om de varit några ute och gjort nåt som inte har med fallet att göra så bör ju de kontaktat polisen vid det här laget för att avskriva uppgifterna för fallet. I annat fall måste ju de vara en bra spår att gå vidare med. Inte vanligt att man är ute på sjön mitt i natten den här årstiden.
Har man använt båt bör även den hittas.

Vet inget om staden men av vad man ser på karta finns det enormt mycket vatten i närheten och de är nog ganska troligt att man sänkt kroppen. Det är nog enklast, frågan är bara var.
Men för att flytta kroppen måste personen haft tillgång till bil och ev hjälp och då kan de åkt långt.
Har han fått hjälp så har han förmodligen använt mobilen för att kontakta någon.
Att gräva i skogen är uteslutet om han inte har tillgång till grävmaskin.

Hur fungerar sökanden i tex skog med hund om det är en massa personer som trampar omkring i området redan? Antar att man först söker med hund och så får den stora massan sen kolla om hunden missat nåt, eller?
Senast redigerad av aina08 2019-11-21 kl. 13:45.
Citera
2019-11-21, 13:42
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Åh fan, du tänker ända där uppe..
Ja visst, varför inte. Det kan vara en utmärkt plats på många sätt.

Jag är beredd att hålla med, så jag påstår att hon ligger nån stans i skogarna
norr om Uddevalla. (och då menar jag inte ända upp till Norrland)
Tänk till nu allt han gör efter det han tagot W av daga sker i panik på natten, Han färdas inte så långt utan som jag sagt kroppen ligger inom en radie på ca 500-1000mrt längre bort är inte troligt!
Citera
2019-11-21, 13:44
Medlem
shponglads avatar
Kan wilma stormat iväg efter ett bråk med babben och hoppat från en bro eller nått, självmord alltså?

Jag tror inte på det, men undrar bara om möjligheten finns praktiskt sätt med gång avstånd till strömt vatten eller hög bro?
Citera
2019-11-21, 13:45
Medlem
InomEnSnarFramtids avatar
https://www.google.com/search?q=uddevalla+strandpromenad&tbm=isch&ved=2ah UKEwiZmfvfqPvlAhWLU5oKHazcA1IQ2-cCegQIABAC&oq=uddevalla+stranf&gs_l=mobile-gws-wiz-img.1.0.0i13j0i8i13i30l2.2900.5646..6743...0.0..0. 73.899.14......0....1......... 41j30i10j0i24j0j0i3j0i10j0i8i30.XKTmnAHgeWE&ei=zoT WXZn6OYun6QSsuY-QBQ&bih=560&biw=360&client=ms-android-samsung&prmd=imnv&hl=sv

Såhär ser det ut i störredelar av Uddevalla, otroligt lättillgängligt att dumpa någon.

Min teori att hon inte är nedgrävd eller styckad.

Att kroppen eventuellt måste flyta upp eller strömmas till land. Nja, måste den verkligen det?

Har denna invandrare tur eller har han faktiskt gjort någon åtgärd i samband med dumpning.

Återigen, jag tror polisen har mycket "bevis" insamlat att hon är avliden av just MGM men man får inget erkännande eller vart hon är dumpad.
Citera
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Tänk till nu allt han gör efter det han tagot W av daga sker i panik på natten, Han färdas inte så långt utan som jag sagt kroppen ligger inom en radie på ca 500-1000mrt längre bort är inte troligt!

Om han har tillgång till bil tar han sig flera mil på en halvtimme.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zer0Shit
Känner du MGM bra eller varför verkar det som att du håller honom bakom ryggen?

z
Jag utgår från vad som framkommit och blivit offentligt. Varför skulle jag hålla honom bakom ryggen? Läs hela tråden och alla länkar så finns det inget annat som styrker att han är GM. Enbart spekulationer.

Men gör din egen tolkning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in