2019-11-21, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThirdM
Ang. de egentligen smaklösa diskussionerna om styckning;

Jag tror faktiskt inte att det behöver bli så "kladdigt" om offret avlidit av tex. strypning och styckningen genomförs en stund efter.
Däremot skulle det nog bli svårt att dölja spåren om offret inte är avlidet när styckningen påbörjas. Tror det är en stor skillnad.

Det lättaste sättet att minimera kladd är att frysa ner kroppen innan man skär upp den.
Citera
2019-11-21, 13:18
Medlem
htsolna08s avatar
Är inte jättelångt till vänern från Uddevalla, tippar på att hon ligger på botten där..
Citera
2019-11-21, 13:20
Medlem
Cuckslayers avatar
Jag tror inte att de kommer att hitta kroppen. Även om de hittar kroppen så har pojkvännen och hans medarbetare haft 3 dagar på sig att undanröja bevis.

Han lär nog få fly landet dock eftersom alla vet att det var han som dödade Wilma.
Citera
2019-11-21, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Jag tror ungefär som du.
Hon ligger gömd i skogarna norr om Skyttebanorna.

Höger om Vännerberg

Nedanför Råhagen

Där i skogen ligger hon gömd.
Dom kommer säkert leta där framöver också.
En bekant som jobbar på krim, läser oftast FB och ser diskussioner. I många fall har det lett till bra resultat.
Citera
2019-11-21, 13:22
Medlem
Citat:
Skärp dig.
Blir jag ifrågasatt i tråden, så svarar jag i tråden.

Håller med om att tråden är full av OT.
Du brukar veta vad du talar om, så jag förstår fullt ut din reaktion. Och statistiken var dessutom intressant. Mer sånt istället för det blurr som kan florera!

I övrigt anser jag inte vi skall krångla till ärendet som tråddeltagarna gärna gör. Det här är ett mord i stundens hetta - det är jag övertygad om. Jag är också övertygad om att polisen kommer hitta Wilma. De kommer inte ge upp. Nu hoppas jag de uppgraderar misstanken till sannolika skäl. I så fall kan vi åtminstone förstå att de hittat någon form av bevis, om än inte tillräckliga för att väcka åtal. Men vi får se.
Citera
2019-11-21, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikeymikey
Okej men ligger Göteborgsvägen söder om centrala Uddevalla? Alltså gamla vägen?

Göteborgsvägen går söder ut från centrum av Uddevalla.
Citera
Medlem
Citat:
Jag tror ungefär som du.
Hon ligger gömd i skogarna norr om Skyttebanorna.

Höger om Vännerberg

Nedanför Råhagen

Där i skogen ligger hon gömd.

Jag tänker snarare nordost om skyttebanorna kanske 2-4km ifrån där du tänker, killen är uppväxt i dom områdena. Kolla upp IFK Uddevallas tränings anläggning på Eniro/karta så kommer du förstå vart jag menar, rakt norr om planen kryllar det av bra gömställen och där rör sig inget folk överhuvudtaget!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av htsolna08
Är inte jättelångt till vänern från Uddevalla, tippar på att hon ligger på botten där..
Skulle säga att det är ytterst tveksamt.
Citera
2019-11-21, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cyllidyv
Det lättaste sättet att minimera kladd är att frysa ner kroppen innan man skär upp den.

Då måste man ha en stor frys.
Citera
2019-11-21, 13:25
Medlem
InomEnSnarFramtids avatar
Saker jag nästan kan garantera:

Hon har mördats med stryptag eller mediciner.
Hon har inte styckats eller delats upp.
Hon är dumpad i vattnet just pga Uddevalla tillgänglighet av vatten.

Skor och jacka har hittats och det är för att vilseleda/vinna tid. Klart utplacerade annars hade kropp funnits snabbt därefter.

Jag är inte från Uddevalla men har varit där en sommar, vet att det finns ett ställe nära "city" där väldigt många promenerar/joggar/fikar osv. Det går som en bro runt ett berg. Många pundare håller till där på kvällarna osv.

Fullt rimligt att i panik ta bilen dit och dumpa henne i vattnet, det är otroligt stort och strömt i vattnet och att kunna söka där är otroligt liten marginal att hitta en liten kropp.

Wilma lär inte hittas, hemskt.

Och nej hon är inte nedgrävd eller styckad, det är en 23årig"svensk" som är MGM. Troligtvis pundar han också. Rent instinktivt har han högst troligt dumpat henne i vattnet.

Folk som bor i Uddevalla vet också hur omöjligt det kommer vara att hitta henne i vattnet..
Citera
2019-11-21, 13:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gti2000
Dom kommer säkert leta där framöver också.
En bekant som jobbar på krim, läser oftast FB och ser diskussioner. I många fall har det lett till bra resultat.

Det stämmer.
Polisen har till och med det som en punkt i sina checklistor i PUG.
Det händer ofta att Flashback och andra forum leder dom på rätt spår.
Citera
2019-11-21, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
En del av dom är tokiga i att fiska så har han det intresset känner han säkert till lämpliga platser att slänga en kropp i vattnet.
Finns det nån fiskeklubb i närheten? Medlemmar och tillgång till båt genom klubben?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in