2019-11-21, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Vad jag läst så skulle en granne mött henne då hon skulle iväg på fest, men det va på onsdag em/kväll.
Har inre sett uppgift när hon senast var sed på torsdagen, skolan?
Har väl heller inte framkommit vilken tid på torsdagen bråket ska hörts av grannen?
Inte heller vilken tid dom tunga stegen hörts från trapphuset natten mot fredag?

Känns troligast att hon är gömd under ris i skogen, gräva i skogen är som nämnts tungt och sen ska gm ha tillgång till jordspade ev yxa och sen blir det rätt synliga spår i naturen av en sådan grävning.
Lättaste och minst synliga är det om hon grävts ner på en plöjd åker alt ravin där bonde dumpar tex gamla balar/ensilage, i en sådan tipp behöver man inte täcka så mycket men kräver ju att gm har vetskap om en sådan tipp.
Bor anhöriga till gm i lägenhet eller villa? Villaägare äger ju mer verktyg som spade/yxa mm.

Det var sent på kvällen/natt som bråket hördes av grannen. Ang festen så var det på onsdagen då hon var klädd "som om" hon skulle på fest. Och det kan vara just det grälet handlade om. Vissa killar gillar inte att tjejen är ute på egen hand. Och OM de är på fest, med eller utan pojkvän, så kan det ta hus i helvete om hon på minsta sätt visat intresse eller pratat med en annan kille. Det kan vara så att en vän till pojkvännen varit på samma fest och berättat detta för pojkvännen. Det kan räcka för att bli strypt till döds under ett gräl. Eller ihjälslagen. Bristande impulskontroll tillsammans med svartsjuka är livsfarligt.
Citera
2019-11-21, 13:06
Medlem
DjPuttes avatar
Detta är ingen sk transport styckning av kropp måste man ha en viss mentalitet och kyla för att kunna göra det, Sedan skulle polisen hittat spår av blod i badrummet hur än mycket han skulle tvätta det så finns en droppe kvar!

Hon är buren ut ur lägenheten om det är där hon är tagen av daga samt som jag sagt hon ligger i närheten av platsen där det skett, Dumpad och lagt under ris och andra träd och kvistar för det ska döljas så gott det nu går!
Citera
2019-11-21, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wrucebayne
Det spekuleras ju i att det hände Madeleine McCann, visserligen inte svensk men från England som knappast kan ses som ett fattigt land. Att det skulle hänt Wilma är väl föga troligt men att det uteslutande skulle ske från fattiga länder till rika länder är jag inte beredd att hålla med om, även fast det är bra mycket vanligare.

Det var ju dock inte i England Madeleine försvann, utan semester ort i ett fattigare land.

Med lite flyt hittas hon innan veckan är slut. Gömd i någon skog.
Polisen letar inte bara på tidigare nämnda platser, mötte en ensam polis med hund i skogen på tureborg i morse.
Citera
2019-11-21, 13:08
Medlem
Ja, som jag ser det är hon antingen dumpad i terräng som du säger eller i vatten som också ligger köra till hands. Vet att man söker vid Bäveån. Är inte från trakten så vet inte hur det ser ut med dumpningsplatser vid vatten. Tror det snabbaste och enklaste är väl att dumpa i vatten som finns överallt i Uddevalla. Då behöver man inte göra så mycket mer än dumpa. Ute i terräng behöver man mer tid, med att täcka kroppen med ris e.d.

Killen är väl ingen kriminell och har troligen handlat i panik, så därför tror jag att hon finns i vattnet. Svårare att hitta henne om det är strömt.

Citat:
Vad jag läst så skulle en granne mött henne då hon skulle iväg på fest, men det va på onsdag em/kväll.
Har väl heller inte framkommit vilken tid på torsdagen bråket ska hörts av grannen?
Inte heller vilken tid dom tunga stegen hörts från trapphuset natten mot fredag?

Känns troligast att hon är gömd under ris i skogen, gräva i skogen är som nämnts tungt och sen ska gm ha tillgång till jordspade ev yxa och sen blir det rätt synliga spår i naturen av en sådan grävning.
Lättaste och minst synliga är det om hon grävts ner på en plöjd åker alt ravin där bonde dumpar tex gamla balar/ensilage, i en sådan tipp behöver man inte täcka så mycket men kräver ju att gm har vetskap om en sådan tipp.
Bor anhöriga till gm i lägenhet eller villa? Villaägare äger ju mer verktyg som spade/yxa mm.
Citera
2019-11-21, 13:09
Medlem
Sofiajadetarjags avatar
Citat:

Han blev säkert svartsjuk över något som hände på festen. Tänk vad sjukt att mörda någon man påstår sig älska. Han kommer nu för alltid att vara en mördare.
Citera
2019-11-21, 13:09
Medlem
mikeymikeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomyhockey
japp pojkvännen bor på Göteborgsvägen det är jätte nära till badhuset från hans adress typ 5-10min

Okej men ligger Göteborgsvägen söder om centrala Uddevalla? Alltså gamla vägen?
Citera
2019-11-21, 13:10
Medlem
Exactemento! Detta tror jag är upprinnelsen till bråket, om det nu stämmer med festen vill säga.

Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det var sent på kvällen/natt som bråket hördes av grannen. Ang festen så var det på onsdagen då hon var klädd "som om" hon skulle på fest. Och det kan vara just det grälet handlade om. Vissa killar gillar inte att tjejen är ute på egen hand. Och OM de är på fest, med eller utan pojkvän, så kan det ta hus i helvete om hon på minsta sätt visat intresse eller pratat med en annan kille. Det kan vara så att en vän till pojkvännen varit på samma fest och berättat detta för pojkvännen. Det kan räcka för att bli strypt till döds under ett gräl. Eller ihjälslagen. Bristande impulskontroll tillsammans med svartsjuka är livsfarligt.
Citera
2019-11-21, 13:10
Medlem
känns som att de aldrig kommer att hitta henne, det har gått en vecka helt utan spår
Citera
2019-11-21, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
Han kommer sättas under span 24/7 om poliserna bedömer att sådan risk finns, kan vara en strategi för att ledas till bevis.
Mycket tyder på att mgm haft minst en medhjälpare med transport och döljande av bo, så han kommer att ligga lågt vid ev. frisläpp.
Citera
Medlem
Inga båtar som söker?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Det tror jag med. Varför tar man inte in hemvärnet för sök? Vet någon om båtar är ute och söker?

Ja de undrar jag med, båtar har jag inte hört. Men dykare va ute igår kväll o gjorde ett försök, dom kanske hade båtar med sig. Men de gav inget va jag vet iaf
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Inga båtar som söker?
Frivilliga dykare har varit i området läste jag nånstans. Ska se om jag hittar artikeln.

Tillägg: På onsdagskvällen anslöt ett tiotal personer från marinens röjdykakardivision.
Dykarna har fått en position av polisen och söker i det aktuella området. Röjdykardivisionen har sin bas i Skredsvik en bit från Uddevalla. Insatsen är inte begärd av polisen utan röjdykarna har själva erbjudit sin hjälp.

https://www.expressen.se/gt/krim/familjen-om-misstankt-mordade-wilma-pojkvannen-var-svartsjuk-3/
Senast redigerad av Picasso2 2019-11-21 kl. 13:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in